Τι θα μπορούσε να είναι μια ενιαία Ευρωπαϊκή Πολιτική Υγείας

Τι θα μπορούσε να είναι μια ενιαία Ευρωπαϊκή Πολιτική Υγείας

Η πανδημία COVID-19 αποκάλυψε τα όρια των εθνικών συστημάτων υγείας και ανέδειξε την ανάγκη για συντονισμένες δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σήμερα, θα εξετάσουμε τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις πιθανές λύσεις για τη δημιουργία αυτής της πολιτικής, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της προστασίας των δικαιωμάτων των ασθενών.

Ιστορική Αναδρομή

Από το 1948, η υγεία αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ανθρώπινο δικαίωμα. Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του 2009 κατοχυρώνει το δικαίωμα όλων των πολιτών της ΕΕ στην πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη και πρόληψη. Ωστόσο, οι ιδρυτικές Συνθήκες της ΕΕ δεν περιέλαβαν την υγεία στις κοινές πολιτικές, περιορίζοντας την σε θέματα λειτουργίας της κοινής αγοράς. Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη για μια πιο φιλόδοξη και συντονισμένη ευρωπαϊκή προσέγγιση στον τομέα της υγείας.

Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων των Ασθενών

Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων των Ασθενών (Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων των Ασθενών – greekpatientsrights) αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο που κατοχυρώνει τα δικαιώματα των πολιτών στον τομέα της υγείας, εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας για όλους. Στη Χάρτα περιλαμβάνονται 14 βασικά δικαιώματα όπως η πληροφόρηση, η ελεύθερη επιλογή και η συμμετοχή στις αποφάσεις που αφορούν την υγεία του ασθενούς. Αυτά τα δικαιώματα είναι θεμελιώδη για την ανάπτυξη μιας κοινής Ευρωπαϊκής πολιτικής υγείας.

Θεσμικό Πλαίσιο και Νομικές Ρυθμίσεις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη αναπτύξει μια πληθώρα κανονισμών στον τομέα της υγείας, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως μια τεχνική μορφή ενιαίας πολιτικής υγείας. Αυτοί οι κανονισμοί διασφαλίζουν ότι τα κράτη μέλη ακολουθούν κοινές οδηγίες και πρότυπα, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας σε όλη την Ευρώπη. Ωστόσο, για την πλήρη εφαρμογή μιας τέτοιας πολιτικής, χρειάζονται περαιτέρω πολιτικές συμφωνίες.

Φεντεραλιστική Προσέγγιση στην Υγεία

Ένα ισχυρό παράδειγμα για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί μια φεντεραλιστική προσέγγιση στον τομέα της υγείας είναι η πρόταση του FDP στη Γερμανία για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19. Η πρόταση περιελάμβανε ένα σύστημα επτά επιπέδων, το οποίο αξιολογούσε κρίσιμους δείκτες όπως η συχνότητα εμφάνισης, η κατάσταση των υγειονομικών δομών και η ανάγκη για νοσοκομειακή περίθαλψη. (Επτά βήματα για την μετά-Covid-19 εποχή | Liberal.gr) Αυτή η πολυεπίπεδη στρατηγική, βασισμένη σε δεδομένα, επιτρέπει την προσαρμογή των μέτρων στις τοπικές ανάγκες, προωθώντας παράλληλα τη διαφάνεια και τη λογοδοσία. Αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να αποτελέσει μοντέλο για την ανάπτυξη μιας ενιαίας Ευρωπαϊκής πολιτικής υγείας, η οποία θα συνδυάζει την αποκέντρωση με τον συντονισμό σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Γιατί δεν είναι ακόμα Ενιαία η Πολιτική Υγείας της ΕΕ;

Παρά την ενσωμάτωση των 14 δικαιωμάτων των ασθενών στα εθνικά νομοθετικά πλαίσια των κρατών-μελών της ΕΕ, η ύπαρξη μιας πραγματικά ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής υγείας δεν έχει ακόμα επιτευχθεί. Οι κύριοι λόγοι γι' αυτό περιλαμβάνουν:

  1. Εθνική Κυριαρχία και Πολιτική Ανεξαρτησία: Οι υγειονομικές πολιτικές εξακολουθούν να καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις εθνικές κυβερνήσεις, οι οποίες έχουν διαφορετικές πολιτικές προτεραιότητες και ανάγκες.
  2. Διαφορετικά Υγειονομικά Συστήματα: Οι δομικές και λειτουργικές διαφορές στα υγειονομικά συστήματα των κρατών-μελών καθιστούν δύσκολη την ενοποίηση πολιτικών.
  3. Πολιτισμικές Διαφορές: Οι διαφορετικές πολιτισμικές προσεγγίσεις και αξίες όσον αφορά την υγεία επηρεάζουν την αποδοχή και εφαρμογή μιας ενιαίας πολιτικής.
  4. Οικονομικές Ανισότητες: Οι οικονομικές διαφορές μεταξύ των κρατών-μελών οδηγούν σε άνιση κατανομή πόρων και ποιότητα υγειονομικών υπηρεσιών.
  5. Έλλειψη Κεντρικής Πολιτικής Καθοδήγησης: Η απουσία ενός ισχυρού κεντρικού μηχανισμού για τη διαμόρφωση και επιβολή κοινών πολιτικών υγείας στην ΕΕ είναι ένας σημαντικός παράγοντας.
  6. Αρχή της Επικουρικότητας: Η ΕΕ παρεμβαίνει μόνο όταν τα κράτη-μέλη δεν μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους ικανοποιητικά, περιορίζοντας έτσι τη δυνατότητα για μια κεντρικά ενοποιημένη πολιτική υγείας. 

Προτάσεις

Οι προτάσεις για την επίτευξη αυτής της ενιαίας πολιτικής υγείας θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν:

1. Δημιουργία Ενιαίου Ευρωπαϊκού Οργανισμού Υγείας (EEOY)

  • Σκοπός και Ρόλος: Ο ΕΕOY θα είναι υπεύθυνος για τον συντονισμό της πολιτικής υγείας σε επίπεδο ΕΕ. Θα έχει την αρμοδιότητα να δημιουργεί και να επιβλέπει την εφαρμογή κοινών κατευθυντήριων γραμμών, να παρακολουθεί την τήρηση των ευρωπαϊκών κανονισμών από τα κράτη μέλη, και να διασφαλίζει ότι όλοι οι πολίτες της ΕΕ έχουν ίση πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας. Ο οργανισμός αυτός θα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των εθνικών συστημάτων υγείας, επιτρέποντας την αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών και πόρων.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Δημιουργία ενός συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας στα κράτη μέλη.
    - Καθιέρωση ενός συστήματος ταχείας ανταπόκρισης σε περιπτώσεις υγειονομικών κρίσεων.
    - Παροχή τεχνικής και οικονομικής υποστήριξης στις χώρες που δυσκολεύονται να εφαρμόσουν τις κοινές πολιτικές.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενίσχυση της συνοχής των πολιτικών υγείας στην ΕΕ.
    - Διασφάλιση της ίσης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας για όλους τους πολίτες.
    - Βελτίωση της ικανότητας της ΕΕ να αντιμετωπίζει διασυνοριακές υγειονομικές προκλήσεις.

