Οριστικοποιήθηκε η αναπροσαρμογή των διοδίων της Εγνατίας Οδού, λίγες ώρες πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –EGIS από το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα.
Με βάση την ΚΥΑ (κοινή υπουργική απόφαση) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Αθανάσιος Πετραλιάς προβλέπεται η αναπροσαρμογή των διοδίων σε 0,04 λεπτά ανά χιλιόμετρο από 0,03 λεπτά.
Η συγκεκριμένη αναπροσαρμογή, η οποία αποτελούσε προαπαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, αφορά σε ποσοστό 28% έως 32% και η αύξηση θα τεθεί σε ισχύ με βάση το ΦΕΚ με τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Με τη συγκεκριμένη εξέλιξη η έναρξη της παραχώρησης αναμένεται στο τέλος του χρόνου με την εκπλήρωση και των υπολοίπων εκκρεμοτήτων καθώς η σημερινή υπογραφή ακολουθείται από μια σειρά απαιτητικών αιρέσεων που θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε εξέλιξη, προκειμένου ο ανάδοχος να παραλάβει την Εγνατία Οδό και τους τρεις κάθετους άξονες, συνολικού μήκους 883 χλμ.
Τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της παραχώρησης είναι η πιστοποίηση των σηράγγων από την Διοικητική Αρχή Σηράγγων, τα διόδια σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, Πολύκαστρο που δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει και εν συνεχεία η σύμβαση θα περάσει από την Βουλή και θα γίνει νόμος του ελληνικού κράτους ώστε να κυρωθεί η σύμβαση. Τέλος ακολουθεί το οικονομικό κλείσιμο του διαγωνισμού με την καταβολή του ποσού από την εταιρεία παραχώρησης.
Για να ξεκινήσει και επίσημα η νέα περίοδος παραχώρησης θα πρέπει η υφιστάμενη εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε. να παραδώσει αναλυτική καταγραφή της κατάστασης του αυτοκινητόδρομου χιλιόμετρο-χιλιόμετρο, να ελεγχθεί από το νέο σχήμα “Νέα Εγνατία οδός Παραχώρηση Α.Ε.” και να εγκριθεί για να παραληφθεί.
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων μήκους 225 χιλ. της Εγνατίας Οδού που υπολογίζεται σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό, με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία.
Αναλυτικά, το ΦΕΚ: