Στο χάρτη της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσω μιας μικρής αλλά δυναμικά ανερχόμενης γερμανικής εταιρείας που αναζητά επενδυτικές ευκαιρίες στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχει την δυνατότητα να μπει η Ελλάδα.
«Όχημα», η αυτοκινητοβιομηχανία Next e.Go, η οποία φέρεται να ενδιαφέρεται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας, ένα σχέδιο, τα αποκαλυπτήρια του οποίου θα κάνει σήμερα το μεσημέρι ο επικεφαλής της Ούρλιχ Χέρμαν σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της μόλις πέντε ετών αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα το Άαχεν, που εξειδικεύεται στα μικρά ηλεκτροκίνητα μοντέλα και η οποία από τον Αύγουστο και μετά ελέγχεται από ολλανδικά κεφάλαια, υπογράφει σήμερα μνημόνιο συναντίληψης με το Enterprise Greece και αμέσως μετά αναμένεται να ξεδιπλώσει τα επενδυτικά του σχέδια για την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αφορούν επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ σε μια ευέλικτη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδανικά για να καλύπτουν μικρές αποστάσεις, όπως το πιο γνωστό μοντέλο της εταιρείας, το e.GO Life.
Άνθρωποι με γνώση των διεργασιών, αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών διεξάγονται εδώ και μήνες, ότι έχουν ήδη εντοπιστεί από το Enterprise Greece υποψήφιες τοποθεσίες για να φιλοξενήσουν την επένδυση και ότι αυτές αφορούν μεγάλες εκτάσεις, πλησίον οδικών και σιδηροδρομικών αρτηριών, με πρόσβαση σε αεροδρόμια. Τοποθεσίες που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές δεν βρίσκονται απαραίτητα στην Αττική.
Η τοποθεσία είναι η μία εκκρεμότητα, η έτερη αφορά τις μελέτες που θα ακολουθήσουν (cost benefit analysis), κ.ό.κ. Τα νούμερα, τα χρονοδιαγράμματα και ο ευρύτερος προγραμματισμός αναμένεται να γίνουν γνωστά σήμερα το μεσημέρι κατα την συνέντευξη Τύπου που θα ακολουθήσει την υπογραφή του μνημονίου σε μια εκδήλωση που φέρει τον τίτλο «Electric Cars e.Go Made In Greece». Στο project ενεργή εμπλοκή φέρεται να έχει ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης, ενώ το παρών τους θα δώσουν ο υπ. Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, καθώς και οι υφυπουργοί Ν. Παπαθανάσης και Χρ. Δήμας.
Την «χτύπησε» ο κορονοϊός
Η e.GO Mobile SE ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή Dr. Günther Schuh. Απασχολεί περίπου 450 υπαλλήλους, οι οποίοι δουλεύουν σε ευέλικτες μονάδες και παράγουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ιδανικά για κίνηση μέσα στην πόλη. Από το 2018 και μετά, η εταιρεία ξεκίνησε να αναπτύσσει και να παράγει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στη βιομηχανική περιοχή Aachen Rothe Erde. Χρησιμοποιεί το δίκτυο ερευνητικών εγκαταστάσεων, όπως και περισσότερες από 400 εταιρείες τεχνολογίας στο κάμπους του πανεπιστημίου του Άαχεν (RWTH Aachen Campus) στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, στα σύνορα της Γερμανίας με το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Εδώ και μερικούς μήνες πάντως η εταιρεία έχει αλλάξει χέρια. Αν και προ Covid-19, είχε αξία άνω του 1 δισ ευρώ, χτυπήθηκε, όπως και η συντριπτική πλειονότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία και σε συνδυασμό με προβλήματα που είχε αρχίσει να αντιμετωπίζει από το 2019, υποχρεώθηκε τον Απρίλιο του 2020 να υποβάλει αίτηση αφερεγγυότητας. Εδώ και μερικούς μήνες το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της έχει περάσει στην nd Industrial Investments BV, που ανήκει στο ολλανδικό nd Group BV. Σαν αποτέλεσμα, η Next.e.GO Mobile SE έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου την e.GO Mobile AG, και τις θυγατρικές της.