Η Airbus κάλεσε την Ευρώπη σήμερα Τρίτη να μην μπλοκάρει τις εισαγωγές τιτανίου από τη Ρωσία, υποστηρίζοντας ότι οι κυρώσεις στο στρατηγικό μέταλλο θα βλάψουν τον κλάδο της κατασκευής αεροσκαφών, ενώ ελάχιστα βλάπτουν την οικονομία της Ρωσίας.
Η διεύρυνση των κυρώσεων που επιβλήθηκαν μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία στις εισαγωγές τιτανίου, το οποίο χρησιμοποιείται σε αεροπλάνα και κινητήρες αεροσκαφών, «δεν θα ήταν σκόπιμη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γκιγιόμ Φορί σε ετήσια συνέλευση των μετόχων.
Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει επανειλημμένα καλέσει τις δυτικές κυβερνήσεις να επιβάλουν αυστηρότερες οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι περισσότερες κυρώσεις αποτελούν βασική επιλογή, ενώ ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον δήλωσε το Σάββατο ότι οι σύμμαχοι του Κιέβου θα συνεχίσουν να εντείνουν την πίεση στη Μόσχα.
Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τιτανίου, στρατηγικού μετάλλου που εκτιμάται για την αντοχή του σε σχέση με το βάρος του. Η ΕΕ μέχρι στιγμής έχει αποφύγει την απαγόρευση ρωσικών προϊόντων εκτός από τον χάλυβα και τον άνθρακα, και το τιτάνιο εξακολουθεί να εξαιρείται από περιορισμούς στο εμπόριο με τη Ρωσία.
«Η Airbus εφαρμόζει και θα συνεχίσει να εφαρμόζει πλήρως τις κυρώσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Οι κυρώσεις στο ρωσικό τιτάνιο δύσκολα θα βλάψουν τη Ρωσία, επειδή αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος των εσόδων από τις εξαγωγές εκεί. Αλλά θα βλάψουν μαζικά ολόκληρη την αεροδιαστημική βιομηχανία σε όλη την Ευρώπη», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Η Airbus επιταχύνει την αναζήτηση για μη ρωσικές προμήθειες μακροπρόθεσμα, ενώ οι ανάγκες της καλύπτονται βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, είπε ο Φορί.
Τον Μάρτιο, η Airbus ανακοίνωσε ότι «προμηθεύεται άμεσα τιτάνιο από τη Ρωσία, καθώς και από άλλες χώρες», ενώ η πρόσβασή της στο ρωσικό τιτάνιο γίνεται και έμμεσα, μέσω προμηθευτών.
Την Τρίτη, το επιβεβαίωσε απαντώντας σε ερώτημα του Reuters, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει πότε έλαβε τελευταία φορά ρωσικό τιτάνιο. Η Airbus ανέφερε ότι βασίζεται στη Ρωσία για την κάλυψη του 50% των αναγκών της σε τιτάνιο.
Τον περασμένο μήνα, η Boeing ανακοίνωσε ότι ανέστειλε την αγορά ρωσικού τιτανίου.
Περισσότερες από 400 εταιρείες έχουν αποσυρθεί από τη Ρωσία από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με ερευνητές. Περίπου 80 διατήρησαν παρουσία, ωστόσο ανέστειλαν νέες επενδύσεις.