Απομένουν μόλις τέσσερις μήνες για να κλείσει η φετινή χρονιά και οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας, οι οποίες έχουν «πάρει μια ανάσα» από το αυξημένο κόστος των μεταφορικών, το οποίο έχει αρχίσει να εξορθολογίζεται, και βλέπουν τις πωλήσεις τους να βελτιώνονται, ετοιμάζονται όχι μόνο να ανεβάσουν τους ρυθμούς τους, αλλά και να εντείνουν τον ανταγωνισμό σε νέους τομείς.
Έτσι η «Κωτσόβολος», η οποία μετρά πάνω από 70 χρόνια δραστηριοποίησης στον τομέα των οικιακών συσκευών και η οποία προχωρά σε νέες, αυξημένες, επενδύσεις που αφορούν νέα καταστήματα, logistics καθως και νέους, μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους.
Η Πλαίσιο, η οποία έχει μπει εδώ και τέσσερα χρόνια στην αγορά των λευκών οικιακών συσκευών, από τα μέσα του 2019, ετοιμάζει επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, κυρίως στον ενεργειακό τομέα, όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες. Παράλληλα, αναμένεται να δώσει έμφαση και στο κομμάτι των λευκών συσκευών, το οποίο μέσα σε μια τετραετία έφθασε στο σημείο να αντιστοιχεί στο 12% των συνολικών της εσόδων.
Η Public με 13 νέα καταστήματα Public + Home τα οποία θα περιλαμβάνουν και λευκές οικιακές συσκευές κάνει δυναμική είσοδο στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς. Πρόκειται για τα καταστήματα Public - MediaMarkt τα οποία αναβαθμίστηκαν μέσα στον Αύγουστο, μετά την ολοκλήρωση της πλήρους απορρόφησης του Brand της Media Markt.
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό η Public Group, στα νέα, αυτά καταστήματα, κατάφερε να ενσωματώσει τη μεγάλη ποικιλία οικιακών συσκευών, τις ανταγωνιστικές προσφορές της MediaMarkt αλλά και να διατηρήσει τις στρατηγικές συμφωνίες με κορυφαίες μάρκες όπως Miele, NEFF, Samsung, LG, Bosch, Siemens, Pitsos, Philips, Liebherr, Whirlpool κλπ.
Παράλληλα, η Public έχει εξελίξει σημαντικά και τη δραστηριότητα της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δεδομένου ότι το 25% των πωλήσεων της προέρχεται από αγορές online. Μάλιστα το MediaMarkt.gr μεταφέρεται από 1η Σεπτεμβρίου στο αναβαθμισμένο Public.gr, που από το 2022 έχει προσθέσει μια ποικιλία μικρών και μεγάλων συσκευών για το σπίτι, επέκταση εγγύησης και πολλούς τρόπους εύκολων πληρωμών και παραδόσεων.Σημειώνεται ότι το ποσοστό των πωλήσεων μέσω Internet για την Κωτσόβολος βρίσκεται στα επίπεδα του 7%-8%, ενώ για το Πλαίσιο φθάνει στο 14%.
Βέβαια, όλοι κάνουν λόγο για μια ανάπτυξη του omnichannel με στόχο να προσφέρουν στον καταναλωτή την ίδια αγοραστική εμπειρία, αλλά και πολλαπλές επιλογές για την διεκπεραίωση των παραγγελιών τους.
Το μόνο, βέβαια, που απομένει για να ολοκληρωθεί η μελλοντική εικόνα της αγοράς των μεγάλων αλυσίδων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών είναι οι εξελίξεις αναφορικά με την Κωτσόβολος.
Η μεγάλη ελληνική εταιρεία που αναμένεται να αλλάξει χέρια για πέμπτη φορά στην υπερεβδομηκονταετή ιστορία της, έχει βγει προς πώληση εδώ και πάνω από δυο μήνες από τον βρετανικό μητρικό της όμιλος, την Curry.
Όπως εκτιμά η αγορά και με βάση τα αποτελέσματα EBITDA της εταιρείας το τίμημα για την απόκτηση της από κάποιο fund ή άλλο μεγάλη πάικτη του λιανεμπορίου ηλεκτρικών συσκευών διαμορφώνεται γύρω στα 300 εκατ.ευρώ.
Ενδιαφέρον για την εξαγορά της Κωτσόβολος είχαν εκδηλώσει, αρχικά, η Πλαίσιο, η ΔΕΗ και ο όμιλος Quest. Η ΔΕΗ δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της και πιθανότατα περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου (due dilligence), προκειμένου να υποβάλει προσφορά.