Σε εξέλιξη βρίσκονται τα σχέδια της Εlvida για την οικοδόμηση του νέου εργοστασίου παραγωγής προϊόντων κρέατος, πουλερικών και κρεατοσκευασμάτων, αλλά και έτοιμων γευμάτων, στο βιομηχανικό πάρκο του Δήμου Κηφισιάς στη θέση «Καλυφτάκη».
Πηγές της εταιρείας, μιλώντας στο liberal, αναφέρουν πως στο ίδιο σημείο θα μεταφερθούν και τα γραφεία της εταιρείας, τα οποία βρίσκονται σήμερα, όπως και η μονάδα παραγωγής, στο Περιστέρι, το οποίο όμως δεν είναι κάτι άμεσο αλλά βρίσκεται στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, το έργο προχώρησε μετά την αγορά του οικοπέδου το 2022 και την ολοκλήρωση των οικονομοτεχνικών μελετών και των επιχειρηματικών σχεδίων της επένδυσης για τα επόμενα δέκα χρόνια, ενώ ξεκίνησαν και οι πρώτες συζητήσεις με τις τράπεζες για δανειοδότηση, με τις καθαρές επενδύσεις σε πάγια στοιχεία να φτάνουν το 1 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά.
Το business plan
Στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας εξακολουθεί να βρίσκεται η ποιοτική αναβάθμιση των παραγομένων προϊόντων, μέσω της βελτιστοποίησης των γραμμών παραγωγής και της ενίσχυσης του εργατικού προσωπικού για πάνω από 1 βάρδιες παραγωγής κρεατοσκευασμάτων καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Μετά την αλλαγή του λογότυπου της σε ελvida με βασικά της brands τα Hellenic Gyros, Nostimost και Devesa τον περασμένο Ιούλιο, στο φετινό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνεται, επίσης, η ενίσχυση και η αναδιάρθρωση της εμπορικής ομάδας με στόχο την συνεχιζόμενη άνοδο των πωλήσεων.
Η εταιρεία εκτός από την Ελλάδα, έχει έντονη παρουσία και σε περισσότερες από 20 χώρες του εξωτερικού με τις εξαγωγές της να αγγίζουν το 25% του ετήσιου τζίρου της, ενώ έχει ήδη παρουσία στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως στις αλυσίδες Aldi και Asda.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία εστιάζει στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στις τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές της Ελλάδας, καθώς και στην ενίσχυση της παρουσίας της στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με στόχο την αύξηση των μεριδίων της αγοράς.
Οι προκλήσεις και το πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού
Παρά τις προκλήσεις και τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών που παρατηρούνται στην παγκόσμια αγορά, η εταιρεία θα διατηρήσει σε σταθερά επίπεδα τις τιμές προς όλους τους πελάτες της στον κλάδο της εστίασης, στα brand Hellenic Gyros & Nostimost, με τις ίδιες τιμές από τον Μάιο του 2023, όπως ανακοίνωσε.
Εκτός από τις αυξήσεις στις τιμές των κρεάτων, το 2023 συνεχίστηκαν και οι δυσκολίες στην εύρεση κρεάτων για την παραγωγή λόγω των διαφόρων αλλαγών στον χάρτη προμηθευτών της Ευρώπης, ωστόσο, «πάρθηκαν τα κατάλληλα μέτρα από τη διοίκηση και διασφαλίστηκε τόσο η παραγωγή όσο και η εξυπηρέτηση της αγοράς», όπως τονίζεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.
Η εύρεση προσωπικού για την παραγωγική διαδικασία αποτέλεσε μια σημαντική πρόκληση και το 2023, καθώς λόγω της αύξησης του κατώτατου μισθού, οδήγησε σε άνοδο του εργατικού κόστους παραγωγής. Από τον Απρίλιο του 2023, η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση του διοικητικού της προσωπικού με την έλευση βασικών στελεχών τόσο στη Γενική Διεύθυνση όσο και σε εμπορικούς ρόλους.
Αυτή η κίνηση σηματοδότησε την έναρξη του πλάνου ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκε μια νέα ομάδα με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης του κύκλου εργασιών και την ενίσχυση της κερδοφορίας.
Η εικόνα του 2023
Το 2023, η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 2%, φτάνοντας τα 35,7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η σημαντική μείωση κατά 14% στο κόστος αναλώσεων πρώτων και δευτερευόντων υλών, ύψους περίπου 3,4 εκατ. ευρώ, οδήγησε σε εντυπωσιακή άνοδο του EBITDA κατά 170,3%, φτάνοντας τα 5,2 εκατ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη της να ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ, από τα 684.000 ευρώ το 2022.
Σε επίπεδο προϊόντων, τον Νοέμβριο του 2023, η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της νέας σειράς προϊόντων - kit με την επωνυμία «απ’ όλα», στην κατηγορία των ολοκληρωμένων λύσεων κατάψυξης έτοιμου φαγητού για το λιανεμπόριο.
Η σειρά αποτελείται από τρεις κωδικούς, με προψημένα κρεατοσκευάσματα, πίτες και σως: έναν με γύρο χοιρινό, έναν με γύρο κοτόπουλο και έναν με κεμπάπ.