Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε την Boeing Co ότι μερικά σημαντικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας αξιολόγησης της πιστοποίησης του αεροσκάφους 737 MAX 7 ήταν ελλειπή, ενώ άλλα είναι αναγκαίο να επανεξεταστούν από την κατασκευάστρια εταιρία.
Σε επιστολή με ημερομηνία 12 Οκτωβρίου προς την Boeing από τον αξιωματούχο της FAA Ίαν Βον, την οποία έχει διαβάσει το Reuters, η FAA ζήτησε από την Boeing να επανεξετάσει μερικούς ισχυρισμούς ότι κίνδυνοι οι οποίοι περιγράφονται ως καταστροφικοί “δεν εμπεριέχουν υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα”.
Η FAA ανακοίνωσε επίσης ότι δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει μερικές αξιολογήσεις των εγγράφων που κατέθεσε η Boeing “εξαιτίας δεδομένων που έλειπαν αναφορικά με τις υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, σε συνθήκες καταστροφικών κινδύνων”. Η νέα επιστολή δίνει έμφαση στις ανησυχίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της εταιρίας, αναφορικά με την έναρξη των παραδόσεων της μικρότερης έκδοσης του αεροσκάφους MAX που καταγράφει θετική πορεία πωλήσεων.
Η Boeing είναι αντιμέτωπη με μία προθεσμία που λήγει τον Δεκέμβριο, προκειμένου η FAA να πιστοποιήσει τα αεροσκάφη των εκδόσεων MAX 7 και MAX 10 ή στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καλύψει τις προϋποθέσεις νέων σύγχρονων κανόνων συναγερμού για καταστάσεις ανάγκης στο πιλοτήριο, με συνέπεια, τη σημαντική καθυστέρηση στις παραδόσεις των αεροσκαφών εκτός κι αν η εταιρία λάβει απαλλαγή από το Κογκρέσο.
Οι σχετικές προϋποθέσεις εγκρίθηκαν από το Κογκρέσο στα τέλη του 2020, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της FAA για τη διαδικασία πιστοποίησης των αεροσκαφών, μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με 737 MAX που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και οδήγησαν στην καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου για χρονικό διάστημα 20 μηνών.
Το Reuters αναφέρθηκε στην Boeing πρώτο στις 3 Οκτωβρίου, καθώς η εταιρία δεν ανέμενε να εξασφαλίσει την έγκριση της FAA για το MAX 10 πριν από το επόμενο καλοκαίρι, επικαλούμενο μία επιστολή που η FAA απέστειλε στο Κογκρέσο.
Η Boeing ανέφερε σε μία χθεσινή ανακοίνωσή της, ότι “επικεντρώνει την προσοχή της στην κάλυψη όλων των κανονιστικών προϋποθέσεων για την πιστοποίηση του 737-7, ενώ η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη διάσταση σε αυτή την προσπάθεια”.
Οι πιστοποιήσεις αεροσκαφών απαιτούν την κατάθεση πολλών εγγράφων, αλλά και μία λεπτομερή παρουσίαση των αξιολογήσεων ασφάλειας των πτήσεων από την FAA.
Σε μία επιστολή της προς την Boeing με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου η FAA εξέφρασε την ανησυχία της ότι η κατασκευάστρια εταιρία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ μέσα στο 2022. Η Boeing πρέπει να πιστοποιήσει πρώτα το MAX 7, καθώς η πιστοποίηση του MAX 10 συναρτάται με μερικά έγγραφα του MAX 7, όπως είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ντέιβ Καλχούν.
Η κατασκευάστρια εταιρία πρόσθεσε ότι “θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στις λεπτομέρειες και στη διαφάνεια των οδηγιών και της αλληλεπίδρασης με την FAA”.
Οι αναλύσεις που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα αναφέρονται στον τρόπο αντίδρασης των πιλότων σε καταστάσεις ανάγκης που προκύπτουν στο πιλοτήριο των αεροσκαφών. Η επιστολή της FAA ανέφερε ότι η Boeing στο πλαίσιο της διαδικασίας πιστοποίησης θα πρέπει να διαβεβαιώσει την υπηρεσία ότι “αυτές οι αξιολογήσεις ασφάλειας δεν περιέχουν υποθέσεις σχετικά με την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα”, ενώ, αν υπάρχουν άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, αυτοί θα πρέπει να καταγραφούν και να υποβληθούν στην FAA για σχετική αξιολόγηση.
Μία αναφορά της Γερουσίας που καταρτίστηκε τον Δεκέμβριο του 2020 για το αεροσκάφος ΜΑΧ συμπέρανε ότι η FAA και η Boeing “είχαν διαμορφώσει ένα προ-αποφασισμένο αποτέλεσμα προκειμένου να επιβεβαιώσουν μία υπόθεση για τον ανθρώπινο παράγοντα που θεωρούνταν δεδομένη για μεγάλο χρονικό διάστημα ως προς το χρόνο αντίδρασης των πιλότων. Όπως φαίνεται, σε αυτή την περίπτωση, η FAA και η Boeing προσπάθησαν να καλύψουν σημαντικές πληροφορίες που ενδέχεται να είχαν κάποιο ρόλο στα τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX”.
Η εφημερίδα “The Wall Street Journal” είχε επίσης αναφερθεί προηγουμένως στην επιστολή.
Πηγή: Reuters