Οι δήμαρχοι του Μάντσεστερ και του Λίβερπουλ δημοσίευσαν τη Δευτέρα σχέδια για ένα νέο σιδηρόδρομο μεταξύ των δύο πόλεων της βόρειας Αγγλίας, αυξάνοντας την πίεση προς την κυβέρνηση των Εργατικών να τηρήσει τις υποσχέσεις της για αύξηση των επενδύσεων.
Σε εκδήλωση στο περιθώριο του ετήσιου συνεδρίου του Εργατικού Κόμματος στο Λίβερπουλ, ο δήμαρχος της πόλης Steve Rotherham και ο Andy Burnham του Μάντσεστερ δημοσίευσαν ένα προσχέδιο για έναν σιδηρόδρομο αξίας 17 δισεκατομμυρίων λιρών (23 δισεκατομμυρίων δολαρίων).
Οι σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ των δύο πόλεων, της τρίτης και πέμπτης μεγαλύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αγγλίας, ταλαιπωρούνται από συμφόρηση σε γραμμές που χρονολογούνται από τη βικτοριανή εποχή.
Οι δύο δήμαρχοι δήλωσαν ότι η νέα γραμμή θα πληρωθεί με κονδύλια που προορίζονται για το ακυρωμένο σκέλος από το Μπέρμιγχαμ στο Μάντσεστερ της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας HS2 από το Λονδίνο, το οποίο καταργήθηκε πέρυσι από τον τότε πρωθυπουργό Ρίσι Σουνάκ.
Η κίνηση των δημάρχων, και οι δύο εκπρόσωποι του Εργατικού Κόμματος, αντιπροσωπεύει μια αυξανόμενη τάση των περιφερειακών ηγετών να διεκδικούν μεγαλύτερη αυτονομία, να διεκδικούν επιρροή στις τοπικές υποδομές και να αμφισβητούν την κυριαρχία του Λονδίνου.
Νωρίτερα τη Δευτέρα, η υπουργός Μεταφορών Λουίζ Χέι χαρακτήρισε τη γραμμή Λίβερπουλ-Μάντσεστερ «σημαντική», αλλά δήλωσε ότι δεν υπάρχει ένα ενιαίο κονδύλι χρημάτων για το HS2 που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί άμεσα.
Το ενημερωτικό δελτίο ανέφερε ότι ο νέος σιδηρόδρομος θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 7 δισεκατομμύρια λίρες σε οικονομική παραγωγή ετησίως στην οικονομία του Μάντσεστερ-Λίβερπουλ, αξίας 150 δισεκατομμυρίων λιρών.
«Θα υπάρξει πραγματική ευκαιρία για κάποιους από τους ανθρώπους μας να εργαστούν στο Μάντσεστερ και για ανθρώπους από το Μάντσεστερ να εργαστούν εδώ», δήλωσε ο δήμαρχος της περιοχής του Λίβερπουλ Ρόδεραμ.
«Αυτό πραγματικά συρρικνώνει ολόκληρη τη βορειοδυτική περιοχή και κάνει αυτή τη λειτουργική οικονομική γεωγραφία πολύ πιο συνεκτική».