Τα δυσοίωνα αποτελέσματα της Alphabet και της Microsoft προκάλεσαν φόβους παγκόσμιας πτωτικής τροχιάς και τράβηξαν απότομα φρένο στην εύθραυστη ανάκαμψη των μετοχών ενόψει ανακοινώσεων άλλων μεγάλων του τομέα της τεχνολογίας.
Οι μετοχές της μητρικής της Google και της Microsoft υποχώρησαν περίπου 6% στις προκαταρκτικές συναλλαγές. Η Meta Platforms Inc της οποίας τα αποτελέσματα είναι προγραμματισμένο να ανακοινωθούν μετά το κλείσιμο των αγορών σήμερα διαπραγματεύτηκε 4% χαμηλότερα.
Η Amazon.com Inc AMZN.O και Apple Inc AAPL.O, αμφότερες υποχώρησαν περίπου 4% και 1%, αντίστοιχα.
Τα τελευταία αποτελέσματα υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τεχνολογικός τομέας - από τον υψηλό πληθωρισμό και την ταχεία άνοδο των επιτοκίων έως τη μείωση της ζήτησης και το υψηλό δολάριο.
Ενώ οι περισσότερες μετοχές Big Tech ανέβηκαν υψηλότερα τις τελευταίες εβδομάδες, συνολικά ήταν μια ζοφερή χρονιά για τον κλάδο. Οι Netflix, Meta, Amazon, Microsoft, Alphabet και Apple έχουν ήδη χάσει συνολικά 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία μέχρι στιγμής φέτος.
«Τα αποτελέσματα των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας θεωρήθηκαν βασικός καθοριστικός παράγοντας για το κλίμα της αγοράς κατά την περίοδο αναφοράς του τρίτου τριμήνου στις ΗΠΑ και τόσο η Microsoft όσο και η Alphabet έχουν δώσει στους επενδυτές λόγους να ανησυχούν», δήλωσε ο Laith Khalaf, επικεφαλής ανάλυσης επενδύσεων της AJ Bell.
Η απογοήτευση για την Alphabet
Έσοδα 69,1 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Alphabet για το τρίτο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι η οποία ωστόσο ήταν κάτω από τα επίπεδα των προσδοκιών των αναλυτών.
Επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο ανακοίνωσε η Google, με το YouTube να παρουσιάζει πτώση των εσόδων από διαφημίσεις για πρώτη φορά από όταν η εταιρεία άρχισε να δημοσιεύει τις επιδόσεις της πλατφόρμας.
Η Alphabet ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μειώσει τις προσλήψεις πάνω από 50%.
H ανάπτυξη των εσόδων επιβραδύνθηκε στο 6% από το 41% πριν από ένα χρόνο, καταγράφοντας την πιο αδύναμη περίοδο ανάπτυξης από το 2013.
Τα αρνητικά αποτελέσματα ανέτρεψαν πολλές προσδοκίες σύμφωνα με τις οποίες ότι η Google, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο βάσει μεριδίου αγοράς, θα παραμείνει ισχυρή σε μια αποδυναμωμένη οικονομία και ενίσχυσε τις ανησυχίες στη Wall Street ότι ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να βλάπτει τις διαφημιστικές δαπάνες.
Την περασμένη εβδομάδα, ο πιο αργός ρυθμός αύξησης εσόδων της Snap, ενός μικρότερου ανταγωνιστή της Google, προκάλεσε φόβους για τον πληθωρισμό στον τεχνολογικό τομέα και εξαφάνισε προσωρινά 40 δισεκατομμύρια δολάρια κεφαλαίων από την αγορά.
Οι μετοχές της Alphabet υποχώρησαν 6,5% στις συναλλαγές μετά το καμπανάκι.
Τα αδύναμα αποτελέσματα της Alphabet εγείρουν ανησυχίες για άλλες εταιρείες του κλάδου, ειδικά τις εξαρτώμενες από διαφημίσεις της Meta Platforms. Η μητρική του Facebook, η οποία παρουσιάζει σήμερα τα αποτελέσματα της, είδε τις μετοχές της να πέφτουν 4,5% την Τρίτη.
Η Ruth Porat, η οικονομική διευθύντρια της Alphabet, δήλωσε ότι η επιβράδυνση των συνολικών διαφημιστικών εσόδων οφείλεται στην «πολύ ισχυρή απόδοση του περασμένου τριμήνου», προσθέτοντας ότι οι χαμηλότερες πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube οφείλονται στο γεγονός ότι ορισμένοι διαφημιστές απέσυραν τις διαφημιστικές δαπάνες τους.
Σύμφωνα με την Alphabet, οι εταιρείες που επιβράδυναν τις διαφημιστικές δαπάνες περιλάμβαναν εκείνες του τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών όπως ασφάλειες, στεγαστικά δάνεια και κρυπτονομίσματα. Οι διαφημιστές ταξιδιών και λιανικής βοήθησαν τα έσοδα από διαφημίσεις της Αναζήτησης Google.
Τα διαφημιστικά έσοδα της Google ήταν 54,48 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 53,13 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, αλλά ήταν κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών.