NYT: Ανησυχίες ειδικών από το 2018 για την ασφάλεια του υποβρυχίου που αγνοείται
AP
AP

NYT: Ανησυχίες ειδικών από το 2018 για την ασφάλεια του υποβρυχίου που αγνοείται

Yψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών ανησυχούσαν τόσο πολύ για την «πειραματική», όπως την χαρακτήριζαν, προσέγγιση της OceanGate, της εταιρείας της οποίας το σκάφος έχει εξαφανιστεί, ώστε έγραψαν επιστολή το 2018 προειδοποιώντας για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα. 

Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, εστάλη στον διευθύνοντα σύμβουλο της OceanGate, Στόκτον Ρας, από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society, ενός εμπορικού ομίλου 60 ετών που έχει ως στόχο την προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας και την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.

Οι υπογράφοντες, μεταξύ των οποίων ωκεανογράφοι, στελέχη εταιρειών υποβρυχίων και εξερευνητές βαθέων υδάτων- προειδοποιούσαν ότι είχαν “ομόφωνη ανησυχία” σχετικά με την ανάπτυξη από την OceanGate του υποβρύχιου σκάφους Titan, του ίδιου σκάφους που αγνοείται τώρα στον Βόρειο Ατλαντικό με πέντε επιβαίνοντες.

Ο πρόεδρος της επιτροπής, Will Kohnen, δήλωσε σε συνέντευξή του την Τρίτη ότι η επιστολή προέκυψε από φόβους για το τι θα μπορούσε να συμβεί εάν η εταιρεία δεν τηρούσε τα καθιερωμένα πρότυπα.

Η επιστολή ανέφερε ότι το μάρκετινγκ της OceanGate για το Titan ήταν “παραπλανητικό”, επειδή ισχυριζόταν ότι το σκάφος θα πληρούσε ή θα υπερέβαινε τα πρότυπα ασφαλείας ενός οργανισμού αξιολόγησης κινδύνων, γνωστού ως DNV, αλλά η εταιρεία δεν είχε κανένα σχέδιο να προχωρήσει σε αξιολόγηση του σκάφους από τον οργανισμό.

Οι ηγέτες του κλάδου δήλωσαν ότι η OceanGate θα πρέπει να δοκιμάσει τα πρωτότυπά της υπό την εποπτεία της DNV ή άλλου διαπιστευμένου καταχωρητή.

“Αν και αυτό μπορεί να απαιτήσει πρόσθετο χρόνο και έξοδα”, έγραψαν οι υπογράφοντες, “η ομόφωνη άποψή μας είναι ότι αυτή η διαδικασία επικύρωσης από τρίτο μέρος είναι ένα κρίσιμο στοιχείο των εγγυήσεων που προστατεύουν όλους τους επιβαίνοντες σε υποβρύχια“.

“Κατά την πρώτη κατάδυση στον Τιτανικό, το υποβρύχιο αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία και χρειάστηκε να συνδεθεί χειροκίνητα με την πλατφόρμα ανύψωσης”, έγραψε το 2022 ο νομικός και επιχειρησιακός σύμβουλος της εταιρείας, David Concannon, σε μια κατάθεση στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Ανατολική Περιφέρεια της Βιρτζίνια, το οποίο επιβλέπει θέματα που έχουν σχέση με τον Τιτανικό. Το υποβρύχιο υπέστη μέτριες ζημιές στο εξωτερικό του, έγραψε, οδηγώντας την OceanGate να ακυρώσει την αποστολή ώστε να μπορέσει να κάνει επισκευές.

Παρόλα αυτά, έγραψε ο κ. Concannon στην κατάθεσή του, ότι 28 άτομα μπόρεσαν να επισκεφθούν τα συντρίμμια του Τιτανικού με το σκάφος το 2022.

Ο κ. Concannon προσκάλεσε την ομοσπονδιακή δικαστή που εκδίκαζε την υπόθεση, Rebecca Beach Smith, να συμμετάσχει με την εταιρεία σε μια αποστολή, σύμφωνα με ξεχωριστή κατάθεση, κάτι που η δικαστής φάνηκε να ενδιαφέρεται να κάνει.

«Ίσως, αν υπάρξει άλλη αποστολή στο μέλλον, να μπορέσω να το κάνω», έγραψε η δικαστής τον Μάιο...

Διαβάστε ακόμα:

Υποβρύχιο στον Τιτανικό: Οι επιβάτες έχουν οξυγόνο για 40 ακόμα ώρες - 1% οι πιθανότητες επιβίωσης