Την ικανοποίηση του για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του ΟΠΑΠ στη χρήση 2022 και ιδιαίτερα σε αυτήν του τετάρτου τριμήνου της χρήσης εξέφρασε ο CEO κ. Jan Karas, ανοίγοντας την παρουσίαση των αποτελεσμάτων προς τους αναλυτές.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, ο ίδιος το 2023 θα είναι μια ακόμη χρονιά επιτυχίας, καθώς τον Ιανουάριο τα καθαρά έσοδα GGR (προ εισφορών) ανήλθαν σε 123 εκατ.ευρώ, περίπου, έναντι 108 εκατ.ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τα προ εισφορών έσοδα (GGR) εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μια αύξηση που θα προσεγγίζει το 10%. Παράλληλα και τα EBITDA εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε ένα εύρος από 740 ως 760 εκατ.ευρώ.
Βέβαια, όπως είπε ο ίδιος, διατηρούμε και κάποιες επιφυλάξεις λόγω των γεωπολιτικών και μακροοικονομικών δεδομένων, όπως για παράδειγμα ο πόλεμος την Ουκρανία και ο πληθωρισμός.
Ο κ. Karas ανφέρθηκε ακόμη και στη μερισματική πολιτική της εταιρείας επισημαίνοντας ότι η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Απριλίου τη διανομή υπόλοιπου μερίσματος 0,70 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2022 . Η διανομή αυτή ανεβάζει το μέρισμα χρήσεως σε 1,45 ευρώ ανά μετοχή, καθώς ο ΟΠΑΠ είχε διανείμει προμέρισμα 0,30 ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο και επιστροφή κεφαλαίου 0,45 ευρώ ανά μετοχή.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Karas απέδωσε την ανοδική πορεία του ΟΠΑΠ και στην έναρξη λειτουργίας της ανανεωμένης και ανταγωνιστικής online πλατφόρμας του οργανισμού, ενώ, όπως είπε, η online παρουσία του ΟΠΑΠ θα επεκταθεί μέσω του iLottery το οποίο και ολοκληρώνει το σύνολο της προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού και το πέρασμα στην εποχή του ΟΠΑΠ στο online gaming, ώστε να είναι ανταγωνιστικός στον τομέα του ηλεκτρονικού στοιχηματισμού.
Σε ό,τι αφορά την πορεία του τετάρτου τριμήνου της χρήσης 2022 ο κ. Karas ανέφερε ότι παρά την γενικότερη καλή πορεία, και του ιστορικά μεγαλύτερου αριθμού παικτών την περίοδο αυτή, τα έσοδα προ εισφορών ( GGR) του αθλητικού στοιχηματισμού παρουσίασαν μια υστέρηση και ήταν 161 εκατ. ευρώ έναντι 166 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Και αυτό γιατί λόγω των σχετικά ασφαλών προβλέψεων σε κάποιους αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλου, με ακλόνητα στάνταρ, οι παίκτες έλαβαν πίσω αρκετά χρήματα (pay out).
Πάντως, όπως επεσήμανε, στο τέταρτο τρίμηνο του 2022, η διείσδυση όλων των παιχνιδιών του ΟΠΑΠ στο ελληνικό κοινό ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Όλα τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ σε επίπεδο καθαρών εσόδων προ εισφορών (GGR) κατέγραψαν άνοδο για το σύνολο της χρήσης. Στα αριθμολαχεία (Τζόκερ, Κίνο, Λόττο κ.α.) το GGR ανήλθε στα 709 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 29,2% σε σχέση με το 2021. Το GGR στον αθλητικό στοιχηματισμό αυξήθηκε κατά 15,8% στα 603,8 εκατ. ευρώ.
Το GGR στα VLTs (τερματικά πρακτορείων) έφτασε τα 318 εκατ. ευρώ (+63,6%), στα Λαχεία και το Σκράτς ενισχύθηκε κατά 21,5% στα 107,9 εκατ ευρώ, ενώ στο διαδικτυακό καζίνο το GGR προσέγγισε τα 200 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 7,9%.
Ο κ. Karas παρουσίασε και τις προτεραιότητες της στρατηγικής Fast Forward για το 2023. Συγκεκριμένα, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να εστιάζει στην προσιτή διασκέδαση των πελατών του, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες και τις προσδοκίες του. Όσον αφορά στο brand, ο ΟΠΑΠ θα ενισχύσει το αποτύπωμά του στην ψηφιακή διασκέδαση, καθώς και τη σύνδεση και τη συνάφειά του με τους πελάτες.
Το Online συνεχίζει να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης. Στην κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλλουν η ανανεωμένη online στοιχηματική πλατφόρμα του ΟΠΑΠ, που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της, και η επέκταση της online παρουσίας της εταιρείας, μέσω της iLottery πρότασής της που θα είναι διαθέσιμη σύντομα μέσα στο 2023. Έτσι, ο ΟΠΑΠ θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία online gaming.
Στον τομέα του Retail, προτεραιότητα δίνεται στην καθιέρωση των καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY ως τοπικών προορισμών προσιτής διασκέδασης, αξιοποιώντας τα κορυφαία παιχνίδια, το ολοκληρωμένο ψηφιακό customer journey και τα προγράμματα επιβράβευσης της εταιρείας, καθώς και ζωντανά event, με έντονο το στοιχείο της κοινωνικοποίησης και της διασκέδασης.