Από τους ίδιους τους καταναλωτές και όχι από την περιβαλλοντική νομοθεσία ή από τις πολιτικές που θα υιοθετηθούν θα προέλθει το «σημείο καμπής» για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Οι καταναλωτές πρέπει να μάθουν και να αρχίσουν να συνηθίζουν στην ιδέα των καλύτερων, φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τον Darren Palmer, αντιπρόεδρο της Ford Motor Co. που επιβλέπει τα προγράμματα ηλεκτρικών οχημάτων.
«Το ζητούμενο δεν είναι να φθάσουμε σε κάποιο αυθαίρετο μερίδιο αγοράς», ανέφερε ο ίδιος, «αλλά το πότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι απλά καλύτερα για περισσότερους πελάτες, καλύτερα στην οδήγηση, φθηνότερα στη συντήρηση και ευκολότερα στην ένταξή τους στην καθημερινή ζωή».
Έχουν ειπωθεί πολλά για την επιβράδυνση της ανάπτυξης πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν περίπου 20% για το 2024, ή περίπου 500.000 επιπλέον μονάδες, πολύ κάτω από την εκρηκτική ανάπτυξη 40% του 2023, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας.
Ενώ πολλές εταιρείες έχουν μειώσει τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και ορισμένες επενδύσεις, ο Palmer είναι σίγουρος ότι είναι θέμα χρόνου πριν τα προηγμένα τεχνολογικά οχήματα προτιμηθούν από τους περισσότερους.
«Πιστεύω ότι η επόμενη μεγάλη στροφή για τα οχήματα θα είναι προς τα ηλεκτρικά οχήματα με εξελιγμένο λογισμικό. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται, αλλά πολλοί παραμένουν επιφυλακτικοί στο να κάνουν το “άλμα” λόγω των ζητημάτων φόρτισης και αυτονομίας, κάτι που είναι κατανοητό», υπογράμμισε.
Εκτός από τα ζητήματα με την αυτονομία - που η βιομηχανία έχει χαρακτηρίσει ως «άγχη φόρτισης» - ο Palmer ανέφερε τις υψηλές τιμές, ακόμη ένα επίμονο πρόβλημα, αν και ένα που σταδιακά γίνεται λιγότερο σημαντικό. Οι τιμές των ηλεκτρικών SUV έχουν μειωθεί κατά πάνω από 20% τα τελευταία χρόνια, ενώ ορισμένες εναλλακτικές λύσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι λιγότερο από 10% ακριβότερες από τα παραδοσιακά μοντέλα με βενζίνη.
Το πραγματικό πρόβλημα - και αυτό που, σύμφωνα με τον Palmer, η Ford εστιάζει - είναι η εκπαίδευση των καταναλωτών και η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
«Η δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε πραγματικά και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες, ώστε να δουν ότι το ηλεκτρικό όχημα είναι μια εξαιρετική επιλογή για πολλούς», είπε, προσθέτοντας ότι το 2025 θα είναι μια «κλειδί χρονιά», καθώς η Ford στοχεύει να καταστήσει τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων κερδοφόρα.
Ο Palmer δεν διστάζει να αναδείξει τη δουλειά της αυτοκινητοβιομηχανίας για να προσελκύσει καταναλωτές. Αυτό περιλαμβάνει την «υπόσχεση ισχύος» της Ford, η οποία εγγυάται ότι οι πελάτες που ενοικιάζουν ή αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα Ford θα λάβουν έναν δωρεάν φορτιστή, τον οποίο μπορούν να πάρουν σπίτι και να εγκαταστήσουν δωρεάν από έναν ειδικό. Περιλαμβάνει επίσης μια ποικιλία μοντέλων, αρκετά από τα οποία είναι εξοπλισμένα για να διανύσουν περισσότερα από 500 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση.
Και ο Palmer - μέλος της ομάδας Edison της Ford, η οποία δημιούργησε το κορυφαίο σε πωλήσεις Mustang Mach-e SUV - είναι ενθουσιασμένος για τις μοναδικές δυνατότητες που μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να προσφέρουν.
«Ως μηχανικός, ένα από τα πράγματα που αγαπώ στα ηλεκτρικά οχήματα είναι οι δυνατότητες που ποτέ πριν δεν ήταν εφικτές — όπως το να προσφέρει τη δυνατότητα να παρέχεις ρεύμα από το φορτηγό σου, είτε αυτό είναι σε μια απομακρυσμένη οικοδομική τοποθεσία είτε για να βοηθήσεις σε περίπτωση καιρικών φαινομένων», είπε. «Ή τη δυνατότητα να τροφοδοτήσεις το σπίτι σου όταν κοπεί το ρεύμα με ένα σύστημα μετατροπής (inverter) στο σπίτι σου».
«Όταν μιλάμε με τους πελάτες μας που έχουν κάνει τη μετάβαση και εκείνους που δεν έχουν, παρατηρούμε ότι όσοι δεν έχουν εμπειρία με τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά δεν συνειδητοποιούν την ευκολία που προσφέρουν στη ζωή τους. Τα ηλεκτρικά οχήματα», πρόσθεσε, «πραγματικά προσφέρουν μια αδιάκοπη εμπειρία για τους πελάτες, εξαλείφοντας τις καθημερινές δυσκολίες».