Shutterstock
Καινοτομία και δημιουργικότητα στη διαχείριση τροφίμων: Ο ενεργός ρόλος των αλυσίδων σουπερμάρκετ
Shutterstock

Καινοτομία και δημιουργικότητα στη διαχείριση τροφίμων: Ο ενεργός ρόλος των αλυσίδων σουπερμάρκετ

print_article
Η διατροφική αειφορία στο επίκεντρο του κοινωνικού και περιβαλλοντικού έργου της ΑΒ Βασιλόπουλος

Στον ταχέως εξελισσόμενο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων, οι αλυσίδες σουπερμάρκετ αναλαμβάνουν ολοένα και πιο ενεργό ρόλο στη μείωση της σπατάλης προϊόντων βραχείας λήξης και στη δίκαιη κατανομή ειδών πρώτης ανάγκης με κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. 

Μέσα από καινοτόμες και δημιουργικές πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, οι οποίες βασίζονται στην έρευνα και ανάπτυξη προγραμμάτων που παράγουν ουσιαστικό όφελος, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων, στην ενίσχυση της τοπικής κοινότητας στην οποία δραστηριοποιούνται και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Στον τελευταίο Κοινωνικό Απολογισμό της ΑΒ Βασιλόπουλος, βλέπουμε το χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής στρατηγικής εταιρικής υπευθυνότητας που στοχεύει στη διαχείριση τροφίμων, σε κοινωνικές δράσεις επισιτιστικής στήριξης και στην ενημέρωση γύρω από θέματα διατροφής, προάγοντας τη βιωσιμότητα και την υπευθυνότητα σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της.

Με άλλα λόγια μέσα από τις δράσεις ΕΚΕ η ΑΒ Βασιλόπουλος αναδεικνύεται σε βασικό υποστηρικτή της διατροφικής αειφορίας, η οποία εκτός από παγκόσμια τάση αποτελεί και παγκόσμια επιταγή με οφέλη στο περιβάλλον, την κοινωνία, την οικονομία. 

Τι σημαίνει αυτό; Οι αρχές της διατροφικής αειφορίας προάγουν την υπεύθυνη κατανάλωση τροφίμων και τον επαναπροσδιορισμό τόσο των ατομικών καθημερινών συνηθειών όσο και του μοντέλου λειτουργίας των επιχειρήσεων, ειδικά μάλιστα όσων δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, περιορίζοντας τις αρνητικές συνέπειες της διαχείρισης τροφίμων, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, τα απορρίμματα και την κατανάλωση ενέργειας και συμβάλλοντας στην κοινωνική συνοχή.

Πώς το έκανε πράξη αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος; Συγκεκριμένα, το 2023 η επιχείρηση προσέφερε 570.000€ μέσα από δράσεις και προγράμματα στήριξης για τον Άνθρωπο και επιπλέον άλλα 13.8 εκατομμύρια γεύματα μέσα από το πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης, επένδυσε σε προγράμματα εκπαίδευσης και ενημέρωσης κοινού, εστιάζοντας κυρίως στη νέα γενιά, ενώ σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς και ιδρύματα, αλλά και με την άμεση εμπλοκή των συνεργατών και των πελατών της διοργάνωσε ενέργειες με ισχυρό περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο.

Τα «Τρόφιμα αγάπης» σε νούμερα

Με το όραμα «να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου» και καμία μερίδα φαγητού να μην πάει χαμένη, το πρώτο οργανωμένο πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων στο εγχώριο λιανεμπόριο προσέφερε το 2023 πάνω από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, με την οργάνωση «Μπορούμε»  και την Τράπεζα Τροφίμων Ελλάδος να είναι οι στρατηγικοί  συνεργάτες πρόγραμμα, ενώ από την έναρξη του προγράμματος η ΑΒ έχει δωρίσει τρόφιμα αξίας άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ.

Η κοινωνική προσφορά του προγράμματος ήταν σημαντική, επιτυγχάνοντας να καλύψει έως και το 90% των αναγκών σίτισης των 250 φορέων συνεργασίας που στηρίζουν πάνω από 123.000 συνανθρώπους μας. Παράλληλα περιόρισε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα με τη μείωση απορριμμάτων που προκαλούν αύξηση των βλαβερών ουσιών και του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα (CO2).

