Στη JYSK η προσφορά έχει διπλό νόημα – Σταθερά υψηλότερες οι επιδόσεις της διεθνούς αλυσίδας
Shutterstock
Shutterstock

Στη JYSK η προσφορά έχει διπλό νόημα – Σταθερά υψηλότερες οι επιδόσεις της διεθνούς αλυσίδας

Η πορεία ενός διεθνούς ομίλου ο οποίος πρωτοξεκίνησε τα πρώτα του επιχειρηματικά βήματα σε μία χώρα και μία εποχή όπου ο κλάδος του ήταν ήδη εδραιωμένος και κυριαρχούμενος από έντονο ανταγωνισμό, αποτελεί αδιαμφισβήτητο κριτήριο για το στρατηγικό του όραμα, την επιχειρηματική του ορθοκρισία, αλλά και την πορεία του στο εξής.

To liberal.gr σκιαγραφεί το επιχειρηματικό story που εξηγεί τις φετινές επιδόσεις της JYSK και τις προοπτικές της στο εξής.

Η πορεία προς την κορυφή: από την τοπική αγορά στον παγκόσμιο χάρτη

Βρισκόμαστε στο 1979. Ο Lars Larsen εγκαινιάζει το πρώτο κατάστημα JYSK στη Δανία, διεισδύοντας σε μια ήδη ώριμη και απαιτητική σκανδιναβική αγορά επίπλων. Το «Nordic Design» έχει ήδη εδραιωθεί από τις αρχές του αιώνα και πλέον μεσουρανεί στην παγκόσμια αγορά ως σημείο αναφοράς.

O «Έμπορος» Larsen όμως, όπως τον αποκαλούσαν οι σύγχρονοί του δεν άργησε να εκμεταλλευτεί την αγάπη του κοινού για τις «προσφορές» και, με την εμπορικότητά του, ανέδειξε τη JYSK σε μια διεθνή αλυσίδα λιανικού εμπορίου με ισχυρή online επιχειρηματική παρουσία. Τιμήθηκε για τις προσπάθειές του για τη δανέζικη επιχειρηματική κοινότητα με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος του Dannebrog, ενώ όταν εξέδωσε την αυτοβιογραφία του, όλα τα σπίτια στη Δανία έλαβαν από ένα αντίγραφο, με το βιβλίο να ταξιδεύει ανά τον κόσμο μεταφρασμένο σε μεγάλο αριθμό γλωσσών ως επιχειρηματική βίβλος.

Σήμερα η εταιρεία διαθέτει δίκτυο με περισσότερα από 3.400 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα σε 48 χώρες κα απασχολεί πάνω από 31.000 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο.

Η οικογένεια Lars Larsen Group, στην οποία ανήκει η JYSK, παράγει ένα συνολικό ετήσιο κύκλο πωλήσεων περί τα 41,4 δισ. DKK (ΟΕ 2023/24). Η αληθινή κατάκτησή της ωστόσο είναι η διείσδυσή της στη νοοτροπία και τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις 48 διαφορετικές τοπικές αγορές που δραστηριοποιείται.

Παρόλο που οι παγκόσμιες αβεβαιότητες και οι αναταραχές συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2023/2024, ο κύκλος εργασιών της JYSK αυξήθηκε κατά 7,6%, φτάνοντας τα 41,4 δισεκατομμύρια DKK ( EUR 5,6 δισεκατομμύρια). Ταυτόχρονα, η αλυσίδα κατέγραψε ρεκόρ πελατών με 11,9 εκατομμύρια νέους πελάτες, στα περισσότερα από 3.400 καταστήματα του δικτύου της σε 48 χώρες.

Το FY24, το EBIT αυξήθηκε κατά 12% σε 4,43 δισεκατομμύρια DKK (594 εκατομμύρια EUR), σε σύγκριση με τα 3,965 δισεκατομμύρια DKK (531 εκατομμύρια EUR) το FY23, και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 7,6% σε 41,4 δισεκατομμύρια DKK (5,6 δισεκατομμύρια EUR), σε σύγκριση με τα 38,5 δισεκατομμύρια DKK (5,2 δισεκατομμύρια EUR) το προηγούμενο έτος.

Το ανθρώπινο δυναμικό πολλαπλασιαστής επιδόσεων

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τα αποτελέσματά μας για το οικονομικό έτος 2023/24» αναφέρει ο Rami Jensen, Πρόεδρος και CEO της JYSK. «Κατά τη διάρκεια αυτού του οικονομικού έτους, οι εργαζόμενοί μας στα καταστήματα, τα κέντρα διανομής, τα περιφερειακά και τα κεντρικά γραφεία επέδειξαν ξανά θαυμάσια αφοσίωση και εξαιρετική νοοτροπία που εστιάζει στον πελάτη. Χάρη στη σκληρή δουλειά τους, πετύχαμε ρεκόρ τζίρου και αριθμού νέων πελατών και μία από τις υψηλότερες αυξήσεις EBIT».

