Η Tesla (TSLA -6.56%) δεν πέτυχε τον στόχο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η κατασκευάστρια εταιρεία.
Η Tesla με έδρα το Όστιν του Τέξας παρέδωσε 495.570 οχήματα το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, μια αύξηση περίπου 2% σε σύγκριση με τις 484.507 μονάδες που παραδόθηκαν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με την εταιρεία. Η Wall Street ανέμενε παραδόσεις περίπου 507.000 μονάδων.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο, η Tesla είχε πουλήσει περισσότερα από 1,29 εκατομμύρια οχήματα για το έτος, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να πουλήσει περισσότερα από 516.000 οχήματα μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου για να ξεπεράσει το προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων των 1,8 εκατομμυρίων EV. Στην παρουσίαση του τρίτου τριμήνου, η Tesla δήλωσε ότι αναμένει «μικρή αύξηση» των πωλήσεων για το 2024.
Ωστόσο, η εταιρεία κατάφερε να πουλήσει μόνο 1,79 εκατομμύρια EV για το έτος. Αν και ο αριθμός πωλήσεων είναι μεγάλος, εξακολουθούν να υπολείπονται περισσότερες από 19.000 πωλήσεις.
Το μικρά αυτοκίνητα Model 3 και SUV Model Y ήταν αυτά που σημείωσαν τις περισσότερες πωλήσεις (471.930 συνολικά το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, αριθμός αυξημένος συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, οπότε πωλήθηκαν 461.000 τέτοια μοντέλα).
Η Tesla πούλησε επίσης 23.640 άλλα ηλεκτρικά οχήματα -η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει τις πωλήσεις του Model X crossover SUV, του Model S sedan και του Cybertruck, ενός ηλεκτρικού pickup που κυκλοφόρησε για παράδοση από την Tesla πέρυσι. Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Tesla πούλησε 22.969 οχήματα που αναφέρονται ως «άλλα μοντέλα».
Η εταιρεία κατασκεύασε 436.718 μονάδες του Model Y και του Model 3, καθώς και 22.727 μονάδες όλων των άλλων μοντέλων το περασμένο τρίμηνο. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,77 εκατομμύρια EVs για όλο το 2024, από 1,84 εκατομμύρια ένα χρόνο νωρίτερα.
«Η αστοχία ήταν τόσο μικρή που δεν έχει σημασία επενδυτικά μακροπρόθεσμα», έγραψε ο Gene Munster της Deep Water Management για τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου της Tesla. Ο Dan Ives της Wedbush Securities δήλωσε ότι η Tesla είχε «αξιοσέβαστες» παραδόσεις και ότι πιστεύει ότι η εταιρεία θα αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% έως 30% το 2025.
Εν τω μεταξύ, η μετοχή της Tesla υποχώρησε κατά 6% με την είδηση, σε περίπου 379 δολάρια ανά μετοχή, πέφτοντας κάτω από τα 400 δολάρια για πρώτη φορά από τις 10 Δεκεμβρίου.
Εκτός από την Tesla, πολλές άλλες εταιρείες ανακοίνωσαν τις πωλήσεις τους για το τέταρτο τρίμηνο την Πέμπτη. Η Xpeng (XPEV -1.57%) παρέδωσε 91.507 EVs για το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 52% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η άλλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio (NIO +3.67%) παρέδωσε 72.689 EVs, σημειώνοντας αύξηση 45% και νέο τριμηνιαίο ρεκόρ για την εταιρεία.
Η BYD (BYDDF -1.84%), ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Tesla, δήλωσε ότι πούλησε 1,76 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και 4,27 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας συνολικά για το έτος. Αυτό είναι μια βελτίωση σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά όχι σε βαθμό που να της επιτρέπει να ξεπεράσει την Tesla.
Με το 2025 να είναι επίσημα εδώ, η Tesla και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εισέρχονται σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, καθώς ο νέος πρόεδρος ετοιμάζεται να αναλάβει καθήκοντα. Ωστόσο, αυτό είναι πιθανότατα πιο θετικό για την Tesla απ' ό,τι για τους ανταγωνιστές της.
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει έρθει κοντά στον Ίλον Μασκ τους τελευταίους μήνες, με τον CEO της Τesla να δίνει σκληρή μάχη προεκλογικά για να διασφαλίσει την νίκη του μεγιστάνα. Τώρα, η ομάδα του Τραμπ εξετάζει το ενδεχόμενο να ανατρέψει τους κανόνες αναφοράς ατυχημάτων αυτοκινήτων στους οποίους αντιτάχθηκε η Tesla, να εξορθολογήσει τους κανονισμούς για τα αυτόνομα οχήματα και να τερματίσει τις φορολογικές πιστώσεις 7.500 δολαρίων για τους καταναλωτές για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Από τον Ιανουάριο, οι εκδόσεις των μοντέλων X, Y, 3 και Cybertruck πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την έκπτωση φόρου, σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας. Ωστόσο, ο Μασκ έχει δηλώσει ότι θέλει να καταργήσει όλες τις φορολογικές πιστώσεις τόσο για τα πετρελαιοκίνητα όσο και για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
«Υποθέτω ότι θα υπήρχε κάποιος αντίκτυπος, αλλά νομίζω ότι θα ήταν καταστροφικός για τους ανταγωνιστές μας και για την Tesla ελαφρώς», δήλωσε ο Μασκ τον Ιούλιο, προσθέτοντας ότι η Tesla πιθανότατα θα επωφεληθεί μακροπρόθεσμα.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η κατάργηση της φορολογικής έκπτωσης θα μειώσει δραστικά τις πωλήσεις EV. Η μελλοντική ζήτηση EV θα μπορούσε να μειωθεί κατά 27%, δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, Joseph Shapiro, στο Bloomberg News τον Νοέμβριο. Οι ετήσιες ταξινομήσεις EV θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 317.000 αυτοκίνητα.