2. Εναρμόνιση των Συστημάτων Διαπίστευσης Υγειονομικών Υποδομών

  • Σκοπός και Ρόλος: Η καθιέρωση κοινών ευρωπαϊκών προτύπων διαπίστευσης θα εξασφαλίσει ότι όλες οι υγειονομικές υποδομές, από τα νοσοκομεία έως τις μικρές κλινικές, πληρούν τα ίδια υψηλά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας. Η διαπίστευση αυτή θα βασιστεί σε συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η διαφάνεια, η ποιότητα των υπηρεσιών και η ικανοποίηση των ασθενών.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Υιοθέτηση και προσαρμογή του γερμανικού μοντέλου KTQ (Kooperation für Transparenz und Qualität im Gesundheitswesen) ως πρότυπο για όλη την ΕΕ με κοινά πρότυπα ποιότητας για όλες τις υγειονομικές υπηρεσίες, προωθώντας τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την ικανοποίηση των ασθενών.
    - Ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού συστήματος διαπίστευσης που θα αξιολογεί την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας σε τακτική βάση, τις υποδομές, την επάρκεια των επαγγελματιών υγείας και την ικανοποίηση των ασθενών.
    - Παροχή επιχορηγήσεων ή οικονομικής βοήθειας σε υγειονομικές υποδομές που χρειάζονται βελτιώσεις για να επιτύχουν τα πρότυπα διαπίστευσης.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Βελτίωση της ποιότητας των υγειονομικών υπηρεσιών σε όλη την ΕΕ.
    - Ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στις διασυνοριακές υπηρεσίες υγείας.
    - Διασφάλιση ότι οι πολίτες της ΕΕ έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές κι ασφαλείς υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας, ανεξαρτήτως της χώρας διαμονής τους.
    - Βελτίωση της διαφάνειας και της λογοδοσίας στον τομέα της υγείας, μέσω της υιοθέτησης αυστηρών προτύπων.
  • Πρόσθετες Σκέψεις: Η εφαρμογή αυτών των προτύπων θα βασίζεται στην αρχή της επικουρικότητας, επιτρέποντας στα κράτη μέλη να διατηρήσουν την αυτονομία τους ενώ διασφαλίζουν ένα υψηλό επίπεδο υγειονομικής περίθαλψης σε όλη την Ένωση.

3. Ψηφιοποίηση και Ενιαία Πλατφόρμα Υγειονομικών Δεδομένων

  • Σκοπός και Ρόλος: Η ανάπτυξη μιας ενιαίας ψηφιακής πλατφόρμας θα επιτρέψει την αποθήκευση και κοινή χρήση υγειονομικών δεδομένων σε όλη την ΕΕ, διευκολύνοντας την παροχή υπηρεσιών υγείας σε διασυνοριακό επίπεδο. Η πλατφόρμα αυτή θα προσφέρει στους επαγγελματίες υγείας πρόσβαση σε πλήρη και ενημερωμένα ιατρικά αρχεία, ανεξαρτήτως της χώρας στην οποία εργάζονται.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    Δημιουργία μιας κεντρικής βάσης δεδομένων που θα φιλοξενεί ιατρικά αρχεία από όλα τα κράτη μέλη.
    Ανάπτυξη πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των ασθενών.
    Εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας στη χρήση της πλατφόρμας.
  • Πιθανά Οφέλη:
    Βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας μέσω της πρόσβασης σε πλήρη και ενημερωμένα ιατρικά αρχεία.
    Διευκόλυνση της παροχής υγειονομικών υπηρεσιών σε πολίτες που ταξιδεύουν ή μεταναστεύουν εντός της ΕΕ.
    Προώθηση της συνεργασίας και της έρευνας στον τομέα της υγείας.

4. Καθιέρωση Ευρωπαϊκού Ταμείου Υγειονομικής Ανθεκτικότητας

  • Σκοπός και Ρόλος: Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Υγειονομικής Ανθεκτικότητας θα δημιουργηθεί για να υποστηρίζει τις υγειονομικές υποδομές και τις υπηρεσίες υγείας σε περιόδους κρίσεων. Το ταμείο θα παρέχει οικονομική βοήθεια σε κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν έκτακτες καταστάσεις, όπως πανδημίες, φυσικές καταστροφές ή άλλες κρίσεις που επηρεάζουν το σύστημα υγείας τους.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Δημιουργία του ταμείου με εισφορές από τα κράτη μέλη και την ΕΕ.
    - Καθορισμός κριτηρίων επιλεξιμότητας για την παροχή βοήθειας από το ταμείο.
    - Διασφάλιση της ταχείας ανταπόκρισης του ταμείου σε περιπτώσεις κρίσεων.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενίσχυση της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγείας της ΕΕ σε περιόδους κρίσεων.
    - Προώθηση της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.
    - Διασφάλιση της συνεχούς παροχής υπηρεσιών υγείας ακόμη και σε περιόδους κρίσης.

