Περισσότεροι από 1 εκατομμύριο άνθρωποι κλήθηκαν μέσα από ένα αινιγματικό μήνυμα στα social media να δουν τη μεγάλη εικόνα και να μην μείνουν στη στερεοτυπική λεπτομέρεια. Πόσοι τα κατάφεραν; Η Teleperformance Greece στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για τις ασυνείδητες προκαταλήψεις μέσα από την φετινή καμπάνια της για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Η Teleperformance στην Ελλάδα, στην προσπάθειά της να συμβάλει στην εξάλειψη των διακρίσεων σε όλες τους τις μορφές και την καταπολέμηση των κοινωνικών στερεοτύπων, στέλνει για άλλη μία φορά ένα ηχηρό μήνυμα για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με τις προκαταλήψεις που έστω και ασυναίσθητα, «βάζουν φρένο» στην επίτευξη της ισότητας, της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και με κεντρικό μήνυμα της φετινής της καμπάνιας «Gender Unity For Gender Equality», η Teleperformance στην Ελλάδα συνεργάστηκε με τρεις influencers, οι οποίες, αξιοποιώντας το στοιχείο της αβίαστης και μη προετοιμασμένης αντίδρασης, κάλεσαν τους πολυάριθμους followers τους να φανταστούν τη μεγάλη εικόνα, βλέποντας μόνο ένα μέρος από αυτήν.
Η Μαίρη Συνατσάκη (mairiboo), η Αθηνά Τσαγκαράκη (athinoid) και η Ειρήνη Αντωνοπούλου (panathema_se) μέσα από Instagram stories που ανάρτησαν στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο Instagram, ζήτησαν από το κοινό τους να αφήσει τη φαντασία του ελεύθερη και να πει τι πιστεύει ότι συμβαίνει σε καθεμία από τις τρεις εικόνες. Ποια ήταν κατά τη γνώμη των ακολούθων τους η μεγάλη εικόνα που αντιστοιχούσε στο τμήμα που έδειχνε η κάθε φωτογραφία;
Ένα πόδι και ένα αέρινο ρούχο που ίπταται σε φιγούρα μπαλέτου, ένα χέρι με γάντι που κρατά σύνεργα καθαρισμού και ένας ώμος με καρό πουκάμισο και ένα τρακτέρ στο φόντο, ήταν αρκετά για να αποδείξουν ότι οι ασυνείδητες προκαταλήψεις είναι ακόμα εδώ.
Περισσότερα από 1 εκατομμύριο άτομα συνολικά εκτέθηκαν σε αυτές τις εικόνες και το 87% όσων απάντησαν φαντάστηκε αυθόρμητα το φύλο: έναν άντρα αγρότη (ενώ στη φωτογραφία απεικονιζόταν γυναίκα), μία γυναίκα να καθαρίζει (ενώ στην πραγματικότητα απεικονιζόταν άντρας) και μία γυναίκα να χορεύει (ενώ και σε αυτή την περίπτωση απεικονιζόταν άντρας).
Όσο για τα ποσοστά των «σωστών» απαντήσεων: Μόνο το 10% απάντησε ότι βλέπει έναν άνδρα χορευτή, το 35% φαντάστηκε έναν άνδρα να κρατά σύνεργα καθαρισμού, ενώ μόλις το 15% φαντάστηκε μία γυναίκα αγρότισσα.
Οι εγγενείς προκαταλήψεις καλλιεργούν έμφυλα στερεότυπα που επηρεάζουν διάφορα άτομα σε σχέση με τους ρόλους που τους έχουν αποδοθεί, τις δεξιότητές τους, τα επαγγέλματα που ακολουθούν. Για παράδειγμα, όσο καταπιεσμένη μπορεί να νιώθει μία γυναίκα, επειδή περιμένουν από εκείνη να κάνει πάντα τις δουλειές του σπιτιού, άλλο τόσο καταπιεσμένος μπορεί να νιώσει και ένας άνδρας που επιθυμεί να ασχοληθεί με το κλασικό μπαλέτο, κόντρα σε κάθε στερεότυπο.
Η καμπάνια της Teleperformance στην Ελλάδα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για τις ασυνείδητες προκαταλήψεις, αναγνωρίζοντας τη δύναμη της ποικιλομορφίας, της αμοιβαίας υποστήριξης, και της αλληλοσυμπλήρωσης.
Μέσα από τη δημιουργία του στοιχείου-συμβόλου «WM» που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων «Woman, Man», η εταιρεία τονίζει τη σημασία της ενότητας, της συνεργασίας, της ισότητας. Αφήνοντας πίσω συγκρούσεις και προκαταλήψεις, ερχόμαστε κοντά, συναντιόμαστε στα μισά, συνειδητοποιούμε ότι είμαστε όλοι ίσοι. Δημιουργούμε έναν κόσμο όπου κάθε φωνή ακούγεται, κάθε όνειρο έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί.
Η Teleperformance Greece που αποδεικνύει έμπρακτα, μέσα από τις δράσεις της, τη σημασία που δίνει στην Ισότητα και τη Συμπερίληψη, μας καλεί μέσα από την πρωτότυπη καμπάνια της να οραματιστούμε έναν κόσμο που γυρνά την πλάτη στις ασυνείδητες προκαταλήψεις.
Μην στέκεσαι στις λεπτομέρειες.
Δες τη μεγάλη εικόνα. Μας χωράει όλους.
Gender Unity for Gender Equality