Οι επενδύσεις στα νέα προϊόντα και την ανάλυση στοιχείων, καθώς και η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24/7 κατανάλωσης με premium προϊόντα με την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις, συνέβαλαν στην ανοδική πορεία που κατέγραψε η Coca-Cola HBC για το σύνολο του 2024, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Zoran Bogdanovic.
Συγκεκριμένα, τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν 13,8% σε σχέση με το 2023, ενώ τα οργανικά κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) παρουσίασαν ετήσια άνοδο 12,2%, με τη διοίκηση να προτείνει τη διανομή μερίσματος 1,03 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11%.
Οι επενδύσεις που υλοποιήθηκαν λόγω της στενής συνεργασία με την The Coca-Cola Company, για την ενίσχυση της ανάπτυξης των ανθρακούχων αναψυκτικών, αξιοποιώντας σημαντικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Euro 2024, μουσικά φεστιβάλ, συνέβαλαν σημαντικά στο αποτέλεσμα αυτό.
Επίσης, η κυκλοφορία του νέου προϊόντος Monster Energy Green Zero Sugar σε 16 αγορές το 2024 κατέγραφε διαρκώς ανοδική πορεία, όπως και η ανοδική πορεία της κατηγορίας του καφέ οδήγησε σε αύξηση του μεριδίου εσόδων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει και στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες αλλά και στα premium σήματα οινοπνευματωδών ποτών, με την επέκτασης της Finlandia Vodka σε 19 νέες αγορές.
«Συνεχίσαμε να επενδύουμε στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, κατά κύριο λόγο τα δεδομένα, τις πληροφορίες και την ανάλυση στοιχείων, για να πετύχουμε διαφοροποιημένη σε επίπεδο τομέα και εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας. Επίσης προβήκαμε σε επιλογές για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24/7 κατανάλωσης προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τους πελάτες μας κατά τη λήψη αποφάσεων. Επιτύχαμε αύξηση των μεριδίων αγοράς μας και αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητάς μας, δηλαδή τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και τον καφέ», ανέφερε ο CEO.
Προβλέψεις για το 2025
Το 2025, η εταιρεία προβλέπει πως θα είναι μια ακόμα χρονιά ανάπτυξης για την Coca-Cola HBC, με τη στρατηγική της να εστιάζει στην ενίσχυση των εσόδων, την κερδοφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, αναμένεται αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 6% με 8%, και
αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 11%.
Όσον αφορά τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, η αρνητική επίδραση από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 15-35 εκατ. ευρώ.
Τα έξοδα αναδιάρθρωσης, δεν αναμένονται να είναι σημαντικά διατηρώντας έτσι τη σταθερότητα στη λειτουργική διαχείριση.
Σχετικά με τις φορολογικές προβλέψεις, ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής εκτιμάται στο εύρος 26%-28%, ενώ τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 40-60 εκατ. ευρώ, παραμένοντας εντός του πλαισίου της χρηματοοικονομικής πολιτικής της εταιρείας.
Ο κ. Bogdanovic σημείωσε σχετικά: «Αναμένουμε το 2025 να επιτύχουμε συνεχιζόμενη πρόοδο σε σχέση με την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων μας. Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και το γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσει να παρουσιάζει προκλήσεις και την επόμενη χρονιά, παραμένουμε πεπεισμένοι ότι χάρη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τις δυνατότητες και τους ανθρώπους μας, θα σημειώσουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει».
Η εικόνα του 2024
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση κατά 2,8%, με όλες τις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν άνοδο 1,5%, τα ποτά ενέργειας 30,2% και ο καφές 23,9%.
Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,7% σε οργανική βάση, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% σε δημοσιευμένη βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ισχυρής οργανικής αύξησης να αντισταθμίζεται από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
Επίσης, σημειώθηκε περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς μας σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά 150 μονάδες βάσης και στα ανθρακούχα αναψυκτικά κατά 20 μονάδες βάσης.
Το περιθώριο συγκρίσιμου λειτουργικού κέρδους βελτιώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 11,1% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας μείωση 20 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.
Τα υψηλότερα λειτουργικά έξοδα κατά το πρώτο εξάμηνο εξαιτίας των αρνητικών μεταβολών των συναλλαγματικών ισοτιμιών, καθώς και οι συνεχιζόμενες επενδύσεις στην αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους οδήγησαν σε υψηλότερα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 70 μονάδες βάσης.
Η απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) σημείωσε αύξηση κατά 190 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 18,3%.