5. Ενίσχυση της Συνεργασίας με Διεθνείς Οργανισμούς

  • Σκοπός και Ρόλος: Η ενίσχυση της συνεργασίας με διεθνείς οργανισμούς υγείας, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), θα συμβάλει στην ανταλλαγή γνώσης, βέλτιστων πρακτικών και στην καλύτερη προετοιμασία για την αντιμετώπιση παγκόσμιων υγειονομικών κρίσεων. Η συνεργασία αυτή θα βοηθήσει επίσης στην προώθηση της ενιαίας πολιτικής υγείας της ΕΕ σε παγκόσμιο επίπεδο.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Ενίσχυση των σχέσεων με τον ΠΟΥ και άλλους διεθνείς οργανισμούς μέσω κοινών πρωτοβουλιών.
    - Συμμετοχή της ΕΕ σε διεθνή προγράμματα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση πανδημιών.
    - Ανταλλαγή δεδομένων και ερευνητικών αποτελεσμάτων με διεθνείς εταίρους.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενίσχυση της ικανότητας της ΕΕ να ανταποκρίνεται σε παγκόσμιες υγειονομικές προκλήσεις.
    - Προώθηση της καινοτομίας και της έρευνας στον τομέα της υγείας.
    - Βελτίωση της δημόσιας υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω της συνεργασίας.

6. Καθιέρωση Κοινών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για Επαγγελματίες Υγείας

  • Σκοπός και Ρόλος (συνέχεια): Τα κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα θα επιτρέψουν στους επαγγελματίες υγείας να εργάζονται αποτελεσματικά σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της ΕΕ, προάγοντας έτσι την κινητικότητα του εργατικού δυναμικού στον τομέα της υγείας. Παράλληλα, θα διασφαλίσουν ότι τα υψηλά πρότυπα εκπαίδευσης τηρούνται σε όλη την ΕΕ.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Ανάπτυξη και εφαρμογή ενιαίων προγραμμάτων σπουδών για την εκπαίδευση νέων επαγγελματιών υγείας, σε συνεργασία με πανεπιστήμια και ιατρικές σχολές σε όλη την ΕΕ.
    - Δημιουργία προγραμμάτων συνεχούς εκπαίδευσης για υφιστάμενους επαγγελματίες, με έμφαση στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και πρακτικών στον τομέα της υγείας.
    - Οργάνωση ευρωπαϊκών συνεδρίων και σεμιναρίων για την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών μεταξύ επαγγελματιών υγείας.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας μέσω της βελτίωσης των δεξιοτήτων των επαγγελματιών.
    - Προώθηση της κινητικότητας των επαγγελματιών υγείας εντός της ΕΕ.
    - Διασφάλιση ότι όλοι οι πολίτες της ΕΕ λαμβάνουν φροντίδα από καλά εκπαιδευμένους και ενημερωμένους επαγγελματίες υγείας.

