ΑΒ Βασιλόπουλος: Το business plan για εδραίωση στην Κρήτη και οι στρατηγικές συνεργασίες

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το business plan για εδραίωση στην Κρήτη και οι στρατηγικές συνεργασίες

Προτεραιότητα στην υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και την ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής, με ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς της γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Συγκεκριμένα, το 80% των συνεργατών της προέρχεται από την τοπική παραγωγή, εξασφαλίζοντας έτσι ελληνικά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Κρήτη, όπου το δίκτυο των τοπικών συνεργατών της εταιρείας είναι ιδιαίτερα ισχυρό, προσφέροντας προϊόντα υψηλής αξίας σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς.

Το νέο κατάστημα στη Χερσόνησο

Στην Κρήτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει συνολικά 15 καταστήματα, εκ των οποίων τα 3 λειτουργούν ως franchise, με το μερίδιο της αλυσίδας στην αγορά της Κρήτης να ανέρχεται σε περίπου 10,5%.

Ένα από τα πιο πρόσφατα καταστήματα είναι αυτό στη Χερσόνησο Ηρακλείου, με έκταση 1.100 τ.μ. 

«Η τάση είναι ξεκάθαρη. Οι τουρίστες ψάχνουν όλο και περισσότερο τα σούπερ μάρκετ, οπότε και η επέκταση μας στους τουριστικούς προορισμούς αποτελεί προτεραιότητα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Λαβίδας κατά την παρουσίαση του νέου αυτού καταστήματος στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής.

Σύμφωνα με τον Area Manager και υπεύθυνο της ΑΒ Βασιλόπουλος για την Κρήτη, Ανδρέα Μήτσουλα, «τα ποσοστά επισκεπτών μέχρι τώρα είναι κατά 70% ξένοι και το 30% ντόπιοι καταναλωτές, κάτι το οποίο, βέβαια, όσο πλησιάζουμε προς τη χειμερινή περίοδο αναμένεται να ανατραπεί. Η στρατηγική μας βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Συγκεκριμένα, στις εβδομαδιαίες προσφορές, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την τοπικότητα».

«Υπάρχει χώρος να αναπτυχθούμε και θα το επιχειρήσουμε κατά κύριο λόγο με franchise με καταστήματα της γειτονιάς. Ωστόσο, θα υπάρχουν ακόμη μέρη που θα μπορούσαν να γίνουν και μεγαλύτερα ιδιόκτητα σούπερ μάρκετ», συμπλήρωσε, επίσης, ο κ. Λαβίδας σημειώνοντας πως σήμερα η αλυσίδα αντλεί απ’ την αγορά της Κρήτης κάπου το 12% του ετήσιου τζίρου της, που τα τελευταία χρόνια είναι σταθερός κοντά στα 2 δισ. ευρώ.

Το εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πελάτες, δίνοντας έμφαση στην προώθηση τοπικών προϊόντων, αξιοποιώντας την αυθεντικότητα και την αγνότητα της κρητικής γης. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία ενισχύει την τοπική οικονομία και προάγει τη βιώσιμη ανάπτυξη στην περιοχή.

Οι στρατηγικές συνεργασίες και ο στόχος για το 2025 

Οι στρατηγικές συνεργασίες συνεισφέρουν το 8% των ετήσιων πωλήσεων για την ΑΒ Βασιλόπουλος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας με τοπικούς παραγωγούς. 

Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2025 να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο των τοπικών συνεργατών, αυξάνοντας τον αριθμό των παραγωγών από 64 σε 80. Με αυτή τη στρατηγική, η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την προώθηση ποιοτικών ελληνικών προϊόντων.

Η συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με την KRIVEK ξεκίνησε το 2009 και αφορά στην προμήθεια κρεάτων, ψαριών και αλιευμάτων, τόσο νωπών όσο και κατεψυγμένων, για τα καταστήματα της ΑΒ στην Κρήτη αλλά και πανελλαδικά.

