Σημαντική ανάπτυξη πέτυχε η Ελληνική Χαρτοβιομηχανία Γλάρος, συμφερόντων της οικογένειας Σκλαβενίτη, το 2023, με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα 71,35 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά περίπου 20% σε σχέση με τα 59,26 εκατ. ευρώ του 2022.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 14,39 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υπερδιπλασιασμό σε σχέση με τα 6,36 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς, και αντιπροσωπεύουν το 20% του συνολικού τζίρου.
Αυτή η ισχυρή απόδοση έρχεται μετά από μια δύσκολη χρονιά πληθωριστικών πιέσεων και ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες, κατά την οποία η εταιρεία κατάφερε να επανέλθει σε υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας.
Επενδύσεις ή μέρισμα
Παρά τα εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα, η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να μη διανείμει μέρισμα για τη χρήση του 2023, επιλέγοντας να επενδύσει τα κέρδη για τη βελτίωση και την ενίσχυση των παραγωγικών υποδομών της.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, η απόφαση αυτή αντανακλά τη στρατηγική της οικογένειας Σκλαβενίτη για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του ομίλου, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις στην παραγωγή και στις υποδομές.
Οι ίδιες πηγές αναφερούν πως σε σύγκριση με το 2022 μία δύσκολη χρονιά ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και ανατιμήσεων, το 2023 τα αποτελέσματα επανήλθαν στους συντελεστές απόδοσης που είχαν καταγραφεί τα προηγούμενα έτη, γεγονός που οφείλεται τόσο στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της εταιρείας, όσο και στην εξομάλυνση της τιμής αγοράς πρώτων υλών.
Η οικονομική στρατηγική
Η οικονομική στρατηγική της Γλάρος παραμένει συνεπής και προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας για τον όμιλο.
Παρότι δε διανεμήθηκε μέρισμα για το 2023, η εταιρεία έχει διανείμει συνολικά 25 εκατ. ευρώ σε μερίσματα την τελευταία τριετία.
Ενδεικτικά, το 2022 διανεμήθηκαν 4 εκατ. ευρώ, το 2021 8 εκατ. ευρώ και το 2020 13 εκατ. ευρώ. Αυτή η πολιτική ισορροπεί μεταξύ ανταμοιβής των μετόχων και επενδύσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας.
Με την επιλογή να κατευθύνει τα κέρδη σε επενδύσεις, η Γλάρος ενισχύει τη θέση της ως ηγετική δύναμη στην παραγωγή χαρτικών, ενώ διασφαλίζει τη συνέχιση της αναπτυξιακής της πορείας, παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε τα προηγούμενα χρόνια.
Η Γλάρος συγκεντρώνει όλες τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές δραστηριότητες του ομίλου Σκλαβενίτη, ενώ παράλληλα παράγει προϊόντα χαρτικών που κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά μέσω των 537 καταστημάτων της αλυσίδας.
Εκτός από τα χαρτικά, ο όμιλος περιλαμβάνει εταιρείες όπως η Baker Master, η οποία ειδικεύεται σε κατεψυγμένες ζύμες και σφολιατοειδή, και η Meat House, που ασχολείται με την επεξεργασία και τυποποίηση κρεάτων.
Επιπλέον, η ΑΝΙΚΑ, θυγατρική του ομίλου, έχει επενδύσεις στον κλάδο των υπεραγορών, ενώ ενοποιείται και η εταιρεία εμπορίας αλιευμάτων GENFROCO.