Άλλαξε η χρονιά στη Νότια Κορέα, αλλά χωρίς γλέντια και τυμπανοκρουσίες, καθώς η χώρα πενθεί την απώλεια 179 ανθρώπων, στο χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της.
Ειδικότερα, οι εορτασμοί της Πρωτοχρονιάς ακυρώθηκαν σε ολόκληρη τη Νότια Κορέα, καθώς η κυβέρνηση έχει κηρύξει περίοδο εθνικού πένθους μέχρι τις 4 Ιανουαρίου.
Για αυτό το λόγο, η Μητροπολιτική Κυβέρνηση της Σεούλ είπε ότι το ετήσιο σόου της θα πραγματοποιηθεί χωρίς παραστάσεις.
Μάλιστα, στη Σεούλ το 2025 μπήκε με την καμπάνα του Bosingak - ένα εμβληματικό σημείο της πόλης - να χτυπά στο σκοτάδι για να τιμήσει τη μνήμη των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας.
#31Dic #Seul #AñoNuevo
— Reporte Ya (@ReporteYa) December 31, 2024
Seúl celebró en silencio la llegada del nuevo año. La campana bosingak suena en la oscuridad, en recuerdo de las víctimas que perdieron la vida en el trágico accidente aéreo de Jeju Air. - @AlertaNews24 pic.twitter.com/DXWbm1Xqhj
Συντριβή αεροσκάφους στη Ν. Κορέα: Ειδικοί εξετάζουν τις προδιαγραφές ασφαλείας του αεροδρομίου
Νωρίτερα, εμπειρογνώμονες της αεροπορίας έθεσαν επί τάπητος ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια όσον αφορά στην τοποθέτηση τεράστιων κιγκλιδωμάτων στο τέλος των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης, μετά τη συντριβή αεροσκάφους σε ένα από αυτούς στη Νότια Κορέα την Κυριακή.
Υπενθυμίζεται ότι το Boeing 737-800, το οποίο διαχειριζόταν η νοτιοκορεατική Jeju Air, εξερράγη καθώς έπεσε πάνω στο τσιμεντένιο τοίχωμα, ενώ πραγματοποιούσε αναγκαστική προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Muan.
Ενώ ένα πουλί που χτύπησε τον κινητήρα πιστεύεται ότι έπαιξε ρόλο στην αρχική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι ένα τέτοιο συνηθισμένο φαινόμενο δεν ήταν ο μόνος παράγοντας της καταστροφής, από την οποία έχασαν τη ζωή τους 179 επιβαίνοντες.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανάλυσή της η The Guardian, κάποιοι έχουν επισημάνει την κατασκευή από σκυρόδεμα - ύψους σχεδόν δύο μέτρων, η οποία θεωρείται πολύ ψηλότερη από εκείνες που χρησιμοποιούνται σε άλλα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας. Το φράγμα στήριζε επίσης μια κεραία «εντοπισμού», σκοπός της οποίας είναι να παρέχει πληροφορίες για την ευθυγράμμιση της προσγείωσης στα εισερχόμενα αεροσκάφη.
Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ, εμπειρογνώμονας αεροπορικής ασφάλειας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε ότι ήταν ασυνήθιστο και μη ασφαλές να συγκρατείται μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο.
«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί», δήλωσε στο Sky News. «Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να υπάρχει εκεί».
Η θέση του τοίχου, τα διεθνή πρότυπα και πιθανά λάθη
Μετά τη θύελλα αντιδράσευων, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές.
Νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.
«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.
Την ίδια ώρα, ο Ντάγκλας τόνισε ότι ένας χώρος αναχαίτισης θα μπορούσε συχνά να εγκατασταθεί στο τέλος ενός διαδρόμου προσγείωσης, επιβραδύνοντας ένα αεροπλάνο, όπως το χαλίκι επιβραδύνει τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από μια πίστα της Formula 1.
Επίσης, αμφισβητείται το κατά πόσον το φράγμα θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ένα εναλλακτικό υλικό, ώστε να θρυμματίζεται και να υποχωρεί σε περίπτωση που χτυπηθεί από αεροπλάνο.
Αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσαν τη Δευτέρα ότι θα εξετάσουν αν το τοπικό φράγμα του αεροδρομίου Muan θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ελαφρύτερα υλικά που θα διαλύονταν ευκολότερα.
Το σύστημα εντοπισμού ακολούθησε τις κατευθυντήριες γραμμές της ICA, αλλά η εγκατάστασή του σε έναν τοίχο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης θα εξεταστεί πιθανώς κατά την εξέταση του ατυχήματος.