Η Ινδία είναι έτοιμη να προσφέρει κίνητρα για να διασφαλίσει ότι το κόστος παραγωγής της Tesla θα είναι μικρότερο από ό,τι στην Κίνα, εάν η αυτοκινητοβιομηχανία την επιλέξει ως χώρα κατασκευής των οχημάτων της στην Ασία, δήλωσε ο υπουργός μεταφορών Νίτιν Γκαντάρι στο Reuters.
Η πρόταση του Γκαντάρι έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου ο Έλον Μάσκ προχώρησε σε δημόσια εγγραφή μιας εταιρείας του στην Ινδία, σε ένα πρώτο βήμα για να εισέλθει στη χώρα. Πηγές κοντά στο θέμα ανέφεραν ότι η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει εισάγοντας και πουλώντας το ηλεκτρικό Model 3 στην Ινδία.
«Αντί να συναρμολογούν (τα αυτοκίνητα) στην Ινδία, θα πρεπε να παράγουν ολόκληρο το προϊόν στη χώρα προσλαμβάνοντας τοπικούς προμηθευτές. Τότε θα μπορούμε να τους κάνουμε μεγαλύτερες παραχωρήσεις», δήλωσε ο Γκαντάρι σε συνέντευξή του, χωρίς να δίνει λεπτομέρειες για τα κίνητρα που θα προσφερθούν.
«Η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι το κόστος παραγωγής της Tesla θα είναι το χαμηλότερο παγκοσμίως, ακόμη και συγκριτικά με την Κίνα, όταν αρχίζουν να κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους στην Ινδία. Αυτό, θα το διαβεβαιώσουμε», πρόσθεσε.
Ο Γκαντάρι δήλωσε επίσης ότι, εκτός από μια μεγάλη αγορά, η Ινδία θα μπορούσε να αποτελέσει κόμβο εξαγωγών, ιδιαίτερα αφού περίπου το 80% των εξαρτημάτων για μπαταρίες κατασκευάζεται πλέον εγχώρια.
«Νομίζω ότι είναι μια win-win κατάσταση για την Tesla», σχολίασε ο Γκαντάρι, προσθέτοντας ότι ήθελε επίσης να συνεργαστεί με την Tesla για την κατασκευή μίας σιδηροδρομικής υπερταχείας μεταξύ Δελχί και Βομβάης.
Η προσπάθεια αυτή της Ινδίας έρχεται καθώς η χώρα θέλει να ενισχύσει την τοπική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων για να μειώσει τις εισαγωγές και να περιορίσει τη ρύπανση στις μεγάλες πόλεις της.