Η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση όσον αφορά τη θνησιμότητα, από δυστυχήματα που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον σιδηρόδρομο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που παρουσίασε ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Γιόσεφ Ντοπελμπάουερ.
Μιλώντας την ΕΡΤ3 ο εκτελεστικός διευθυντής παρουσίασε τα στοιχεία της πρόσφατης έκθεσης για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων στις Ευρωπαϊκές χώρες, βάσει των οποίων ο σιδηρόδρομος, με βάση τα δεδομένα, είναι ο ασφαλέστερος τρόπος χερσαίας μεταφοράς, με 0,058 θανάτους ανά δισεκατομμύριο επιβάτες, και ανά χιλιόμετρο.
Ο κίνδυνος θανάτου για έναν επιβάτη τρένου είναι περίπου το ένα τέταρτο του κινδύνου για έναν επιβάτη λεωφορείου, και παρόμοιος με αυτόν για έναν επιβάτη αεροσκάφους, ενώ οι επιβάτες αυτοκινήτων έχουν 50 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους σε σχέση με τους επιβάτες τρένου.
Σιδηροδρομικά δυστυχήματα, ωστόσο, εξακολουθούν να γίνονται, ακόμη και σε χώρες με πολύ αναπτυγμένο δίκτυο.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η τεράστια διαφορά στα επίπεδα ασφαλείας αλλά και στα ποσοστά θνησιμότητας μεταξύ των χωρών της Ευρώπης.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τους θανάτους που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον σιδηρόδρομο, και στην 7η χειρότερη θέση όσον αφορά τους θανάτους επιβατών. Οι θάνατοι αυτοί οφείλονται σε πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες.
Τα συστήματα ασφαλείας είναι το κλειδί για να μην χάνονται ζωές στον σιδηρόδρομο. Αυτά, μπορούν να καλύψουν ή να διορθώσουν ακόμη και τα ανθρώπινα λάθη, σημείωσε.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα μειώνονται κάθε χρόνο, στις χώρες που δεν συμμορφώνονται με τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας, ο φόρος αίματος είναι υψηλός και το οικονομικό κόστος αποτιμάται σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμα:
Μέλος Επιτροπής εμπειρογνωμόνων: Έχουμε έναν σιδηρόδρομο με όρους δεκαετίας 1960