Με στόχο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια υποδομών και παραχωρήσεων, όχι μόνο πια σε ελληνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Όμιλος υλοποιεί σταδιακά μία σειρά από στρατηγικές κινήσεις.
Πιο πρόσφατη εξέλιξη ήταν η ιστορική συμφωνία αξίας €3,2 δισ. με τη Masdar, για την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, του πράσινου βραχίονα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η πώληση του 36,6% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, φέρνει στο ήδη πολύ ισχυρό ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του μερίσματος για την χρήση 2023). Λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας, τα αναμενόμενα μερίσματα από το σύνολο των έργων που βρίσκονται ή θα μπουν σε λειτουργία τα αμέσως επόμενα χρόνια αλλά και τα ήδη εξασφαλισμένα περιθώρια επιπλέον μόχλευσης, η συνολική επενδυτική ισχύς του Ομίλου ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ.
Συνεπώς, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θωρακίζεται με ένα οπλοστάσιο σημαντικότατων επιπλέον ιδίων κεφαλαίων άνω των 2 δισ. ευρώ αποκλειστικά για διεκδίκηση νέων μεγάλων έργων στις υποδομές και τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αφού για όλα τα μεγάλα projects στα όποια είχε ήδη επικρατήσει μέσω διεθνών διαγωνισμών ο Όμιλος (π.χ. Αττική Οδός, Εγνατία Οδός, Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης κλπ.) είχαν ήδη εξασφαλιστεί, τόσο οι χρηματοδοτικές γραμμές όσο και η ίδια συμμετοχή, πριν το deal με τη Masdar.
Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι η πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, αποτελεί κομμάτι ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί αθόρυβα εδώ και χρόνια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάνει το συγκεκριμένο άλμα προς το μέλλον ακριβώς τη στιγμή που αποκρυσταλλώνεται η ευκαιρία για επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με υψηλές αποδόσεις, έχοντας τοποθετηθεί ήδη στρατηγικά σε ένα κλάδο όπου έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δεδομένης της καθετοποίησης που έχει αλλά και της δυνατότητας της να ελέγχει κάθε στάδιο ρίσκου του έργου.
Συγκεκριμένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει ηγετική θέση σε όλους τους κλάδους δραστηριοποίησής της, οι οποίοι παράλληλα είναι κλάδοι που εμφανίζουν τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης όχι μόνο σε εγχώριο αλλά και στο ευρύτερο ευρωπαϊκό περιβάλλον.
Στον τομέα των παραχωρήσεων, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής διαθέτοντας ένα από τα νεαρότερα (μέση συμβατική διάρκεια 25 έτη), πιο διαφοροποιημένα και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκια με έργα όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός, ο ΒΟΑΚ, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, κ.ά. Ακόμα, εντός του 2023 υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή και παραχώρησή για 30 έτη του οδικού άξονα Χερσόνησος-Νεάπολη, καθώς και η σύμβαση υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.) για 40 έτη. Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται σε συνεργασία με τη Hard Rock, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, μία επένδυση 1,5 δισ. ευρώ, με πολλαπλασιαστική αξία για την ελληνική οικονομία.
Στην Κατασκευή, είναι ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος Όμιλος, με το υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους € 5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος (πχ. Παραχώρηση ΒΟΑΚ).
Στην Ενέργεια, ο Όμιλος πλέον έχει καθιερωθεί ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες παρόχους ενέργειας (Ήρων με μερίδιο άνω του 10% στη λιανική ρεύματος), ενώ η ισχυρή παρουσία του και η καθετοποίηση στο κομμάτι της παραγωγής ηλεκτρισμού μέσω ιδιόκτητων μονάδων με καύσιμο φυσικό αέριο προσφέρει σημαντικά οφέλη. Ως προς τη νέα μονάδα με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW (ανάπτυξη από κοινού με την Motor Oil), έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή και έχει ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία.