Τώρα που η Βρετανία επιτέλους ολοκλήρωσε την έξοδό της από την ΕΕ, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εμπορικές συναλλαγές στο γαλλικό λιμάνι του Καλαί είναι η πανδημία του κορονοϊού, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής του λιμένα.
Ο Ζαν-Μαρκ Πουισεσό έκανε την παραπάνω δήλωση καθώς το πρώτο πορθμείο που μετέφερε οχήματα έφθανε από το Ντόβερ στο Καλαί--το λιμάνι με τις περισσότερες οδικές εμπορευματικές μεταφορές στη Γαλλία--μετά την χθεσινή έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ στις 23:00 ώρα Λονδίνου.
Το Καλαί-Ντόβερ είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ-μόλις 37 χλμ-και από το Καλαί περνούν περίπου δύο εκατομμύρια φορτηγά τον χρόνο.
«Αυτό που αληθινά ελπίζουμε είναι να αφήσουμε σύντομα πίσω μας την κρίση του κορονοϊού, να έχουμε όλα τα πιθανά εμβόλια και να επιστρέψουμε στην κανονική ζωή», είπε ο Πουισεσό στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε ότι η υγειονομική κρίση θα κοστίσει στο λιμάνι 30 εκατομμύρια ευρώ σε απολεσθέντα έσοδα το 2020.
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχοντας προετοιμαστεί επί μια τριετία για το Brexit, το Καλαί είναι έτοιμο για την επιστροφή στις τυπικές διαδικασίες που αφορούν τη διακίνηση εμπορευμάτων ανάμεσα στη Βρετανία και στην ΕΕ.
«Το Brexit δεν είναι συνώνυμο με ένα κυκλοφοριακό μπέρδεμα, αλλά όλοι πρέπει να κάνουν την δουλειά τους. Δεν ανησυχούμε επειδή γνωρίζουμε πώς θα εργαστούμε», είπε.
Βρετανικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν προειδοποιήσει για πιθανό χάος στο σύνορο καθώς βρίσκονται στη διαδικασία εκμάθησης της διαχείρισης της γραφειοκρατίας που απειλεί να εμποδίσει την ομαλή ροή σχεδόν ενός τρις ευρώ σε ετήσιες εμπορικές συναλλαγές.
Ωστόσο, η κατάσταση θα ήταν χειρότερη αν η Βρετανία και η ΕΕ δεν είχαν καταλήξει την τελευταία στιγμή, στις 24 Δεκεμβρίου, σε μια εμπορική συμφωνία.
Μέχρι την χθεσινή οριστική έξοδο από το ευρωπαϊκό μπλοκ, η Βρετανία βρισκόταν σε μια μεταβατική περίοδο που διήρκεσε 11 μήνες, μετά την επίσημη έξοδο από την ΕΕ στις 31 Ιανουαρίου.
AP Photo/Lewis Joly