Κρουασάν made in Greece: Πώς η ελληνική τεχνογνωσία κατακτά την Ινδία

Κρουασάν made in Greece: Πώς η ελληνική τεχνογνωσία κατακτά την Ινδία

Η κατανάλωση κρουασάν στην Ινδία συνεχίζει να αυξάνεται, με σημαντική συμβολή της Britchip Foods Limited, την κοινοπραξία που ιδρύθηκε από τον Έλληνα επιχειρηματία Σπύρο Θεοδωρόπουλο και την ινδική Britannia Industries.

Αν και υπήρξαν σχέδια για νέο εργοστάσιο κρουασάν, η σχετική υλοποίηση φαίνεται να καθυστερεί προσωρινά, πιθανόν λόγω της πρόσφατης επένδυσης 23,9 εκατ. ευρώ της Britannia Bel Foods για μια νέα μονάδα παραγωγής τυροκομικών προϊόντων.

Η Britchip Foods έχει μετοχικό κεφάλαιο που αποτελείται κατά 60% της Britannia Industries και 40% της ST Bakery, διάδοχης εταιρείας της Chipita Foods. Η ελληνική συμμετοχή εστιάζει στην υποστήριξη της παραγωγής κρουασάν, παρέχοντας τεχνογνωσία και ανάπτυξη. Σύμφωνα με την ST Bakery, οι δραστηριότητες της Britchip στην Ινδία συνεχίζουν να αναπτύσσονται, που δείχνουν και θετικές οικονομικές προοπτικές, καθώς η εταιρεία επεκτείνεται σε αυτή την τεράστια αγορά.

Η βελτίωση στα οικονομικά στοιχεία της Britchip Foods είναι σημαντική. Οι πωλήσεις της για το 2023 έφτασαν τα 12,41 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,8% σε σύγκριση με 10,73 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν μεγαλύτερη βελτίωση, φτάνοντας τις 862.837 ευρώ από 297.349 ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η ST Bakery αύξησε επίσης τη συμμετοχή της στα EBITDA από 118.940 ευρώ το 2022 σε 345.135 ευρώ το 2023. Ταυτόχρονα, οι συνολικές ζημιές της εταιρείας μειώθηκαν σε 443.405 ευρώ από 1,75 εκατ. ευρώ το 2022, αποδεικνύοντας την πρόοδο στη διαχείριση των οικονομικών της.

Η Britchip Foods ανέλαβε τη λειτουργία του εργοστασίου της στο Ραντζανγκαόν, στην πολιτεία Μαχαράστρα το 2019, με επένδυση περίπου 13 εκατ. ευρώ. Το εργοστάσιο παράγει κρουασάν και πραλίνα με την επωνυμία Treat, που έχει κερδίσει τις προτιμήσεις των Ινδών καταναλωτών. Η τάση των millennials και της γενιάς Ζ για αλλαγές στη διατροφική τους συμπεριφορά, έχει οδηγήσει την αγορά αρτοποιίας στην Ινδία να ξεπεράσει πλέον τα 2,35 δισ. ευρώ.

Η Britchip δεν είναι η μόνη που επωφελείται από αυτή την τάση. Περίπου την ίδια χρονική στιγμή που ιδρύθηκε η κοινοπραξία, η ιταλική εταιρεία Bauli ιδρύει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ινδία εκτός Ιταλίας. Οι προβλέψεις για την παγκόσμια αγορά συσκευασμένων κρουασάν είναι εξίσου θετικές, με εκτιμήσεις να φτάνουν τα 13,7 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.

Η Britannia Industries, μία από τις πιο παλιές εταιρείες τροφίμων στην Ινδία, συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αγορά. Με προϊόντα όπως τα μπισκότα Good Day, Milk Bikis και Nutrichoice, διαθέτει δίκτυο πάνω από 180 εκατομμύρια νοικοκυριά και πάνω από 100 εργοστάσια. Ο συνδυασμός ελληνικής τεχνογνωσίας και ινδικής αγοράς φαίνεται να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης.