Βίντεο από τη δοκιμαστική πτήση του νέου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς «ΚΑΑΝ» δημοσίευσαν τα τουρκικά ΜΜΕ προβάλλοντας Τούρκους αναλυτές που υποστηρίζουν πως τα χαρακτηριστικά του «είναι ανώτερα αυτών των F-35».
Ο πρώην αρχηγός του γενικού επιτελείου εθνικής άμυνας της Τουρκίας, Ισμαήλ Χακί Μπειτζίνγκ «θα χρειαστούν 10 χρόνια για τη μαζική παραγωγή του ΚΑΑΝ. Και όταν συμβεί αυτό η τουρκική πολεμική αεροπορία θα γίνει η πιο ισχυρή στην περιοχή», σύμφωνα με το δημοσίευμα της Hurriyet.
🇹🇷 Türkiye'nin milli muharip uçağı KAAN ilk uçuşunu gerçekleştirdi. pic.twitter.com/1sURCZVMG0
— milliyet.com.tr (@milliyet) February 21, 2024
Όπως αναφέρει η Milliyet θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά όπλα της Τουρκίας, η οποία γίνεται μια από τις λίγες χώρες που παρασκευάζουν μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς. Το αεροσκάφος σχεδιάζεται να μπει σε υπηρεσία μετά το 2028.
Το μήκος του αεροσκάφους ΚΑΑΝ είναι 21 μέτρα, με ύψος έξι μέτρων και έχει άνοιγμα φτερών 14 μέτρων. Η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει έως και τα 2, 205 χλμ και η ακτίνα δράσης του τα 600 μίλια με μέγιστο βάρος απογείωσης 60.000 λίβρες.Το πιλοτήριο είναι για ένα άτομο.
🇹🇷 Türkiye'nin milli muharip uçağı KAAN ilk uçuşunu gerçekleştirdi ⬇️
— Anadolu Ajansı (@anadoluajansi) February 21, 2024
• Supercruise kabiliyeti
• Düşük görünürlük ve kızılötesi iz
• Dahili silah yuvası
• Yüksek durumsal farkındalık
👉 https://t.co/cFLejfPEvo pic.twitter.com/FMYLK3l18o
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για αεροσκάφος τεχνολογίας Stealth χαμηλής ορατότητας που σχεδίασε η Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία με υπεργολάβο τη βρετανική BAE Systems, μετά την απόφαση των ΗΠΑ να αποκλείσουν την Άγκυρα από το πρόγραμμα των F-35.
Στο μεταξύ, ο γενικός πρόξενος της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη φέρεται να δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να συνεργαστεί στην κατασκευή του τουρκικού μαχητικού 5ης γενιάς.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Aydinlik, ερωτηθείς σχετικά ο Αντρέι Μπουράβοφ απάντησε: «Ενδιαφερόμαστε επίσης για την ανάπτυξη στρατιωτικής και τεχνικής συνεργασίας σε αυτό το θέμα. Οι σχετικές εταιρείες και μονάδες μας έχουν εκφράσει την ετοιμότητά τους να συνεργαστούν».
Όπως αναφέρει ο ανταποκριτής της δημόσιας τηλεόρασης μία από τις βασικές δυσκολίες που αδυνατεί να ξεπεράσει η Τουρκία στο συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι ο κινητήρας του, καθώς η ίδια φαίνεται να μην μπορεί να κατασκευάσει μέχρι στιγμής κατάλληλης τεχνολογίας και ισχύος κινητήρα που μπορεί να παρέχει ισχύ για το απαραίτητο ωφέλιμο φορτίο, το μήκος της ατράκτου και τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Έτσι, πέραν από τις προσπάθειες να κατασκευάσει τον δικό της εγχώριο κινητήρα, η Άγκυρα αναζητά και συνεργασίες στο εξωτερικό. Σχετικές επαφές φέρεται να έχουν γίνει με την Ουκρανία, ενώ πριν από λίγους μήνες στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ για την αγορά των F-16 είχε προταθεί από την Άγκυρα να πωλήσουν οι ΗΠΑ στην Τουρκία κινητήρες του F-16 που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στο τουρκικό μαχητικό.
Επόμενος, η δήλωση Μπουράτοφ δίνει μία νέα διάσταση στις σχετικές συζητήσεις.