Στιγμιότυπο από περιβαλλοντικές δράσεις εθελοντισμού των ανθρώπων της ΑΒ 

«Εστίαση» σε πιάτα ημέρας 

Το 2023, το εστιατόριο «σχεδία home», του περιοδικού δρόμου «σχεδία» ξεκίνησε μια νέα συνεργασία με την ΑΒ, με την τελευταία να αποστέλλει από την εταιρική της εγκατάσταση στο Ρέντη (Home Shop Centre), ένα μεγάλο αριθμό κοντόληκτων προϊόντων, όπως, μεταξύ άλλων, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ψωμί, μακαρόνια, ρύζι, δημητριακά, τα οποία είτε πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους, είτε η συσκευασία τους δεν είναι κατάλληλη προς πώληση.

Έτσι, οι μάγειρες του εστιατορίου ετοιμάζουν με αυτά τα προϊόντα νόστιμα πιάτα ημέρας, κατάλληλα για κάθε γευστική προτίμηση, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζει την αξιέπαινη προσπάθεια του περιοδικού δρόμου «σχεδία» για την οικονομική και κοινωνική επανένταξη των αστέγων.

Προάγοντας τη διατροφική παιδεία 

Η ΑΒ ως Χρυσός Δωρητής για 10 συνεχόμενα χρόνια στο Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, προσέφερε το 2023 πάνω από 109.709 γεύματα, ενώ από το 2014 μέχρι και σήμερα έχει προσφέρει πάνω από 1,4 εκατομμύρια υγιεινά γεύματα

Η ΑΒ  έχοντας το βλέμμα στραμμένο και στη νέα γενιά, υλοποιεί σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Prolepsis προγράμματα εκμάθησης υγιεινής διατροφής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Διατροφοπεριπέτειες», 4.500 μαθητές από σχολεία σε όλη την Ελλάδα μέχρι στιγμής έχουν ταξίδεψει στη «Χώρα των Νόστιμων Βασιλείων», μαθαίνοντας μέσα από διαδραστικά παιχνίδια τη σημασία της υγιεινής διατροφής. 

Η ομάδα του έργου αποτελείται από ιατρούς, διατροφολόγους και ειδικούς προαγωγής υγείας του Ινστιτούτου, οι οποίοι συνεργάζονται με παιδαγωγούς και θεατρολόγους, ώστε τα παιδιά να διδαχθούν με κατάλληλο, διαδραστικό και δημιουργικό τρόπο τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής, τις ομάδες τροφίμων, τη συχνότητα και τις αναλογίες των γευμάτων.

Το 2023, το έκθεμα «Το Αβητάρι της διατροφής», μια μικρογραφία ενός καταστήματος σούπερ μάρκετ, στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας (Ρηγίλλης & Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19), φιλοξένησε πάνω από 13.000 επισκέπτες. 

 Το 2023, 78 σχολεία από όλη την Ελλάδα εκπαιδεύτηκαν μέσα από τις μουσειοσκευές, μαθαίνοντας την αξία της σωστής διατροφής.

Ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό και διασκεδαστικό έκθεμα στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας από την ΑΒ 

Ενισχύοντας τον τομέα της παιδείας, η ΑΒ παρείχε μέσω προγράμματος υποτροφιών τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε έναν φοιτητή, μέσω πλήρους υποτροφίας στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, για όλο το ακαδημαϊκό έτος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι διατηρώντας ένα πλούσιο έργο εταιρικής ευθύνης σε συνεργασία με φορείς, ΜΚΟ και Ιδρύματα, το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος ανταποκρίθηκε συνολικά σε 1.166 αιτήματα για στήριξη, δωρίζοντας 144.400€ σε δώρο-επιταγές για καταστήματα ΑΒ.

Δωρεές και ενίσχυση από πελάτες

Χάρη στον θεσμό του Πασχαλινού Aβγού ο οποίος συνεχίστηκε για 7η συναπτή χρονιά στα καταστήματα ΑΒ το περσινό Πάσχα, με κάθε αγορά ενός Πασχαλινού Αβγού, οι πελάτες της ΑΒ συνεισέφεραν €0,30, στηρίζοντας το πολύτιμο έργο της ΑΜΥΜΩΝΗΣ για παιδιά με προβλήματα όρασης και άλλες αναπηρίες. Η ΑΒ διπλασίασε το ποσό, συγκεντρώνοντας συνολικά 25.974€.

Τη συμμετοχή των πελατών στην κοινωνική προσφορά ενθαρρύνει η ΑΒ Βασιλόπουλος με πλήθος ενεργειών. Σε όλα τα καταστήματα της ΑΒ έχουν τοποθετηθεί καλάθια συγκέντρωσης τροφίμων για φορείς και ιδρύματα. 

Το 2023, έγιναν 887 συγκεντρώσεις τροφίμων ή/και ενημερώσεις από φορείς και ιδρύματα, για την ενίσχυση του έργου τους. 

