ΕΖΑ: Το στοίχημα επιστροφής στην κερδοφορία, η ΑΜΚ των 7 εκατ., οι μετοχικές ισορροπίες και τα νέα σήματα.

ΕΖΑ: Το στοίχημα επιστροφής στην κερδοφορία, η ΑΜΚ των 7 εκατ., οι μετοχικές ισορροπίες και τα νέα σήματα.

Break even το 2026 βλέπει η διοίκηση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, έχοντας ολοκληρώσει τον προηγούμενο μήνα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 7 εκατ. ευρώ και επιτύχει να μειώσει τις δανειακές της υποχρεώσεις.

Μια αύξηση κεφαλαίου που άλλαξε τα μετοχικά μερίδια  με τον επιχειρηματία Δημήτρη Δασκαλόπουλο άμεσα μέσω της Dama Συμμετοχών να ελέγχει κάτι παραπάνω από το 41% και έμμεσα μέσω του fund Diorama, αντίστοιχα άλλο ένα 42% και τον πρώην βασικό μέτοχο, Θανάση Συριανό να περιορίζεται σε ένα μειοψηφικό μερίδιο πέριξ του 16%.

Η ΕΖΑ, υπό την νέα διοίκηση με διευθύνοντα σύμβουλοι τον Νικήτα Ασπιώτη  επιχειρεί την ολική επιστροφή και στην τελευταία γραμμή κερδοφορίας εφαρμόζοντας ένα σύνθετο στρατηγικό σχέδιο, που στο επίκεντρό του βρίσκεται η αξιοποίηση των επενδύσεων που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας ,  η εστίαση στην αγορά HORECA,  που σήμερα αντιστοιχεί στο 25% των πωλήσεων της το επαναλανσάρισμα των γνωστών κωδικών προϊόντων της αλλά και την εισαγωγή στην αγορά νέων προϊόντων που θα ολοκληρώσουν το χαρτοφυλάκιο της ΕΖΑ, όπως την “Πειραϊκή”

Παράλληλα η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία που, σύμφωνα με τον κ. Ασπιώτη, καταγράφει υγιή ανάπτυξη και φέρνει όγκους και από άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα αναψυκτικά.

Σημαντικής βαρύτητας είναι και η απόφαση προσαρμογής της εταιρείας στο όριο των 200.000 εκατόλιτρων που κατατάσσει την ΕΖΑ στις μικροζυθοποιίες, όπου ο φόρος είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με αυτόν που θα ήταν εάν υπερέβαινε το συγκεκριμένο αριθμό.

Με βάση στοιχεία που παρουσίασε ο οικονομικός διευθυντής της ΕΖΑ, Πέτρος Γιαννακάκος, το 2024 η στρατηγική για την αύξηση της κερδοφορίας είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 7% στα 13 εκατ. ευρώ και του EBITDA στα 2,8 από 1,8 εκατ. ευρώ το 2023. Ο τζίρος μειώθηκε στα 29 εκατ. ευρώ από 31,5 εκατ. ευρώ γεγονός που ο ίδιος απέδωσε στην προσαρμογή της εταιρείας στο όριο των 200.000 εκατόλιτρων, στρατηγική που γλίτωσε την εταιρεία από σημαντικούς  φόρους, καθώς όπως εξήγησε ο Άγγελος Καρακυριάκος, σύμβουλος οικονομικής στρατηγικής της ΕΖΑ πάνω από
τα 200.000 εκατόλιτρα διπλασιάζεται ο φόρος και στα 300.000 εκατόλιτρα θα έπρεπε να πληρώσει 12 εκατ. ευρώ από 5,5 εκατ. ευρώ που πληρώνει τώρα με πωλούμενες ποσότητες κάτω από τα 200.000 εκατόλιτρα. 

Ήδη η εταιρεία, όπως ανέφερε ο κ. Ασπιώτης, κερδίζει μικρές μάχες έναντι του ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα στο περίπτερο, όπου η μοναδική πρόταση της εταιρείας στο χώρο, το κουτάκι της Pils Ελλάς, φέρεται να έχει φθάσει στη δεύτερη θέση σε επίπεδο μεριδίων!

«Τα δύσκολα είναι σίγουρα πίσω μας», δήλωσε απερίφραστα η διοίκηση της ΕΖΑ, αφού όπως προκύπτει αναλυτικά  από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το 2024 καταγράφηκε σημαντική αύξηση του EBITDA κατά 55%, καθώς και βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους. Ειδικότερα, το μεικτό κέρδος προ αποσβέσεων αυξήθηκε κατά 7%, φτάνοντας τα 13 εκατ. ευρώ, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να ανέρχεται σε 44%, έναντι 38% το 2023.

Το EBITDA ανήλθε σε 2,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 55%, ενώ τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων επανήλθαν σε οριακά θετικό πρόσημο, βελτιωμένα κατά 1 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τις λειτουργικές ταμειακές ροές. Την ίδια στιγμή, οι καθαρές ζημιές της εταιρείας περιορίστηκαν στα επίπεδα των 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 3,5 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.

Παράλληλα, το net debt (δάνεια μείον διαθέσιμα) μειώθηκε στα 22,2 εκατ. ευρώ, ενώ σε αναμορφωμένη βάση, λαμβάνοντας υπόψη την ΑΜΚ που ολοκληρώθηκε εντός του 2025, ανέρχεται στα 18,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 4,6 εκατ. ευρώ και 7,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023 και 2022 αντίστοιχα. Η μείωση του δανεισμού αναμένεται να επιφέρει σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα της χρήσης 2025, καθώς τα χρηματοοικονομικά έξοδα θα διαμορφωθούν χαμηλότερα κάτι που θα βελτιώσει περαιτέρω τις ταμειακές ροές.

«Επόμενος στόχος είναι να μειωθεί και το χρηματοοικονομικό κόστος ώστε να μηδενίσουμε τις ζημιές», σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης.

Με την έλευση της νέας χρονιάς, η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα νέα προϊόντα είναι η PILS HELLAS Radler 2%, η PILS HELLAS 0,0% και η A Toda Madre που έρχονται να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό της, προσφέροντας περισσότερες επιλογές με έμφαση στην ποιότητα, τη γεύση και τη διαφοροποίηση. Ταυτόχρονα κυκλοφορεί ξανά η Πειραϊκή, αρχικά στην αγορά του Πειραιά. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΕΖΑ απέκτησε το εμπορικό σήμα της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας το 2024 μέσα από πλειστηριασμό.

Με τις συγκεκριμένες κινήσεις η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να καινοτομεί και να αναπτύσσεται, πιστή στην αποστολή της να παράγει μπύρες υψηλής ποιότητας.

«Τα τελευταία χρόνια, επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, στον εκσυγχρονισμό της εικόνας των μαρκών μας και στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού μοντέλου που συνδυάζει την παράδοση, την ποιότητα και την καινοτομία. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, σε συνέχεια του επιτυχημένου 2023, αποδεικνύουν τη δυναμική μας και μας γεμίζουν αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Προχωράμε στο 2025 με ισχυρά θεμέλια ενώ παραμένουμε προσηλωμένοι στην αποστολή μας, να αποδεικνύουμε καθημερινά ότι στην Ελλάδα, στην Αταλάντη, δημιουργούμε εξαιρετικές μπύρες με μοναδικές συνταγές, αρώματα και γεύσεις, εφάμιλλες αν όχι ανώτερες από τις καλύτερες ξένες μπύρες», σχολίασε ο κ. Ασπιώτης.