Σε επέκταση της μονάδας παραγωγής της στο εργοστάσιο της στη Ριτσώνα πρόκειται να προχωρήσει η εταιρεία Matrix Pack. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 50 εκατ.ευρώ, η οποία αφορά την διεύρυνση της γραμμής παραγωγής για καπάκια ροφημάτων από fiber χαρτιού και τον εμπλουτισμό της και με νέα προϊόντα.
Όπως ανέφερε ο κ. Λυμπέρης Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής και CEO της εταιρείας, η δαπάνη για την επένδυση θα καλυφθεί κατά 27 εκατ.ευρώ, περίπου, από το RRF και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια.
Η εταιρεία διαθέτει επτά εργοστάσια παραγωγής για χάρτινα καλαμάκια στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, Βουλγαρία και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η ίδρυση εργοστασίου και στην Ινδία.
Διαθέτει 10 κέντρα διανομής, σε ΗΠΑ, Καναδά, Ισπανία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Βουλγαρία και Ιαπωνία, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και αυτό της Ινδία.
Διαθέτει παρουσία σε 61 χώρες, με περισσότερους από 650 πελάτες, ενώ απασχολεί περισσότερους από 550 εργαζόμενους, από τους οποίους οι 380 στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα.
Με έτος ίδρυσης το 2009, η Matrix Pack αποτελεί την πρώτη βιομηχανία στην Ευρώπη που παρήγαγε καλαμάκια από βιο-αποδομήσιμες πρώτες ύλες ήδη από το 2016.
Η ετήσια παραγωγή της, παγκοσμίως, ανέρχεται σε 20 δισ. τεμάχια σε καλαμάκι και 1 δισ. σε καπάκια και άλλα προϊόντα από χαρτί και βιοαποδομήσιμες πρώτες ύλες ετησίως.
Η σειρά προϊόντων της περιλαμβάνει:
- Χάρτινα καλαμάκια ροφήματος
- Χάρτινα καλαμάκια για βιομηχανική χρήση σε συσκευασίες γάλακτος και χυμών
- Καπάκια για ζεστά και κρύα ροφήματα από fiber δηλαδή χάρτινο πολτό από ίνες ξύλου
- Επιτραπέζια σκεύη τροφίμων από fiber χαρτιού
- Χάρτινα μαχαιροπήρουνα μίας χρήσης
Τα προϊόντα της Matrix Pack παρασκευάζονται από χαρτί πιστοποιημένο FSC Mix, προωθώντας τη βιώσιμη διαχείριση των δασών ενώ η παρασκευή σε καπάκια για κρύα και ζεστά ροφήματα από fiber ξεκίνησε πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της στη Ριτσώνα.
Τα προϊόντα της απευθύνονται σε όλους τους κλάδους τις αγοράς τροφίμων και ποτών, όπως επιχειρήσεις εμφιάλωσης ροφημάτων (Βιομηχανικό καλαμάκι), μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού και καφέ (QSR), ξενοδοχεία, μπαρ, καφεστίαση και υπηρεσίες catering (Ho.Bar.Re.Ca.) και στις αγορές λιανικής (σούπερ μάρκετ και καταστήματα εμπορικά και cash-n-carry).
Όπως ανέφερε ο κ. Πολυχρονόπουλος, «στη Matrix Pack αντιληφθήκαμε έγκαιρα τις νέες τάσεις στην παραγωγή και διάθεση για καλαμάκια ροφήματος και είδη μιας χρήσης στην εστίαση. Από το 2016, επενδύουμε και καινοτομούμε σε έναν κλάδο που όχι μόνο μετασχηματίζεται –με την κατάργηση του πλαστικού– αλλά παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε νέα προϊόντα που συνδυάζουν το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα με την ασφάλεια στη χρήση, την υψηλή ποιότητα και την ανταγωνιστική τιμή».
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών για την τριετία 2020 - 2022, ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν 40%. Ο κύκλος εργασιών για το 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί λίγο πιό πάνω από τα 40 εκατ.ευρώ, ενώ για το 2024, με βάση τις κλεισμένες συμφωνίες αναμένεται να υπρδιπλασιασθεί, στα 83 εκατ.ευρώ.
Η εταιρεία κατέγραψε θετικό EBITDA για τη χρήση 2022, στα 7,5 εκατ.ευρώ, ενώ για το 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 8 εκατ.ευρώ. Από την ερχόμενη χρήση του 2024 θα καταγράψει και θετική κερδοφορία.