FAIS GROUP: Το Xρηματιστήριο, οι επενδύσεις και η «προίκα» του δικτύου καταστημάτων 

FAIS GROUP: Το Xρηματιστήριο, οι επενδύσεις και η «προίκα» του δικτύου καταστημάτων 

Με ένα δυναμικό χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πάνω από 100 μεγάλα, διεθνή brands και με συνεχείς στρατηγικές επενδύσεις σε τομείς υψηλής ανάπτυξης με στόχο την ενίσχυση του σε βασικές αγορές και τη διεύρυνση του δικτύου του ο όμιλος FAIS ετοιμάζεται να εισάγει τις μετοχές του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με την διαδικασία της δημόσιας εγγραφής να έχει προγραμματισθεί περί τα τέλη του τρέχοντος μήνα. 

Η εισαγωγή του Ομίλου Εταιρειών FAIS GROUP στο Χρηματιστήριο Αθηνών σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής ανάπτυξης του , ενισχύοντας το κύρος του και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε νέα κεφάλαια που θα ενισχύσουν την περαιτέρω  επέκτασή του.

Ο Όμιλος FAIS διαθέτει ένα διαφοροποιημένο και ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, το οποίο έχει στον πυρήνα του την ένδυση και την υπόδηση, ενώ επεκτείνεται σε κλάδους υψηλής ανάπτυξης, όπως τα καλλυντικά, η εμπορική εκμετάλλευση ακινήτων, ο αθλητικός εξοπλισμός και η μηχανοκίνηση. 

Επίσης, με εδραιωμένη παρουσία σε τρεις χώρες εκτός Ελλάδας (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία) και προγραμματισμένη είσοδο σε Τσεχία και Σλοβακία, ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε αγορές συνολικού πληθυσμού περίπου 54 εκατ. καταναλωτών. Το εκτεταμένο δίκτυο του περιλαμβάνει περισσότερα από 110 φυσικά σημεία πώλησης, 8 ηλεκτρονικά σημεία πώλησης και περισσότερους από 700 πελάτες χονδρικής, εξασφαλίζοντας πολυκαναλική προσέγγιση που συνδυάζει λιανική, χονδρική και ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ένα από τα συστατικά της επιτυχίας του Ομίλου είναι η οικοδόμηση μακροχρόνιων επιτυχημένων σχέσεων με πάνω από 15 διεθνείς διάσημους οίκους, καθώς και το ευρύ, διαφοροποιημένο και καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, που αποτελείται από περισσότερα από 100 διεθνώς αναγνωρίσιμα, ιστορικά brands και καλύπτει 4  διαφορετικούς κλάδους (ένδυση-υπόδηση, καλλυντικά, εμπορική εκμετάλλευση ακινήτων, λοιπά). Το εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (94 καταστήματα GR – 17 καταστήματα εκτός Ελλάδας), περιλαμβάνει καταστήματα monobrand, multibrand, outlet και shop-in-shop, με παρουσία σε κορυφαίες τοποθεσίες και πολυκαταστήματα.

Στο πλαίσιο της δυναμικής του ανάπτυξης, ο Όμιλος Εταιρειών FAIS GROUP έχει επενδύσει περισσότερα από €30 εκατ. κατά την διάρκεια της τελευταίας τετραετίας (2021- 9Μ 2024) σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και επενδυτικά ακίνητα, όπως η ανακαίνιση της ιστορικής Αγοράς Μοδιάνο. Με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει την προσθήκη περίπου 50 νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Αξιοποιώντας ένα εκτενές χαρτοφυλάκιο που καλύπτει κάθε καταναλωτικό προφίλ - από προσιτές επιλογές έως premium και luxury brands - ο Όμιλος Εταιρειών FAIS GROUP έχει καθιερωθεί ως one-stop shop στο λιανεμπόριο. Με κορυφαία brands όπως Kalogirou, Ferragamo, TOD'S, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi's, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma,Kiko Milano, και Harley Davidson, συνεχίζει να προσφέρει premium εμπειρίες αγορών και ισχυρές εμπορικές συνεργασίες υψηλού επιπέδου.

Ο Όμιλος Εταιρειών FAIS GROUP επενδύει στρατηγικά και στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης ακινήτων, με σημαντικά ακίνητα όπως το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, η Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη, δι

Κλάδος του retail και προοπτικές

Ο κλάδος του retail στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος FAIS  αναπτύσσεται δυναμικά, επηρεαζόμενος από τις θετικές οικονομικές προοπτικές, την ενίσχυση της ιδιωτικής κατανάλωσης, την υποχώρηση της ανεργίας, τη συγκράτηση του πληθωρισμού. 

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, αφού κορυφώθηκε στο 9.3% το 2022, μειώθηκε στο 4.2% το 2023 και αναμένεται να συνεχίσει την πτωτική του πορεία τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, οι προβλέψεις δείχνουν ότι το ελληνικό ΑΕΠ θα συνεχίσει να υπεραποδίδει σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, δημιουργώντας ένα δυναμικό περιβάλλον για τον τομέα της κατανάλωσης και του λιανεμπορίου. 

Bασικός μοχλός της ελληνικής οικονομίας, παραμένει η ιδιωτική κατανάλωση, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ. Το 2023, η ιδιωτική κατανάλωση στην Ελλάδα έφτασε τα €117 δισ., καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και διατηρώντας τον κεντρικό της ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη. Ενώ, η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, επιτρέποντας περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς του retail. 

Η αγορά του retail στην Ελλάδα παρουσιάζει θετική τάση, με τις συνολικές λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τα €152 δισ. το 2023, σημειώνοντας συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία έτη. Παράλληλα, το e-commerce ενισχύεται ως βασικός παράγοντας ανάπτυξης του λιανεμπορίου, με τη διείσδυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων να αυξάνεται σταθερά.

Οι λιανικές πωλήσεις, παρά τις πρόσφατες διακυμάνσεις, διατηρούν τη θετική τους πορεία. Ο τομέας της μόδας, των καλλυντικών και του αθλητικού εξοπλισμού, τρεις από τους πιο ανθεκτικούς υποκλάδους, συνεχίζουν να προσελκύουν ισχυρή ζήτηση. 

Η δυναμική του retail συνδέεται άμεσα και με τον τουρισμό, καθώς οι τουριστικές δαπάνες συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα σε premium προϊόντα. Η Ελλάδα κατέγραψε σημαντική τουριστική κίνηση το 2023, με τις αφίξεις επισκεπτών και τις σχετικές δαπάνες να στηρίζουν την εγχώρια κατανάλωση., καθιστώντας τον Τουρισμό, βασικό μοχλό ενίσχυσης της λιανικής αγοράς. Τα πολυτελή brands και οι high-end retailers επωφελούνται ιδιαίτερα από αυτή τη δυναμική, καθώς η μέση τουριστική δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 14% τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με αναλύσεις του ΙΝΣΕΤΕ και της Visa, ενισχύοντας τη δυναμική του κλάδου. Επιπρόσθετα, θετικές είναι οι προοπτικές και σε όλες τις εκτός Ελλάδας αγορές, στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος.