Στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον υπάρχουν διάφορες εταιρείες που προάγουν την ευρύτερη υπόθεση της βιωσιμότητας. Με βεβαιότητα όμως, δεν είναι πολλές που μπορούν να υπερηφανεύονται ότι η επίτευξη των όρων της αποτελεί για αυτές μια καθημερινή πρακτική. Για την Lidl Ελλάς, που ξεχωρίζει ανάμεσα σε αυτές, η αντίληψη και η εφαρμογή των όρων της βιώσιμης ανάπτυξης βρίσκεται βαθιά μέσα στο εταιρικό της DNA. Εμπνέει και καθορίζει την επιχειρηματική της φιλοσοφία, αποδεικνύοντας πως η ηγεσία στην αγορά και την οικονομία μπορεί να γίνει με αίσθημα ευθύνης προς τις επόμενες γενιές.
Φυσικά, για την Lidl Ελλάς η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης δεν είναι μια πρόσφατη υπόθεση. Ως ενεργό τμήμα της φιλοσοφίας και τους εταιρικούς της DNA, τη συνοδεύει σε όλη την πορεία της εξέλιξης της. Και αυτό συμβαίνει μέσα σε ένα ευρύ οικοσύστημα, με διαφοροποιημένους stakeholders, όπου ο καθένας διαμορφώνει έναν ξεχωριστό κρίκο σε μια μακριά αλυσίδα ευθύνης.
Πράγματι, για την Lidl Ελλάς και τους ανθρώπους της, το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και επιχειρεί διαμορφώνει μια καθημερινή πρόκληση. Όμως ή ίδια, μέσα από ένα μόνιμο και επιδραστικό διάλογο, με όλους όσους συμμετέχουν σε αυτό το «οικοσύστημα», από τον βασικό προμηθευτή μέχρι και τον πελάτη, αξιολογεί κάθε βήμα και διαμορφώνει καθαρούς στόχους τους οποίους υποστηρίζει με συνέπεια.
Στα σχεδόν 25 χρόνια στα οποία η Lidl Ελλάς δραστηριοποιείται στη χώρα μας, φροντίζει για τους δικούς της ανθρώπους και την προοπτική τους, ενώ εστιάζει στην επίτευξη των καλύτερων όρων για την κοινωνία και την ευημερία της, όπως επίσης για το περιβάλλον και την προστασία του. Σαν αποτέλεσμα της πολυεπίπεδης αυτής λειτουργίας, έχει κατορθώσει να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει. Και το «μυστικό» της από την πρώτη ημέρα, παραμένει ότι αφουγκράζεται στις πραγματικές προκλήσεις, προσαρμόζεται και αντιδρά με ρεαλισμό και αυτογνωσία. Έτσι, έχει καταφέρει να χτίσει μια σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης μέσα στην Ελληνική οικογένεια, απαντώντας ταυτόχρονα και στις προκλήσεις της εποχής.
Όλα αυτά, έχουν διαμορφώσει μία μοναδική φιλοσοφία που έφερε ταυτόχρονα την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών, ένα εξαιρετικό corporate governance, με ισχυρή συμπερίληψη, αλλά και τη μεγέθυνση του πράσινου και κοινωνικού αποτυπώματος στο ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Τα παραδείγματα είναι απλά ενδεικτικά, αλλά αναδεικνύουν το «βάθος» της ESG στρατηγικής και πρακτικής της Lidl Ελλάς:
Για το περιβάλλον και τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος η Lidl Ελλάς κάνει πολλά και στοχευμένα βήματα: Προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Την ίδια στιγμή, για την εφαρμογή των προϋποθέσεων κυκλικής οικονομίας εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες. Με τον τρόπο αυτό, προσεγγίζει ολιστικά το θέμα.
