Η είδηση για τα δεκάδες επιπλέον εντάλματα που εκδόθηκαν σε βάρος «γκιουλενιστών» και για το νέο κύμα συλλήψεων στην Τουρκία πέρασε σε γενικές γραμμές στα «ψιλά» των ΜΜΕ. Δικαίως, από μία πλευρά – άλλωστε, τι είναι 167 ακόμη άνθρωποι μπροστά στους 80.000 περίπου που είναι υπόδικοι και τους 150.000 οι οποίοι έχουν απολυθεί από το Δημόσιο, στο διάστημα από το αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 μέχρι τώρα;
Διαβάζοντας ανάμεσα στις γραμμές της σχετικής είδησης, ωστόσο, διαπιστώσαμε ότι από τους 167, οι 16 είναι πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων και ανώτεροι εν ενεργεία αξιωματικοί. Έρχονται δε να προστεθούν στα περίπου 20.000 στελέχη των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων που έχουν ήδη καθαιρεθεί, κατηγορούμενα για σχέσεις με τουες επίδοξους πραξικοπηματίες και τον εξόριστο στις ΗΠΑ ιμάμη, Φετουλάχ Γκιουλέν.
«Σκαλίζοντας», μάλιστα, ακόμη περισσότερο τη σχετική είδηση και ταυτόχρονα ανατρέχοντας σε παρόμοιες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, μπορούμε να διαπιστώσουμε πως υπάρχει ένας κλάδος των ενόπλων δυνάμεων ο οποίος αντιμετωπίζει σαφώς πιο σοβαρά προβλήματα σε σύγκριση με άλλους: Η πολεμική αεροπορία.
«Γκιουλενιστές» οι μισοί!
Πράγματι, σταχυολογώντας μερικές μόνο από αυτές τις ειδήσεις, θυμηθήκαμε ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2016, εκατό περίπου ημέρες μετά το πραξικόπημα, οι αρχές είχαν εκδώσει εντάλματα σύλληψης σε βάρος 73 πιλότων μαχητικών αεροσκαφών, με την κατηγορία της «παραβίασης του συντάγματος» και της ένοπλης εξέγερσης κατά της Δημοκρατίας της Τουρκίας». Συνολικά, σύμφωνα με δημοσιογραφικούς υπολογισμούς και (ανώνυμες) στρατιωτικές πηγές, μέχρι τα τέλη Μαρτίου του επόμενου έτους (2017) είχαν αποπεμφθεί ή καθίσει στο εδώλιο 270 πιλότοι, αριθμός που αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 50% των ετοιμοπόλεμων που διέθετε μέχρι το πραξικόπημα η πολεμική αεροπορία.
Οι διώξεις, μάλιστα, δεν σταμάτησαν εκεί. Για του λόγου το αληθές, τον περασμένο Ιανουάριο, τα τουρκικά ΜΜΕ και τα διεθνή πρακτορεία έκαναν γνωστό ότι είχε εκδοθεί ένταλμα για 176 στρατιωτικούς και είχαν ήδη συλληφθεί 115, με τους 108 από αυτούς να είναι εν ενεργεία – εκ των οποίων οι 6 υπηρετούσαν ως πιλότοι σε μαχητικά F-16.
Σε αυτό το φόντο, οι τελευταίες εξελίξεις και συλλήψεις δείχνουν ότι οι «εκκαθαρίσεις» δεν έχουν τελειώσει. Κάτι που σημαίνει, εκτός των άλλων, ότι δημιουργούνται διαρκώς επιπλέον κενά σε ένα κλάδο ο οποίος παίζει καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση των φιλοδοξιών του Ταγίπ Ερντογάν και στις πολεμικές περιπέτειές του. Όπως και να το κάνουμε, ένας πιλότος χρειάζεται τόση εκπαίδευση και σωρεύει τόσο πολύτιμες εμπειρίες καθημερινά που η αναπλήρωσή του απαιτεί χρόνια. Πολλά χρόνια.