Στα «αζήτητα» παραμένουν περισσότερες από 100 σοροί που φυλάσσονται σε νοσοκομεία και νεκροτομεία, μετά τον θάνατο 275 ανθρώπων, στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της Ινδίας εδώ και δύο δεκαετίες. Οι ινδικές αρχές απηύθυναν την Τρίτη θερμές εκκλήσεις προς τις οικογένειες να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση των σορών.
Το δυστύχημα σημειώθηκε την Παρασκευή, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε ακινητοποιημένη εμπορική αμαξοστοιχία, εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω σε άλλη επιβατική αμαξοστοιχία που περνούσε στην αντίθετη κατεύθυνση κοντά στην περιοχή Μπαλασόρε στο ανατολικό κρατίδιο Οντίσα.
Έπειτα από ασταμάτητες προσπάθειες για τη διάσωση επιζώντων, τον καθαρισμό και την επισκευή της γραμμής, τα τρένα επανήλθαν στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής το βράδυ της Κυριακής.
Μέχρι το βράδυ της Δευτέρας περίπου 100 πτώματα δεν είχαν ακόμη ταυτοποιηθεί, δήλωσε στο Reuters ανώτερος αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας της πολιτείας.
Ο Bijay Kumar Mohapatra, διευθυντής υγείας της Οντίσα, δήλωσε ότι οι αρχές προσπαθούσαν να βρουν παγωμένα δοχεία που θα βοηθούσαν στη συντήρηση των σορών. «Αν δεν ταυτοποιηθούν, δεν μπορεί να γίνει νεκροψία», δήλωσε ο Mohapatra, εξηγώντας ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς της πολιτείας Οντίσα δεν μπορεί να γίνει νεκροψία σε πτώμα που δεν έχει αναζητηθεί πριν περάσουν 96 ώρες.
Στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της πρωτεύουσας της πολιτείας Bhubaneswar, το Ινστιτούτο Ιατρικών Επιστημών Όλης της Ινδίας (AIIMS), μεγάλες τηλεοπτικές οθόνες έδειχναν φωτογραφίες των νεκρών για να βοηθήσουν τις απελπισμένες οικογένειες που ψάχνουν σε νοσοκομεία και νεκροτομεία για φίλους και συγγενείς.
Έγινε λεπτομερής κατάλογος με τα διακριτικά γνωρίσματα για κάθε σορό, ενώ οι συγγενείς μπορούσαν πρώτα να δουν φωτογραφίες, όσο φρικιαστικές κι αν είναι, για να αναγνωρίσουν τους αγνοούμενους αγαπημένους τους, δήλωσε στο Reuters ανώτερος αξιωματούχος της αστυνομίας.
Τα τρένα είχαν επιβάτες από πολλές πολιτείες και αξιωματούχοι από επτά πολιτείες - Assam, Bihar, Jharkhand, Δυτική Βεγγάλη, Tamil Nadu, Karnataka και Andhra Pradesh - βρίσκονταν στο Μπαλασόρε για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να διεκδικήσουν τις σορούς και να μεταφέρουν τους νεκρούς στα σπίτια τους, πρόσθεσε ο αξιωματούχος της αστυνομίας.
Το Συμβούλιο Σιδηροδρόμων της Ινδίας συνέστησε στο ομοσπονδιακό Κεντρικό Γραφείο Ερευνών (CBI) να αναλάβει την έρευνα για τα αίτια της καταστροφής, ενώ μια ξεχωριστή έρευνα, υπό τον A.M. Chowdhary, επίτροπο ασφάλειας σιδηροδρόμων για τον νοτιοανατολικό κύκλο, ξεκίνησε τη Δευτέρα.
Η ομάδα του CBI θα φτάσει στο σημείο σήμερα Τρίτη και θα ξεκινήσει την έρευνά της. Η αστυνομία των σιδηροδρόμων υπέβαλε μήνυση για εγκληματική αμέλεια, χωρίς να κατονομάσει κανέναν ύποπτο.
Η βλάβη του σήματος ήταν η πιθανή αιτία της καταστροφής, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά ευρήματα, τα οποία έδειξαν ότι το Coromandel Express, που κατευθυνόταν νότια προς το Τσενάι από την Καλκούτα, βγήκε από την κύρια γραμμή και εισήλθε σε μια γραμμή βρόχου - μια παράπλευρη γραμμή που χρησιμοποιείται για τη στάθμευση των τρένων - με ταχύτητα 128 χλμ/ώρα, πέφτοντας πάνω στο ακινητοποιημένο εμπορευματικό τρένο.
Η σύγκρουση αυτή προκάλεσε τον εκτροχιασμό της μηχανής και των πρώτων βαγονιών του Coromandel Express, την ανατροπή τους και τη σύγκρουση με τα δύο τελευταία βαγόνια της αμαξοστοιχίας Yeshwantpur-Howrah που κατευθυνόταν προς την αντίθετη κατεύθυνση με 126 χλμ/ώρα στη δεύτερη κύρια γραμμή.
Διαβάστε ακόμα:
Ινδία: 275 νεκροί ο τελικός απολογισμός της σιδηροδρομικής τραγωδίας