7. Διασυνοριακή Υγειονομική Κάλυψη και Ασφάλιση

  • Σκοπός και Ρόλος: Η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού συστήματος υγειονομικής ασφάλισης θα επιτρέψει στους πολίτες της ΕΕ να έχουν πρόσβαση σε υγειονομική κάλυψη σε οποιοδήποτε κράτος μέλος. Αυτό το σύστημα θα ενισχύσει την ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να λαμβάνουν την ίδια ποιότητα φροντίδας ανεξαρτήτως της χώρας στην οποία βρίσκονται.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος υγειονομικής ασφάλισης που θα αναγνωρίζεται σε όλα τα κράτη μέλη.
    - Ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού που θα επιτρέπει την επιστροφή εξόδων για ιατρικές υπηρεσίες που παρέχονται σε άλλες χώρες της ΕΕ.
    - Εκπαίδευση και ενημέρωση των πολιτών για τα δικαιώματά τους και τις επιλογές υγειονομικής κάλυψης που έχουν σε άλλες χώρες.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενίσχυση της ισότητας στην πρόσβαση σε υγειονομικές υπηρεσίες για όλους τους πολίτες της ΕΕ.
    - Διευκόλυνση της μετακίνησης και της μετανάστευσης εντός της ΕΕ, καθώς οι πολίτες δεν θα ανησυχούν για την υγειονομική τους κάλυψη.
    - Μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου που σχετίζεται με την υγειονομική ασφάλιση σε διασυνοριακό επίπεδο.

8. Ενίσχυση της Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης και Εκπαίδευσης

  • Σκοπός και Ρόλος: Η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα δικαιώματά τους ως ασθενείς και τις διαθέσιμες υπηρεσίες υγείας είναι κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής υγείας. Οι ενημερωμένοι πολίτες μπορούν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να συμμετέχουν ενεργά στη φροντίδα της υγείας τους.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Εκστρατείες ενημέρωσης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για τα δικαιώματα των ασθενών και τις δυνατότητες πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας.
    - Δημιουργία ενημερωτικών υλικών και ψηφιακών πόρων για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα δικαιώματά τους και τις διαδικασίες πρόσβασης σε υγειονομικές υπηρεσίες.
    - Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις, τοπικές κοινότητες και μέσα ενημέρωσης για την προώθηση της ευαισθητοποίησης σε όλη την ΕΕ.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Ενδυνάμωση των πολιτών μέσω της γνώσης των δικαιωμάτων τους.
    - Ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη φροντίδα της υγείας τους.
    - Βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας μέσω της ενεργής συμμετοχής των ασθενών στη φροντίδα τους.

9. Δημιουργία Μητρώου Ευρωπαϊκών Κρίσιμων Υγειονομικών Υποδομών

  • Σκοπός και Ρόλος: Το Μητρώο Ευρωπαϊκών Κρίσιμων Υγειονομικών Υποδομών θα συγκεντρώσει και θα καταγράψει όλες τις κρίσιμες υγειονομικές υποδομές στα κράτη μέλη της ΕΕ, όπως νοσοκομεία, κέντρα έκτακτης ανάγκης, εθνικά εργαστήρια, και κέντρα αποθήκευσης φαρμάκων. Ο σκοπός του μητρώου είναι να ενισχύσει την προστασία αυτών των υποδομών, διασφαλίζοντας την ανθεκτικότητα των συστημάτων υγείας σε περιόδους κρίσης, όπως πανδημίες ή φυσικές καταστροφές.
  • Προτεινόμενες Δράσεις:
    - Δημιουργία και συντήρηση του μητρώου, με καταγραφή όλων των κρίσιμων υγειονομικών υποδομών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
    - Ανάπτυξη ενός συστήματος παρακολούθησης και προστασίας αυτών των υποδομών, με χρήση τεχνολογιών αιχμής.
    - Ενσωμάτωση διαδικασιών για την ταχεία αντίδραση σε κρίσεις, με στόχο την προστασία και την ανθεκτικότητα των υγειονομικών συστημάτων.
  • Πιθανά Οφέλη:
    - Βελτίωση της διαχείρισης των υγειονομικών πόρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
    - Προώθηση της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.
    - Διασφάλιση ότι οι κρίσιμες υγειονομικές υποδομές έχουν την απαραίτητη υποστήριξη για να λειτουργούν αποτελεσματικά και να προστατεύουν τη δημόσια υγεία.
  • Πρόσθετες Σκέψεις:
    - Η δημιουργία αυτού του μητρώου θα βασίζεται στην αρχή της επικουρικότητας, επιτρέποντας στα κράτη μέλη να διατηρήσουν την εθνική τους κυριαρχία ενώ συνεργάζονται για την προστασία κρίσιμων υποδομών. 

