Οι Χούθι έδωσαν στη δημοσιότητα άλλο ένα βίντεο από τη στιγμή της επίθεσης στο ελληνόκτητο πλοίο Sounion και την έκρηξη που προκλήθηκε.
Στο βίντεο ακούγονται κραυγές των Χούθι καθώς οι βόμβες πυροδοτούνταν πάνω στο Sounion, το πετρελαιοφόρο με ελληνική σημαία που είχε εγκαταλειφθεί.
Δείτε το βίντεο:
Houthi Fighters blowsup Greek oil Tanker #Ukraine #Lebanon ISIS #Hezbollah "Tel Aviv" Iran #Iran #BreakingNews ARRESTED #Houthis #Houthi #Bangladesh pic.twitter.com/i74lUQBRc1
— T_Group (@1_TGrop) August 30, 2024
Οι τρομοκράτες της Υεμένης πραγματοποίησαν πολλαπλές επιθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης βομβών στο ήδη αχρηστευμένο Σούνιο των 274,2 μέτρων, το οποίο είναι φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου. Την Τετάρτη, οι Χούθι δήλωσαν ότι θα επιτρέψουν στα συνεργεία διάσωσης να ρυμουλκήσουν το πλοίο - το οποίο καίγεται από τις 23 Αυγούστου - σε ασφαλές σημείο.
«Φαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, ότι επικράτησε ψυχραιμία», δήλωσε στο LinkedIn ο Λαρς Γένσεν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων του κλάδου Vespucci Maritime.
Οι Χούθι έχουν βυθίσει δύο πλοία κατά τη διάρκεια της 10μηνης εκστρατείας τους με drones και πυραύλους κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.
Η αποστολή της ΕΕ υποσχέθηκε να «διευκολύνει κάθε πορεία δράσης» σε συντονισμό με τις ευρωπαϊκές αρχές και τις γειτονικές χώρες για την αποτροπή μιας καταστροφικής περιβαλλοντικής κρίσης και τη διάσωση του Σουνίου.
Την Πέμπτη, η εκπρόσωπος του Πενταγώνου Σαμπρίνα Σινγκ δήλωσε ότι τα βαρέλια με αργό πετρέλαιο στο Σούνιο ήταν άθικτα, ότι το ίδιο το πλοίο είχε διαρροή πετρελαίου από το σημείο όπου χτυπήθηκε και ότι πολλαπλές πυρκαγιές εξακολουθούσαν να καίνε.
Η απόφαση των Χούθι να παραχωρήσουν στα σωστικά συνεργεία ασφαλή πρόσβαση στο Sounion ήρθε μετά από την έκφραση ανθρωπιστικών και περιβαλλοντικών ανησυχιών από πολλές χώρες. Η κίνηση αυτή μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθεί αυτό που οι ειδικοί προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να είναι μια καταστροφική διαρροή 150.000 τόνων αργού πετρελαίου στην Ερυθρά Θάλασσα.
Τυχόν διαρροή από το Sounion θα ήταν περισσότερο από το μισό του μεγέθους της μεγαλύτερης που έχει καταγραφεί ποτέ από πλοίο - 287.000 τόνοι από το Atlantic Empress το 1979, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων Ρύπανσης.
Παρά την ανάπαυλα των εχθροπραξιών, οι κίνδυνοι για τα μέλη του πληρώματος, τα πλοία και το περιβάλλον από τις επιθέσεις των Χούθι παραμένουν.
«Ακόμη και αν το Sounion μπορέσει να ρυμουλκηθεί και αποφύγουμε μια περιβαλλοντική καταστροφή, η απειλή δεν έχει εξαφανιστεί», δήλωσε ο Γένσεν, προσθέτοντας ότι υπάρχουν δεκάδες πετρελαιοφόρα και άλλα εμπορικά πλοία που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται σε περιοχές υψηλού κινδύνου της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.