Η Renault ενδέχεται να χρειαστεί να προβεί σε μεγαλύτερες περικοπές από εκείνες που είχαν καθορισθεί στο αρχικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρείας, δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Λούκα ντε Μέο, αναφέρει το Reuters.
Οι νέες περικοπές, αν τελικά αποφασισθούν, θα απομακρύνουν τον κίνδυνο να δημιουργηθούν και άλλες οικονομικές ζημίες στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ελέγχει και τις μάρκες Dacia, Nissan και Mitsubishi.
O Λούκα ντε Μέο, πρώην ανώτατο στέλεχος της Volkswagen, που ανέλαβε καθήκοντα CEO τον Ιούλιο, ενημέρωσε τα συνδικάτα και το προσωπικό ότι η δημιουργία μετρητών και η αποκατάσταση της κερδοφορίας είναι άμεση προτεραιότητα.
«Ο στόχος είναι να επιστρέψουμε στο σωστό δρόμο και να επιλύσουμε τα πιο πιεστικά μας προβλήματα το συντομότερο δυνατό: ταμείο και κόστος. Αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να προχωρήσουμε περισσότερο από ό, τι είχε προγραμματιστεί με τις προσπάθειές μας για μείωση του κόστους», είπε.
Η Renault αναγνώρισε τον Μάιο ότι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της ήταν μη ρεαλιστικές και ανακοίνωσε σχέδια για περικοπή περίπου 15.000 θέσεων εργασίας, συρρίκνωση της παραγωγής και αναδιάρθρωση γαλλικών εργοστασίων σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης 2 δισ. ευρώ.
Tο αρχικό πρόγραμμα προβλέπει ένα νέο πρόγραμμα οργάνωσης των τεσσάρων μαρκών που το απαρτίζουν, με την μετεξέλιξή τους σε ξεχωριστές επιχειρησιακές μονάδες: Renault, Dacia, Alpine κι ένα νέο Οργανισμό, που θα αφορά στις Υπηρεσίες Νέων Μορφών Κινητικότητας. Στόχος είναι η κάθε επιχειρησιακή μονάδα να έχει αυτόνομη οργανωτική δομή.
O Λούκα ντε Μέο δήλωσε ότι η Renault θα πρέπει να μοντελοποιηθεί στην πορεία της ακολουθούμενης από τον αντίπαλο PSA τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Peugeot, ο οποίος έχει επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στην παραγωγή πιο κερδοφόρων σειρών οχημάτων τα τελευταία χρόνια.
«Θα χρειαστεί να λάβουμε αποφάσεις που μερικές φορές είναι δύσκολες, αλλά είναι απαραίτητες και θετικές για την εταιρεία. Θα το περιέγραψα ως επανάσταση », ανέφερε μεταξύ άλλων.
AP Photo/Richard Drew