Παράλληλα, μέσα από τους “κουμπαράδες” συλλέχθηκαν 34.985€ προς ενίσχυση 34 φορέων.

Δώρο Aγάπης για 8η συνεχή χρονιά σε 191 επιλεγμένα καταστήματα και στο AB Eshop

Το πρόγραμμα Δώρο Αγάπης μετρά το 8ο έτος του, ήδη, και για κάθε Δώρο Αγάπης που αγόρασαν οι πελάτες της ΑΒ πέρσι, προσφέρθηκε από την εταιρεία το αντίστοιχο ποσό στο Make-A-Wish / Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος. Οι ευχές 10 παιδιών της οργάνωσης εκπληρώθηκαν χάρη στο γενναιόδωρο ποσό των 51.175€ που συγκεντρώθηκε.

Στήριξη Παιδιών σε Νοσοκομεία

Η ΑΒ συνεχίζει να στηρίζει το έργο του Παιδικού Τραύματος, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προσπάθειά τους να προσφέρουν απαραίτητο παιδιατρικό εξοπλισμό στα Παιδιατρικά Τμήματα Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας ανά την Ελλάδα. Το 2023, επωφελήθηκαν 26.717 παιδιά από το σύνολο των δωρεών.

Hub Καλού Σκοπού

Στο πλαίσιο της διαρκούς κοινωνικής προσφοράς της, η ΑΒ Βασιλόπουλος στήριξε τους πληγέντες στην Συρία και την Τουρκία, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, συλλέγοντας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Προσέφερε παιδικά είδη για το Baby Bank της ΜΚΟ Φαιναρέτης, συγκέντρωσε βιβλία και παιχνίδια για τις ανάγκες της The Failte Centre, ενώ σε συνεργασία με την GivMed συλλέχθηκαν αχρησιμοποίητα  φάρμακα απο σπιτικά φαρμακεία για την εξασφάλιση της πρόσβασης ευπαθών ομάδων σε αυτά.

Διοργάνωσε επίσης πασχαλινό bazaar και κυνήγι θησαυρού, παρέα με τις ΜΚΟ Αμυμώνη και το Εργαστήρι Λίλιαν Βουδούρη, και το μοναδικό Χριστουγεννιάτικο φεστιβάλ σε συνεργασία με το Make-A-Wish / Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος και την Αμυμώνη.

Μαζί με την Pantene, η ΑΒ πραγματοποίησε για 9η χρονιά το πρόγραμμα δωρεάς μαλλιών «Χάρισε Δύναμη», με στόχο την παροχή περουκών σε γυναίκες ασθενείς με καρκίνο που βρίσκονται υπό χημειοθεραπεία.

Το 2023  συλλέχθηκαν 5.300 κοτσίδες, από τις οποίες δημιουργήθηκαν 132 περούκες για τη στήριξη γυναικών που δίνουν αγώνα ζωής.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει κατακτήσει μια θέση στο τραπέζι κάθε νοικοκυριού, μέσα από την υψηλή ποιότητα, τη μοναδική εξυπηρέτηση και την ξεχωριστή ποικιλία που προσφέρει. Μετρώντας 85 χρόνια σταθερής παρουσίας στην Ελλάδα, συνεχίζει να κάνει πράξη τις προσιτές αγορές για όλα τα νοικοκυριά, κρατώντας την ποιότητα σε υψηλό επίπεδο. Στην ΑΒ το καλό είναι για όλους και με αυτό ως οδηγό είναι πάντα δίπλα σε πάνω από 2 εκατομμύρια πελάτες της με θάρρος, ακεραιότητα, ομαδικότητα, φροντίδα και χιούμορ.

Πάντα δίπλα σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας, μέσα από το δίκτυό της που αγγίζει τα 582 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, προσφέρει μία τεράστια ποικιλία προϊόντων στις καλύτερες τιμές. Οι άνθρωποι της ΑΒ είναι πάντα έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές με χαρά και μεράκι και να προσφέρουν μια μοναδική αγοραστική εμπειρία σε καθέναν ξεχωριστά.

Η πολύτιμη συμβολή της ΑΒ Βασιλόπουλος στην κοινωνία, το περιβάλλον, την οικονομία, τον ίδιο τον άνθρωπο αποτελεί παράδειγμα πρακτικής ESG για τον τομέα του λιανεμπορίου τροφίμων και έμπνευση για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, τους συνεργάτες και τους πελάτες της, ενθαρρύνοντας κάθε ενδιαφερόμενο μέρος να συστρατευθεί για ένα δικαιότερο και βιώσιμο μέλλον.

Μάθετε περισσότερα εδώ