«Είμαστε στρατηγικοί συνεργάτες της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Κρήτη, όμως και εμείς από την πλευρά μας έχουμε μάθει πολλά σε επίπεδο τεχνογνωσίας. Μας αρέσει το γεγονός ότι ένας τόσο μεγάλος όμιλος είναι απαιτητικός, ασκεί πίεση στον έλεγχο των προϊόντων και απαιτεί συμμόρφωση στους κανόνες υγιεινής και ασφαλείας» δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της Krivek, Γιάννης Φασουλάς.

Ο κύκλος εργασιών της, σύμφωνα με τον κ. Φασουλά θα φτάσει φέτος τα 50 εκατ. ευρώ περίπου με την συντριπτική πλειοψηφία να προέρχεται από πωλήσεις στο κανάλι HORECA.

Αυτή την περίοδο η Krivek πραγματοποιεί επενδυτικό πλάνο 5 εκατ. ευρώ για την επέκταση της μονάδας επεξεργασίας κρέατος και των αποθηκών της με τις δραστηριότητες του κρητικού ομίλου εταιρειών να εκτείνονται από την παραγωγή κρέατος και αλιευμάτων έως το εμπόριο και τη διανομή τροφίμων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. 

Ο όμιλος, ο οποίος έχει πάνω από 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας, ενώ περιλαμβάνει την παραγωγή νωπών και κατεψυγμένων κρεάτων (KRIVEK QUALITY MEAT), καθώς και κατεψυγμένων αλιευμάτων (VIRA).

Ισχυρή παρουσία στην Κρήτη με 64 προμηθευτές και 345 τοπικά προϊόντα

Με εμπειρία 50 ετών, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανωγείων έχει καθιερωθεί στην επεξεργασία γάλακτος και την παραγωγή εξαιρετικών γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως η Γραβιέρα Κρήτης και το Ανθότυρο Ξηρό. 

Η συνεργασία του Συνεταιρισμού με την ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε τον Μάιο του 2024, με τη διάθεση των Π.Ο.Π. προϊόντων Γραβιέρας Κρήτης «Τα Ανώγεια» και Ανθότυρου Ξηρού «Τα Ανώγεια» σε καταστήματα πανελλαδικά. Αυτή η συνεργασία ενισχύει την παρουσία τοπικών προϊόντων στην αγορά και υποστηρίζει την αγροτική παραγωγή της Κρήτης.

Η εταιρεία Amari, που δραστηριοποιείται στην περιοχή του Αμαρίου, παράγει τυροκομικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας από γάλα αιγοπροβάτων ελευθέρας βοσκής. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την ΑΒ Βασιλόπουλος, η Amari προμηθεύει προϊόντα όπως μυζήθρα, γραβιέρα και ανθότυρο, διασφαλίζοντας την ποιότητα και τιμώντας την κρητική παράδοση.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με 64 προμηθευτές σε όλη την Κρήτη, προσφέροντας 345 τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε κατηγορίες όπως φρούτα, λαχανικά, κρέας, γαλακτοκομικά, τυροκομικά, κρασιά, αφεψήματα και παρθένο ελαιόλαδο. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις προδιαγραφές ποιότητας και στην καινοτομία στη συσκευασία, ενώ παράλληλα διατηρούνται ανταγωνιστικές τιμές για τους καταναλωτές.

Μέσω αυτών των συνεργασιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος στηρίζει την τοπική παραγωγή και την ελληνική οικονομία, προσφέροντας πρόσβαση σε φρέσκα και αυθεντικά ελληνικά προϊόντα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρατηγικής είναι το Hub στη Σίνδο, μέσω του οποίου η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με παραγωγούς φρούτων και λαχανικών, καλύπτοντας την εγχώρια ζήτηση και πραγματοποιώντας εξαγωγές σε χώρες όπως η Σερβία, η Ρουμανία και η Τσεχία.