Συμπεράσματα

Καθώς κοιτάζουμε προς το μέλλον, η ανάγκη για μια ενιαία Ευρωπαϊκή πολιτική υγείας δεν είναι απλώς μια επιθυμία, αλλά ένας στόχος ζωτικής σημασίας για την ευημερία των πολιτών μας. Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την αξία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, αλλά και τα κενά που υπάρχουν στα εθνικά συστήματα υγείας. Η Ευρώπη έχει τη μοναδική ευκαιρία να μετατρέψει αυτές τις προκλήσεις σε αφετηρία για την οικοδόμηση ενός ενιαίου συστήματος υγείας που θα διασφαλίζει την πρόσβαση, την ποιότητα και την ανθεκτικότητα για όλους τους πολίτες της.

Οραματιζόμαστε μια Ευρώπη όπου κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως της χώρας διαμονής του, θα απολαμβάνει υψηλής ποιότητας υγειονομική φροντίδα. Μια Ευρώπη όπου τα νοσοκομεία, οι κλινικές και οι υγειονομικοί επαγγελματίες λειτουργούν με κοινά πρότυπα, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω. Μια Ευρώπη όπου οι κρίσιμες υγειονομικές υποδομές προστατεύονται και υποστηρίζονται με τρόπο που εξασφαλίζει την ανθεκτικότητα απέναντι σε κάθε κρίση.

Αυτό το όραμα για μια ενιαία Ευρώπη στον τομέα της υγείας δεν είναι μόνο μια ανάγκη των καιρών, αλλά και μια δέσμευση προς τις μελλοντικές γενιές. Με την καθιέρωση κοινών προτύπων, την ενίσχυση της συνεργασίας και την ενδυνάμωση των πολιτών μας μέσω της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια Ευρώπη που θα είναι πρότυπο υγειονομικής φροντίδας για ολόκληρο τον κόσμο.

Ας είναι αυτή η ενιαία πολιτική υγείας η γέφυρα που θα μας οδηγήσει σε μια πιο ενωμένη, ανθεκτική και υγιή Ευρώπη. Μια Ευρώπη που θα προασπίζεται τα δικαιώματα των πολιτών της, θα διασφαλίζει την ασφάλεια και την ευημερία τους και θα βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και της προόδου.

Με αυτό το όραμα στο νου, ας προχωρήσουμε αποφασιστικά προς την υλοποίηση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής υγείας, γνωρίζοντας ότι οι δράσεις μας σήμερα θα καθορίσουν το υγειονομικό μέλλον της Ευρώπης και των πολιτών της.

Βάση αυτού του άρθρου ήταν η παρουσίαση στην ημερίδα με θέμα: «Προς μια Ευρωπαϊκή πολιτική υγείας; Η πρόκληση για την επόμενη πενταετία» στην Επέκεινα Χώρα στη Βίτσα Ζαγορίου στις 16/8/2024 (Προς μια Ευρωπαϊκή πολιτική υγείας; Η πρόκληση για την επόμενη πενταετία - Επέκεινα Χώρα (epekeinahora.gr))

*Ο Γιάννης Σ. Καλαντζάκης είναι εμπειρογνώμων πολιτικών υγείας, ασφάλειας πληροφοριών και βιωσιμότητας, πιστοποιημένος Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων (DPOaaS), Lead Verifier EU ETS & ανθρακικού αποτυπώματος & σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα διαχείρισης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (GDPR), ιατρικού τουρισμού, ΕΚΕ & βιώσιμης ανάπτυξης (πχ. Ecovadis, EU ETS, ΔηΣΜΕ, 14064-1) και ποιότητας. #IOwnMyHealthData