«Τόσο η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ όσο και η αντίστοιχη μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας». Αυτό επισημαίνεται στο πόρισμα του ΤΑΙΠΕΔ που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», που δημοσιεύει το σχετικό πόρισμα, αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα των μελετών που έγιναν στις συγκεκριμένες υποδομές από τον τεχνικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει στο χαρτοφυλάκιό του τα συγκεκριμένα ακίνητα και είναι επιφορτισμένο με το έργο της συντήρησής τους.
Η μελέτη δεν αποδίδει ευθύνες στον αρχικό σχεδιασμό ή στην κατασκευή των έργων, αλλά, όπως επισημαίνει, αξιολογεί την παρούσα κατάσταση σε σχέση με την «ιδεατή» τους κατάσταση, την κατάσταση δηλαδή που εκτιμάται πως έπρεπε να έχουν όταν παραδόθηκαν.
Επί του παρόντος το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει αναλάβει να επεξεργαστεί τα ευρήματα των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ και να καταλήξει στη δική του αξιολόγηση.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ακολουθήσουν μελέτες για το τι πρέπει να γίνει και πώς θα γίνει, και κατόπιν διαγωνισμοί για την υλοποίηση των έργων.
Η μελέτη του 2020
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η έκθεση που έχει αυτή τη στιγμή στα χέρια της η κυβέρνηση δεν είναι η πρώτη αφού το καλοκαίρι του 2019 το υπουργείο Υποδομών είχε αναθέσει στην ίδια ελληνική τεχνική εταιρεία, τη ΔΟΜΗ ΑΕ να πραγματοποιήσει έρευνα με αντικείμενο την επιθεώρηση και συντήρηση όλης της εγκατάστασης του Ολυμπιακού Σταδίου. Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2020. Η μελέτη υπεβλήθη στη συνέχεια στη γενική γραμματεία Αθλητισμού και στο υπουργείο Υποδομών.
Η συγκεκριμένη έκθεση κατέληγε σε δύο βασικά συμπεράσματα σχετικά με το στάγαστρο του σταδίου.
Α) Κατά την επιθεώρηση της γερμανικής Bust την περιόδου 2007-2008 δεν εντοπίστηκαν προβλήματα στατικότητας. Η επιθεώρηση πραγματοποιήθηκε ενόψει τις οριστικής παραλαβής του γηπέδου από το ελληνικό δημόσιο
Β) Ωστόσο, το 2020 η ελληνική εταιρεία ΔΟΜΗ ΑΕ εντόπισε σοβαρότερα προβλήματα λόγω έλλειψης συντήρησης τα οποία μάλιστα όπως ανέφερε θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν το συντομότερο δυνατόν, κρούοντας το κώδωνα του κινδύνου. Πρόκειται για οξειδώσεις, προβλήματα στη βαφή και διάφορες κακοτεχνίες.
Μια νέα μελέτη όμως ανετέθη τον Νοέμβριο του 2022 στην ίδια εταιρεία, τη ΔΟΜΗ ΑΕ και ολοκληρώθηκε την περίοδο Αύγουστο-Σεπτέμβριο του 2023 και αφορούσε μόνο την μεταλλική κατασκευή Καλατράβα. Η μελέτη κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η μεταλλική κατασκευή δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας. Μάλιστα, το πρόβλημα εντοπίστηκε από την κατασκευή του μεταλλικού στεγάστρου το οποίος όπως ανέφερε δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Ερωτήματα
- Γιατί λειτουργούσε κανονικά το ΟΑΚΑ παρά τον εντοπισμό προβλημάτων;
- Μεταξύ των δύο ελέγχων (2020-2023) υπήρξαν εργασίες συντήρησης - αποκατάστασης;
- Γιατί η γερμανική εταιρεία δεν είχε εντοπίσει προβλήματα τα οποία εντοπίστηκαν αργότερα;
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος μαζί με ομάδα ειδικών ανέλαβαν να αξιολογήσουν τις παραδοχές και τα συμπεράσματα της μελέτης προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες συντήρησης και επισκευής. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το ποδηλατοδρόμιο μπορεί να ξανανοίξει εντός του 2024, ενώ το χρονοδιάγραμμα των επισκευών για το Ολυμπιακό στάδιο παραμένει άγνωστο. Μάχη με το χρόνο δίνουν στο υπουργείο Αθλητισμού για την μετεγκατάσταση πρωταθλημάτων – αθλητικών σωματείων – χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί λύση για όλα.
Από πλευράς του, ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης σημείωσε ότι «για την ποδοσφαιρική ομάδα του Παναθηναϊκού έχω δεσμευθεί προσωπικά, και μετά από συνεννοήσεις, ότι θα υπάρξει οποιαδήποτε αρωγή χρειαστεί η ομάδα».
Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: Τρίτη, 3 Οκτωβρίου 2023 08:36