M.Brandeburger (Lidl): Είμαστε ανοικτοί για εξαγορές - Επενδύσεις 120 εκατ.ευρώ

M.Brandeburger (Lidl): Είμαστε ανοικτοί για εξαγορές - Επενδύσεις 120 εκατ.ευρώ

«Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην αγορά λιανικής στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τις εξαγορές, συγχωνεύσεις και συνεργασίες μεταξύ των αλυσίδων σούπερ - μάρκετ».Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Martin Brandenburger, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Liberal για την κινητικότητα που παρατηρείται στην αγορά την τελευταία διετία.

Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, « σε περίπτωση που κάποια εξαγορά ή συνεργασία εξεταστεί από εμάς και δούμε ότι είναι συμφέρουσα δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να προχωρήσουμε σε μια τέτοια κίνηση, παρά το γεγονός ότι η βασική μας πολιτική είναι να αναπτύσσουμε το δικό μας δίκτυο, βασισμένοι στις δικές μας δυνάμεις».

Αναφερόμενος στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ανέφερε ότι στην επόμενη τριετία η Lidl Hellas σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 120 εκατ.ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά θα κατευθυνθούν για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, τη δημιουργία νέων κέντρων logistics αλλά και την βελτίωση των υφισταμένων. 

Σχετικά με την επενδυτική πολιτική της εταιρείας, ο κ. Brandenburger τόνισε ότι από το 1999, που δραστηριοποιείται η Lidl Ελλάς στη χώρα μας έχει επενδύσει πάνω από 1,4 δισ.ευρώ. 

Σε ό,τι αφορά την πολιτική τιμών της αλυσίδας ανέφερε ότι σε πάνω από 200 βασικά είδη, η Lidl Ελλάς είναι κατά 10% φθηνότερη από το μέσο όρο της αγοράς. Παράλληλα, έχει μειώσει μόνιμα τις τιμές για πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τροφίμων ως και 37%.

Ειδικά για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ο κ. Brandenburger σημείωσε ότι αντιστοιχούν στο 70% του συνόλου των ειδών των προϊόντων που παρέχονται και αντιστοιχούν στο 80% του συνολικού ετήσιου τζίρου.

Στήριξη της τοπικής παραγωγής

Σημαντικό είναι ακόμη ότι η εταιρεία συνεργάζεται συνολικά με περισσότερους από 450 έλληνες προμηθευτές με το 65% του τζίρου να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. Τα προϊόντα αυτά δεν προορίζονται μόνο για την ελληνική αγορά αλλά εξάγονται στις 31 χώρες που δρασρτηριοποιείται η Lidl, μεταξύ των οποίων και οι ΗΠΑ. Μάλιστα, όπως είπε ο ίδιος, ο κύκλος εργασιών των συγκεκριμένων ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό, για το 2022 υπερέβη τα 460 εκατ.ευρώ. 

Σε ό,τι αφορά τους τοπικούς παραγωγούς προμηθευτές, η εταιρεία εδώ και ένα χρόνο έχει δημιουργήσει τη νέα σειρά τοπικών ποιοτικών προϊόντων «Νώμα», που αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 κωδικούς, ενώ ο κ. Bradenburger και στην προϊοντική πρωτοβουλία της σειράς γαλακτοκομικών «ΓΑΛΠΟ», με την οποία , όπως πρόσθεσε, κάνουμε πράξη την βιώσιμη εφοδιαστική  αλυσίδα, στηρίζοντας τους προμηθευτές. 

Κάνοντας μια απολογιστική αναφορά, ο κ. Brandenburger επεσήμανε ότι για το 2022 η συνολική προστιθέμενη αξία που προσέφερε η Lidl Ελλάς  στην ελληνική οικονομία ήταν 953 εκατ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. 

Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ, τόνισε χαρακτηριστικά, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. 

Ακόμη, έκανε και αναφορά στις θέσεις εργασίας που ανέρχονται σε 6.700, οι άμεσες, και σε πάνω από 33.000 οι έμμεσες.