Το φιλόδοξο σχέδιο του προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν για την στήριξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ έχει στόχο να καταστήσει τη χώρα του τον μεγαλύτερο παραγωγό «καθαρών» οχημάτων στην Ευρώπη, χωρίς να καταρρεύσει κάποια από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου. Πολλοί Ευρωπαίοι αναλυτές θεωρούν μάλιστα ότι απώτερος σκοπός του Μακρόν είναι να δημιουργήσει έναν «εθνικό πρωταθλητή», παράδειγμα για όλη την ήπειρο.
Με δεδομένο λοιπόν ότι η μια εκ των δυο μεγάλων γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η PSA (Peugeot, Citroen) «βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από την Renault χάρη στους χειρισμούς του διευθύνοντος συμβούλου Κάρλος Ταβαρες», σύμφωνα με το περιοδικό Drive, η κυβέρνηση της χώρας ρίχνει το βάρος στην δεύτερη. Πριν ο Μακρόν ανακοινώσει το σχέδιο του, ο Μπρούνο Λεμερ Υπουργός Οικονομικών είχε δηλώσει ότι η Renault «κινδυνεύει με εξαφάνιση» χωρίς κρατική στήριξη. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, το Γαλλικό κράτος που έχει ποσοστό 15% στην εταιρεία της δίνει το «φιλί της ζωής» με στήριξη 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, η Renault ανακοίνωσε ένα μεγάλο πρόγραμμα δραστικών περικοπών, σε συντονισμό με τον εταίρο της, την ιαπωνική Nissan.
«Είχαμε υπερβολικούς στόχους για τις πωλήσεις μας και τώρα επιστρέφουμε στα βασικά μας ζητούμενα», δηλώνει η προσωρινή επικεφαλής της εταιρείας Κλοτίλντ Ντελμπό. «Δεν στοχεύουμε στην κορυφή του κόσμου, αλλά σε βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία». Οι πιέσεις για εξυγίανση προϋπήρχαν της πανδημίας, εφόσον η Renault πέρυσι είχε παρουσιάσει, πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία, ζημίες από τις δραστηριότητές της. Αναφορικά με την παραγωγική ικανότητά της, αποσκοπεί να την ελαττώσει από τα 4 εκατομμύρια οχήματα σήμερα στα 3,3 εκατ. οχήματα έως το 2024. Υπό το πρίσμα αυτό, θα επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα μοντέλα της και στην ηλεκτροκίνηση. Τέλος, αποσύρεται από την αγορά της Κίνας, δίνοντας προβάδισμα στη Nissan. Η Renault, πρόσθεσε ο Μακρόν, θα συνεργαστεί με την PSA και την Total σε μια αποκλειστικά γαλλική κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Όπως έγινε λοιπόν και στην περίπτωση της αεροπορικής εταιρείας AirFrance στην οποία το γαλλικό κράτος κατέχει ποσοστό 14% και χορήγησε δάνειο ύψους 7 δις ευρώ ώστε να διασωθεί, έτσι και στην περίπτωση της Renault, ο Μακρόν θέλει να δώσει το έναυσμα για «εθνικούς πρωταθλητές» χωρίς όμως να δημιουργήσει κρατικό μονοπώλιο, κάτι που άλλωστε αντίκειται στις αρχές του.