Η ιταλική πετρελαϊκή εταιρεία Eni και η ισπανική Repsol θα μπορούσαν να αρχίσουν την μεταφορά πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στην Ευρώπη ακόμα και τον επόμενο μήνα για να αναπληρώσουν το ρωσικό αργό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται πέντε άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχιστούν οι ανταλλαγές πετρελαίου με χρέος που σταμάτησαν πριν δύο χρόνια όταν εντάθηκαν οι κυρώσεις της Ουάσινγκτον στο Καράκας.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο όγκος πετρελαίου που αναμένεται να λάβουν η Eni και η Repsol δεν είναι μεγάλος και ο αντίκτυπος στις τιμές του πετρελαίου παγκοσμίως θα είναι μέτριος. Αλλά, κατά το δημοσίευμα, το πράσινο φως της Ουάσινγκτον για συνέχιση των «παγωμένων» ροών πετρελαίου της Βενεζουέλας προς την Ευρώπη θα μπορούσε να αποτελέσει μια συμβολική ώθηση για τον Νικολάς Μαδούρο.
Με επιστολή του το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών έδωσε την έγκριση στις δύο εταιρείες να συνεχίσουν τις συνεχίσουν τις αποστολές, υποστηρίζουν οι πηγές του Reuters. Η κυβέρνηση Μπάιντεν ελπίζει ότι το αργό της Βενεζουέλας μπορεί να βοηθήσει την Ευρώπη να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία και να ανακατευθύνει ορισμένα φορτία της Βενεζουέλας από την Κίνα. Το να παρακινηθεί ο Μαδούρο να ξαναρχίσει τις πολιτικές συνομιλίες με την αντιπολίτευση της Βενεζουέλας είναι ένας άλλος στόχος, σημειώνει το πρακτορείο.
Οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες έχουν κοινοπραξίες με την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας την PDVSA, μπορούν να υπολογίζουν τα φορτία στα ανεξόφλητα χρέη και στα καθυστερημένα μερίσματα υπό τον όρο ότι θα πάνε στην Ευρώπη. Βασική προϋπόθεση είναι ότι «το πετρέλαιο πρέπει να πάει στην Ευρώπη, δεν μπορεί να μεταπωληθεί αλλού».
Η Ουάσινγκτον πιστεύει ότι η PDVSA δεν θα ωφεληθεί οικονομικά από αυτές τις συναλλαγές χωρίς μετρητά, σε αντίθεση με τις τρέχουσες πωλήσεις πετρελαίου της Βενεζουέλας στην Κίνα, είπε ένα από τα άτομα που μίλησαν στο Reuters. Η Κίνα δεν έχει υπογράψει τις δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία και συνεχίζει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο παρά τις εκκλήσεις των ΗΠΑ.
Οι δύο εταιρείες δεν απάντησαν σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.