Κατά τη διάρκεια του FY24, η JYSK επένδυσε στο άνοιγμα 137 νέων καταστημάτων στην Ευρώπη, και σε ακόμη 489 έργα αναβάθμισης, του δικτύου, συμπεριλαμβανομένων και των πρόσφατων concept καταστημάτων 3.0.

Το FY24, η Γερμανία η μεγαλύτερη αγορά της JYSK, κατάφερε να διπλασιάσει τον αριθμό των νέων πελατών και να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της παρά το κλείσιμο 21 καταστημάτων στο πλαίσιο του One JYSK.

Το έργο περιλαμβάνει την συγχώνευση των JYSK Nordic και Dänisches Bettenlager με την JYSK. Τα καταστήματα που έκλεισαν ήταν είτε πολύ μικρά για το νέο concept καταστημάτων 3.0, είτε υπήρχε άλλο κατάστημα JYSK 3.0 κοντά στην περιοχή τους.

Ανάπτυξη παρά τις αντίξοες συνθήκες - Νέα κέντρα διανομής

Επιπλέον, η εταιρεία για να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο αριθμό πελατών και καταστημάτων επένδυσε σε δύο νέα υπερσύγχρονα κέντρα διανομής στην Ολλανδία και την Ισπανία.

Η κατασκευή του πρώτου κέντρου διανομής στο Lelystand της Ολλανδίας ξεκίνησε το καλοκαίρι και θα πιστοποιηθεί σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο βιωσιμότητας LEED. Με 147.000 συνολική επιφάνεια διαθέτει δύο χώρους αποθήκευσης χωρητικότητας 166.000 παλετών.

Η θέση του κέντρου διανομής είναι στρατηγική εφόσον πρόκειται να μειωθεί η απόσταση μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων προς τα καταστήματα στην Ολλανδία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, ακόμα και όσων μεταφέρονται µε φορτηγίδα.

Το δεύτερο υπερσύγχρονο κέντρο διανομής θα κατασκευαστεί στην Almenara στη νότια Ισπανία και θα αντικαταστήσει το σημερινό κέντρο διανομής που βρίσκεται κοντά στη Βαλένθια. Το νέο κέντρο διανομής θα είναι παρόμοιο με εκείνο της Ολλανδίας και θα εξυπηρετεί την πλειονότητα από τα 150 καταστήματα στην Ισπανία, την Πορτογαλία και το Μαρόκο.

«Με τα δύο νέα κέντρα διανομής θα ενισχύσουμε περαιτέρω την παγκόσμια εφοδιαστική μας αλυσίδα, ώστε να συνεχίσουμε να παρέχουμε εξαιρετικές σκανδιναβικές προσφορές ύπνου και τρόπου ζωής στον αυξανόμενο αριθμό των πελατών μας ακόμα και όταν επεκταθούμε σε νέες χώρες», λέει ο Rami Jensen.

Η JYSK συνέχισε επίσης την κυκλοφορία της πλατφόρμας, Unified Commerce, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη αγοραστική εμπειρία για τους πελάτες, ανεξάρτητα από το πού ή πώς επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τη JYSK.

Η εταιρεία δεν περιορίζεται μόνο στην Ευρώπη, καθώς αναφέρει στον οικονομικό της απολογισμό, σχέδιο επέκτασης στην Καζαμπλάνκα  του Μαρόκο, την άνοιξη του 2025. Παράλληλα το οικονομικό έτος 2024/2025 σηματοδοτεί το τελευταίο έτος της τρέχουσας στρατηγικής «Seamless and Closer to the Customer» ενώ η επόμενη στρατηγική βρίσκεται στα σκαριά.

«Η απρόβλεπτη κατάσταση είναι η νέα κανονικότητα για το λιανικό εμπόριο. Διαθέτουμε μια ισχυρή δομή σε ολόκληρη τη JYSK για να αντιμετωπίσουμε διακυμάνσεις και αβεβαιότητες. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας για ανάπτυξη και επέκταση», λέει ο Rami Jensen.

Εντυπωσιακά και τα ελληνικά νούμερα 

Το success story επαναλαμβάνεται και στην ελληνική αγορά. Το πρώτο κατάστημα JYSK στην Ελλάδα άνοιξε το 2015 και ως σήμερα η δανέζικη αλυσίδα έχει επεκταθεί με 63 καταστήματα.  

Η JYSK Ελλάδας ολοκλήρωσε το οικονομικό έτος 2023/24 με ανάλογη επιτυχία με αυτή του ομίλου. Αναλύοντας τα αποτελέσματά της ο Country Director Ελλάδας, Ουγγαρίας και Αυστρίας Sandor Szimeiszter: «Η JYSK Ελλάδας είχε μια ανάπτυξη πωλήσεων 10% στα συγκρίσιμα καταστήματα και 14% συνολικά στο οικονομικό έτος 2023/24 έναντι του αντίστοιχου περσινού, αποτέλεσμα που αποτελεί ένα από τα καλύτερα του ομίλου JYSK.

