Η τεχνολογία που αφορά στις μπαταρίες έχει καθοριστική σημασία, καθώς ο κόσμος στρέφεται γύρω από την ηλεκτροκίνηση, με σκοπό την απεξάρτηση από τον άνθρακα στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση στρέφει την προσοχή στα όρια και στα μειονεκτήματα της τεχνολογίας μπαταριών ιόντων- λιθίου (Li-ion) σημερινής γενιάς.
Για αυτόν το λόγο, η Molyon, μια start up εταιρεία που δημιουργήθηκε για ακαδημαϊκούς σκοπούς του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, ευελπιστώντας να συμβάλλει σε αυτήν τη συνθήκη, αναπτύσσει μία τεχνολογία λιθίου-θείου (Li-S) επόμενης γενιάς.
Όπως αναφέρεται στο TechCrunch, οι μπαταρίες Li-S υπόσχονται πολύ καλύτερες επιδόσεις, χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου δεδομένου ότι το θείο υπάρχει σε αφθονία.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένα ορυκτά που είναι κρίσιμα για τις μπαταρίες Li-ion είναι πιο δύσκολο να βρεθούν.
«Οι σημερινές μπαταρίες, όπως αυτές στα τηλέφωνά μας, στους φορητούς υπολογιστές μας, στα ηλεκτρικά μας οχήματα, δεν είναι αρκετά καλές», υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Molyon, Δρ. Ισμαήλ Σαμί. «Είναι ακριβά, περιέχουν σπάνια υλικά, όπως το κοβάλτιο και επίσης δεν είναι αρκετά καλά από άποψη επιδόσεων».
Εδώ και καιρό υπάρχει ενθουσιασμός για τις δυνατότητες απόδοσης των μπαταριών Li-S, οι οποίες εφευρέθηκαν τη δεκαετία του 1960.
Ωστόσο, η εμπορευματοποίηση έχει σκοντάψει επειδή το θείο αντιδρά στο εσωτερικό της μπαταρίας και καταλήγει να επιταχύνει την υποβάθμιση των κυττάρων, πράγμα που σημαίνει ότι αυτές οι μπαταρίες υψηλής ενέργειας καίγονται γρήγορα.
Αλλά τώρα η Molyon πιστεύει ότι βρήκε την απάντηση στη βελτιστοποίηση των μπαταριών Li-S για «εκατοντάδες κύκλους», χρησιμοποιώντας ένα νέο υλικό για την κάθοδο, το οποίο, σύμφωνα με τον Σαμί , λειτουργεί «εκπληκτικά καλά».
Η εξέλιξη αυτή υπόσχεται να ξεκλειδώσει το μετασχηματιστικό δυναμικό του Li-S σε εμπορική κλίμακα - με την προϋπόθεση ότι η ομάδα μπορεί να μεταφράσει τις εργαστηριακές ανακαλύψεις της στην πράξη.
Σημειώνεται ότι η Molyon ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους - μετά από περίπου 15 χρόνια έρευνας στο Τμήμα Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ. Αυτή η έρευνα που διεξήχθη από την ομάδα Chhowalla του τμήματος επιστήμης υλικών σε μια ουσία που ονομάζεται μεταλλικό δισουλφίδιο του μολυβδενίου (ή αλλιώς MoS2), είναι αυτή που η Molyon σχεδιάζει να εμπορευματοποιήσει τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, αναφερόμενος σε ένα άλλο πλεονέκτημα του υλικού, ο Σαμί επισημαίνει ότι το MoS2 είναι «φυσικά άφθονο» - λέγοντας ότι «απαντάται παγκοσμίως, στις ΗΠΑ, στην Κίνα, στην Αυστραλία, σε όλο τον κόσμο» - γεγονός που υποδηλώνει ότι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν την ουσία δεν θα έχουν τόσες πολλές προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού.