Οι χώρες υιοθέτησαν σήμερα μια αναθεωρημένη στρατηγική για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τη ναυτιλία, η οποία θέτει στόχο καθαρών μηδενικών εκπομπών «μέχρι το 2050 ή γύρω στο 2050», κάτι που θεωρήθηκε από περιβαλλοντικές ομάδες ότι υπολείπεται των απαιτούμενων.
Μετά από πολυήμερες συζητήσεις στο Λονδίνο, στην έδρα του ναυτιλιακού οργανισμού του ΟΗΕ, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), οι χώρες μέλη συμφώνησαν να επιτύχουν το καθαρό μηδέν "μέχρι ή γύρω από το 2050, δηλαδή κοντά στο 2050, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές εθνικές συνθήκες".
Οι χώρες συμφώνησαν επίσης σε «ενδεικτικά σημεία ελέγχου» για τη μείωση των συνολικών ετήσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία κατά τουλάχιστον 20%, επιδιώκοντας 30% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2008, και για τη μείωση των συνολικών ετήσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 70%, επιδιώκοντας 80% έως το 2040, σε σύγκριση με το 2008.
«Το επίπεδο φιλοδοξίας που συμφωνήθηκε υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που απαιτείται για να είμαστε σίγουροι ότι θα διατηρήσουμε τη θέρμανση του πλανήτη κάτω από 1,5C», δήλωσε ο John Maggs, πρόεδρος της περιβαλλοντικής οργάνωσης Clean Shipping Coalition.
Οι χώρες συμφώνησαν στο Παρίσι το 2015 να προσπαθήσουν να διατηρήσουν τη μακροπρόθεσμη μέση αύξηση της θερμοκρασίας εντός του 1,5 βαθμού Κελσίου, γεγονός που απαιτεί επίσης από τη ναυτιλία να επιταχύνει την απεξάρτηση από τον άνθρακα.
Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, έχει αντιμετωπίσει εκκλήσεις από περιβαλλοντολόγους και επενδυτές να αναλάβει πιο συγκεκριμένη δράση, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής φόρου άνθρακα.