Ο τζίρος μας ήταν 111.6 εκατομμύρια € και ανοίξαμε 8 νέα καταστήματα και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι γιατί πλέον διαθέτουμε 5 καταστήματα στην Κρήτη. Ταυτόχρονα ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων μας στο νέο concept καταστημάτων 3.0. και πλέον οι πελάτες μας μπορούν να βιώσουν μια νέα αγοραστική εμπειρία σε όλο μας το δίκτυο. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην εξαιρετική ομάδα μας στην Ελλάδα που αποτελεί εγγύηση για περαιτέρω ανάπτυξη και επιτυχία στην ελληνική αγορά» συμπληρώνει.

Πώς η JYSK κερδίζει την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών

Η JYSK συνεχίζει να δίνει μεγάλη σημασία στους B2B πελάτες της, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες επαγγελματιών στον τομέα του ύπνου, του εξοπλισμού και της διαμονής, αλλά και άλλων τομέων του λιανικού εμπορίου.

Η στρατηγική της στον τομέα των B2B σχέσεων περιλαμβάνει την προσφορά εξαιρετικής ποιότητας υπηρεσιών και προϊόντων, ενισχύοντας τη συνεργασία με μεγάλες επιχειρήσεις και αλυσίδες, γεγονός που καθιστά την JYSK έναν αξιόπιστο συνεργάτη.

Το τμήμα εταιρικών πελατών B2B ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάιο του 2021 και ήδη αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης, καθώς εξυπηρετεί πάνω από 166.000 πελάτες στην Ελλάδα και συμμετέχει στον συνολικό τζίρο της JYSK σε ποσοστό 16,7%.

Χτίσιμο σε γερά θεμέλια

Η JYSK, θέτει νέους στόχους για το κλίμα, συνεργάζεται στενά με τους προμηθευτές της για να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σύμφωνα με την πρωτοβουλία "Science Based Targets Initiative" (SBTi) και τη Συμφωνία του Παρισιού.

Οι στόχοι επικεντρώνονται στη μείωση των εκπομπών κατά την παραγωγή προϊόντων, καθώς το 93% των εκπομπών προέρχεται από τους προμηθευτές. Μέχρι το 2028, οι προμηθευτές της JYSK θα πρέπει να υπολογίσουν και να εγκρίνουν τους στόχους τους με το SBTi. Η εταιρεία στηρίζεται σε μια ισχυρή συνεργασία με τους προμηθευτές της μέσω του οργανισμού amfori.

Αν και οι εκπομπές από τις δικές της δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών εκπομπών της JYSK, η εταιρεία επιδιώκει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50,4% μέχρι το 2032, με έτος βάσης το 2022. Στόχος της είναι να μειώσει τις εκπομπές μέσω λύσεων ανανεώσιμης ενέργειας, όπως ηλιακά πάνελ σε κέντρα logistics, που ήδη καλύπτουν έως το 30% της ενέργειας στα κέντρα logistics σε αρκετές χώρες.

Η JYSK θέτει φιλόδοξους στόχους όχι μόνο για το πεδίο 1 και 2 (ιδιόκτητες λειτουργίες) αλλά και για το scope 3 (έμμεσες εκπομπές), με στόχο να μειώσει τις εκπομπές GHG κατά 50,4% μέχρι το 2032 και το 72,5% των προμηθευτών της να έχουν στόχους εγκεκριμένους από το SBTi μέχρι το 2028. Οι εκπομπές της κατανέμονται σε 1,85% (πεδίο 1 και 2) και 98,15% (πεδίο 3).

Η στρατηγική βιωσιμότητας της JYSK, με τίτλο "Μια εξαιρετική προσφορά για όλες τις γενιές", επικεντρώνεται σε 5 τομείς: προστασία του κλίματος, υπεύθυνη αλυσίδα αξίας, αξιόπιστα προϊόντα, ελκυστικός και χωρίς αποκλεισμούς χώρος εργασίας, και διαφάνεια δεδομένων. Επιπλέον, η JYSK είναι μέλος οργανισμών όπως το Forest Stewardship Council® (FSC), το Better Cotton και το Global Re.

Η JYSK πέτυχε εντυπωσιακή ανάπτυξη το 2023/24, καταγράφοντας ρεκόρ τζίρου και νέων πελατών, ενώ συνεχίζει να επενδύει στην επέκταση και τη βιωσιμότητα. Με νέες υποδομές και στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών CO2, η εταιρεία ενισχύει τη θέση της στην αγορά, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες της, ενώ παραμένει επικεντρωμένη στην εξυπηρέτηση και την καινοτομία. Γιατί στη JYSK η προσφορά έχει διπλό νόημα.