Σε εξεύρεση προσωρινής λύσης για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, χωρίς να παγώσει εκ νέου η διαδικασία, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τροπολογία, ώστε να μην υπάρξει χρονική παρέκκλιση από την ολοκλήρωση του έργου που τοποθετείται στα τέλη του 2023 με αρχές του 2024.
Η σχετική τροπολογία αναφέρει ότι η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης με τον σημερινό ανάδοχο κατασκευής του έργου θα διασφαλίσει την επίσπευση της κανονικής λειτουργίας του μετρό, ενώ στη συνέχεια, η λειτουργία και συντήρηση του έργου θα διεξάγεται από τον ανάδοχο μέσω ΣΔΙΤ που θα αναδειχθεί από τον εν εξελίξει διαγωνισμό.
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό, τα δύο επιχειρηματικά σχήματα που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις και η ATM η οποία ήδη λειτουργεί δίκτυα μετρό στο Μιλάνο και την Κοπεγχάγη.
Σε ό,τι αφορά τη συμπληρωματική σύμβαση, αυτή θα έχει ένα κόστος της τάξεως των 38 εκατ. Ευρώ με τα έσοδα να εκτιμώνται σε 50 εκατ.ευρώ, περίπου.
Με τη σύναψη της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης διασφαλίζεται η επίσπευση της κανονικής λειτουργίας του μετρό, αφού η λειτουργία αυτού θα διενεργείται για την ως άνω μεταβατική περίοδο από τον κατασκευαστή του, προς όφελος των επιβατών και με θετικά αποτελέσματα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία η λειτουργία και συντήρηση θα διεξάγεται από τον ανάδοχο του υπό εξέλιξη διαγωνισμού ανακήρυξης αναδόχου μέσω ΣΔΙΤ. Το σχήμα που κατασκευάζει τη βασική γραμμή αποτελείται από τις ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI.
Υπενθυμίζεται ότι το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τη λειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας η επιτροπή του διαγωνισμού θα αποφασίσει για το ποιο σχήμα θα αναδειχθεί ανάδοχος και θα αναλάβει την λειτουργία-συντήρηση του δικτύου.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης.
Η συνολική αξία της σύμβασης με ΦΠΑ εκτιμάται σε 362,08 εκατ. ευρώ, ενώ η αποπληρωμή του αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Στόχος της Αττικό Μετρό είναι η περάτωση όλων των εργασιών στους σταθμούς, συμπεριλαμβανομένης της Αγίας Σοφίας ως τον Σεπτέμβριο και να μείνει μόνο ο σταθμός της Βενιζέλου για τον Νοέμβριο.
Ακόμη, μέσα στο 2024 θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά. Επιπρόσθετα, χθές, υπεγράφη και η συμφωνία για τους επιπλέον 15 συρμούς που θα καλύψουν τις ανάγκες τόσο της βασικής γραμμής όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Ανάδοχος της σύμβασης, προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ, είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ-Hitachi, το μοναδικό που συμμετείχε στον διαγωνισμό.