Για την αποφυγή της άσκοπης «σπατάλης»: Η καταπολέμηση της εξαιρετικά επιβαρυντικής «σπατάλης» για τον πλανήτη, αποτελεί υψηλή προτεραιότητα. Σε αυτό το επίπεδο, η Lidl Ελλάς ενισχύει την γκάμα της σε βιώσιμα προϊόντα και συντονίζει την αλυσίδα ανεφοδιασμού προς τον ίδιο σκοπό. Οι παραγγελίες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό γίνονται σύμφωνα με ανταπόκριση στις εκάστοτε ανάγκες. Οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται. Οι ογκώδεις συσκευασίες δίνουν τη θέση τους σε πιο μικρές κι οι πλαστικές αντικαθίσταται με εναλλακτικά, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους.
Συγκεκριμένοι στόχοι με τα Science Based Targets...
Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets, η Lidl Ελλάς φρόντισε να καθορίσει συγκεκριμένους στόχους και μέτρα που προσβλέπουν αρχικά στην αποφυγή, εν συνεχεία στη μείωση (όπου δεν καθίσταται δυνατό διαφορετικά), της αντιστάθμισης των εκπομπών CO2 σε όλες τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην εφοδιαστική της αλυσίδα.
Μέχρι το 2030, η Lidl στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επιπλέον, η Lidl Ελλάς κάνει χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της στο 100%.
Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl παράγεται κατά την παραγωγή των προϊόντων της. Δηλαδή στα αρχικά στάδια της αξιακής αλυσίδας. Επομένως, για να το αντισταθμίσει, η εταιρεία δεσμεύει τους προμηθευτές της (σ.σ. άλλωστε αυτοί ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα) να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.
Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με έμπειρους εταίρους για την αντιστάθμιση των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής λειτουργίας. Επομένως, και τα έργα αντιστάθμισης επιλέγονται σύμφωνα με υψηλής ποιότητας απαιτήσεις. Έτσι αντισταθμίζει τις εκπομπές που προκύπτουν από τις διάφορες λειτουργίες της και καθιστά τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες ανθρακικά ουδέτερες. Πρόκειται για κάτι που επιτυγχάνει τόσο για τις άμεσες όσο και τις έμμεσες εκπομπές, και μάλιστα μέσω πιστοποιημένων έργων αντιστάθμισης. Παράλληλα, συνεχίζει να εργάζεται για την αποφυγή εκπομπών CO2, όπου είναι δυνατόν ή για τη μείωση αναπόφευκτων εκπομπών.
...και έμφαση στην ενεργειακή αναβάθμιση
Αν αναρωτιέστε πως αντιλαμβάνεται η Lidl Ελλάς την ενεργειακή αναβάθμιση, είναι τόσο απλό όσο και τόσο σημαντικό να μετρήσουμε τη συνεισφορά της. Η εταιρεία έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταικών πάνελ, ενώ προχώρησε σε δεκάδες εσωτερικές κινήσεις για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σύμφωνα, δε με τους προβλεπόμενους στόχους, σε βάθος τετραετίας θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταικα συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της. Και με τον τρόπο αυτό κάνει τη ζωή όλων μας σημαντικά πιο πράσινη και σαφέστατα πιο βιώσιμη!
Κι όμως! Οι ενέργειες της Lidl Ελλάς για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του περιβάλλοντος δεν σταματούν εκεί. Οι πρωτοβουλίες είναι σχεδόν ανεξάντλητες!
Σε αυτές περιλαμβάνεται, ήδη:
1. Η εγκατάσταση 28 πράσινων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας,
2. Η χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων, καθώς και
3. Η εγκατάσταση 16 φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων και 2 στις αποθήκες.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία, ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχει θέσει και μια σειρά σημαντικών ν στόχων για τη Βιωσιμότητα το αμέσως επόμενο διάστημα. Αυτοί περιλαμβάνουν:
- 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025
- 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025
- 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030
- 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025
- 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά
- 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025
Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει τη δέσμευσή της για την προώθηση της πράσινης ενέργειας και τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος με συγκεκριμένες πράξεις.