Με ένα τριετές επενδυτικό πλάνο που ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ, η Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχωρά στην αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεών της στα Τρίκαλα. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν τη διεύρυνση των κτιριακών εγκαταστάσεων, την προσθήκη νέων γραμμών συσκευασίας, τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων γραμμών παραγωγής και τη δημιουργία γραμμής για την παραγωγή λευκών και κίτρινων τυριών.
Μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες αφορά την κατασκευή ιδιόκτητης μονάδας βιοαερίου, η οποία, σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, θα καλύψει το 90% των ενεργειακών αναγκών των εργοστασίων.
Παράλληλα, η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα έναν νέο σταθμό συλλογής γάλακτος στη Συδινή Ξάνθης. Ο σταθμός διαθέτει δυνατότητα παραλαβής 25 τόνων γάλακτος ανά ώρα και χωρητικότητα αποθήκευσης 100 τόνων, με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα καθαρισμού για τον εξοπλισμό και τα βυτία.
Καινοτομία στο portfolio προϊόντων
Η Όμηρος εστιάζει στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και την είσοδο σε νέες αγορές. Στην έκθεση SIAL 2024 στο Παρίσι, παρουσίασε δύο νέα προϊόντα: ένα τυρί spread με φέτα, ιδανικό για σνακ και ποικιλία πιάτων, καθώς και ένα λευκό τυρί υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, σχεδιασμένο για καταναλωτές που επιδιώκουν υγιεινή και αθλητική διατροφή.
Η βασική προϊοντική της γκάμα περιλαμβάνει τη φέτα ΠΟΠ, η οποία διατίθεται πλέον και σε δύο νέες εκδοχές: χωρίς λακτόζη, για καταναλωτές με δυσανεξία, και βιολογική, παραγόμενη από πιστοποιημένο βιολογικό γάλα. Στην premium σειρά της Όμηρος ξεχωρίζει η βαρελίσια φέτα, ενώ η εταιρεία προσφέρει επίσης τυριά σχάρας με ποικιλία γεύσεων, όπως με τσίλι ή βασιλικό, που είναι ιδανικά για burgers.
Διεθνής παρουσία και εξαγωγές
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 30 χώρες παγκοσμίως, με τη Γερμανία και την Αγγλία να αποτελούν βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς, καλύπτοντας το 45% των συνολικών πωλήσεων.
Παράλληλα, αναπτύσσει στρατηγικές για είσοδο στη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ. Από το 2023, η Όμηρος συνεργάζεται με την αμερικανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Trader Joe’s για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στις στρατηγικές αγορές της εταιρείας περιλαμβάνονται χώρες όπως το Ντουμπάι, το Κατάρ, το Κουβέιτ και η Σαουδική Αραβία.
Η εταιρεία σημειώνει σταθερή ανάπτυξη, με τον κύκλο εργασιών για το 2023 να ανέρχεται σε 72,35 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 36,55% σε σχέση με τα 53 εκατομμύρια του 2022. Ο όγκος παραγωγής σχεδόν διπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 9,53 εκατομμύρια κιλά από 4,13 εκατομμύρια το 2022, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν στα 8,8 εκατομμύρια κιλά από 3,96 εκατομμύρια την προηγούμενη χρονιά, αντιπροσωπεύοντας το 95% των συνολικών πωλήσεων.
Τα μικτά αποτελέσματα ανήλθαν σε 9 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,53%. Τα EBITDA έφτασαν τα 8 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 38,12%, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 23,3%, φτάνοντας τα 3,62 εκατομμύρια ευρώ.