Παγκόσμια καινοτομία made in… Δράμα - Οι νέες επενδύσεις και το «αμερικάνικο όνειρο»
Μενοίκιο

Παγκόσμια καινοτομία made in… Δράμα - Οι νέες επενδύσεις και το «αμερικάνικο όνειρο»

Την αναπτυξιακή της πορεία συνεχίζει η βορειοελλαδίτικη γαλακτοπαραγωγική μονάδα «Μενοίκιο» της οικογένειας Μελενεκλή, επενδύοντας σε καινοτόμα προϊόντα, σχεδιάζοντας την επέκταση της παραγωγικής της δραστηριότητας και θέτοντας στόχο τη διείσδυσή της στην αμερικανική αγορά. 

Η πλήρως καθετοποιημένη μονάδα στην Προσοτσάνη Δράμας ξεκίνησε την παραγωγή του πρώτου βιολογικού παγωτού από κατσικίσιο κεφίρ, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην εγχώρια και διεθνή αγορά από τον Μάρτιο του 2025, ανταποκρινόμενο στις εξελισσόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών για πιο υγιεινή διατροφή. Όπως δήλωσε στο Liberal.gr ο υπεύθυνος πωλήσεων της Μενοίκιο κ. Στέλιος Μελενεκλής, το συγκεκριμένο προϊόν παρουσιάζεται μέχρι στιγμής στις εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις τροφίμων, όπου συμμετέχει η εταιρεία.

«Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο στην παγκόσμια αγορά προϊόν, φτιαγμένο από βιολογικό κατσικίσιο γάλα και βιολογικό κατσικίσιο κεφίρ, συνδυάζοντας τα ευεργετικά στοιχεία της βιολογικής καλλιέργειας κεφίρ, σε μια συσκευασία των 100 γραμμαρίων», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει ήδη δεχτεί προτάσεις από Γερμανία και Βέλγιο προκειμένου να το εξάγει. Ερωτηθείς για το πώς πήρε την απόφαση η οικογένεια Μελενεκλή να δημιουργήσει το παγωτό κεφίρ, απάντησε πως σκοπός της εταιρείας είναι να παράγει καινοτόμα γαλακτοκομικά προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας και σε συνδυασμό με την ανοδική κατανάλωση του κεφίρ, το οποίο μεταξύ των υπολοίπων προϊόντων της Μενοίκιο, καταγράφει και τις υψηλότερες πωλήσεις, προέκυψε η ιδέα του παγωτού. 

Η νέα παραγωγική επέκταση

Παράλληλα, η Μενοίκιο, προκειμένου να αντεπεξέλθει στον αυξημένο όγκο πωλήσεων, σχεδιάζει την επέκταση των εγκαταστάσεών της και ειδικότερα, του τυροκομείου από τα 2 με 3 στρέμματα που καταλαμβάνει σήμερα στα 7 με 8 στρέμματα μέχρι το 2027. Η νέα επένδυση, άνω του ενός εκατ. ευρώ, θα επιτρέψει στην εταιρεία να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της από τους 500 τόνους στο ένα εκατ. τόνους. «Η παραγωγική μας επέκταση θα μας δώσει την ευκαιρία να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να συνεργαστούμε με μεγάλους πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς η ζήτηση κινείται ήδη ανοδικά», εξήγησε στο Liberal.gr ο κ. Μελενεκλής.  

Οι εξαγωγές και το «αμερικάνικο όνειρο»

Τα τελευταία πέντε χρόνια, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία έχει δώσει επίσης έμφαση στην εξωστρέφειά της, με τα προϊόντα της να εξάγονται σε χώρες της Ευρώπης και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Κατά τον κ. Μελενεκλή, οι εξαγωγές της Μενοίκιο αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του τζίρου της, με το υπόλοιπο 70% να αφορά τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά.

Στρατηγικός και άμεσος στόχος της οικογένειας είναι η είσοδος και η εδραίωση της εταιρείας στην αγορά της Αμερικής, μια τεράστια αγορά, σύμφωνα με τον κ. Μελενεκλή, όπου υπάρχει αρκετός χώρος για τα ελληνικά προϊόντα. «Με τη συμμετοχή μας στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων Sial Paris 2024 κάναμε τις πρώτες επαφές για να εισέλθουμε στην αμερικανική αγορά, με την αισιοδοξία ότι θα προκύψουν θετικά αποτελέσματα στο μέλλον. Στη Μενοίκιο είμαστε έτοιμοι, παραγωγικά και ποιοτικά, να εισέλθουμε σε οποιαδήποτε αγορά του εξωτερικού», υπογράμμισε στο Liberal.gr ο κ. Μελενεκλής. 

Ως αναγκαίες για μια μικρομεσαία επιχείρηση χαρακτήρισε τις εξαγωγές από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής της Μενοίκιο κ. Γιώργος Μελενεκλής, καθώς στις ξένες αγορές είναι πιο εύκολο να προωθηθούν ιδιαίτερα και ακριβά προϊόντα σε σύγκριση με την εγχώρια αγορά. Σημειώνεται ακόμη ότι, εκτός των γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων, η Μενοίκιο εξάγει και ζωοτροφές, τις οποίες καλλιεργεί, κυρίως στην Κύπρο. «Σκοπός της οικογενειακής εταιρείας είναι ακόμη να γίνει γνωστή στην αγορά, αλλά και να παραμείνει βιώσιμη σε έναν δύσκολο και ανταγωνιστικό κλάδο», πρόσθεσε ο κ. Μελενεκλής. 

Αύξηση πωλήσεων το 2024

Το 2024 εκτιμάται ότι θα κλείσει για την εταιρεία με αυξημένες πωλήσεις κατά 12-15% στο εξωτερικό και κατά περίπου 3% στην εγχώρια αγορά, σε σχέση με το 2023 που ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ, με εξαίρεση τα αποτελέσματα της νέας συνεργασίας της Μενοίκιο, με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης». Επισημαίνεται ότι ώθηση στις πωλήσεις του εξωτερικού έδωσαν, κυρίως, οι συμμετοχές της εταιρείας στις διεθνείς εκθέσεις.

Η Μενοίκιο παράγει προϊόντα από αιγοπρόβειο κυρίως γάλα, ενώ έχει στραφεί και στα βιολογικά, με συνολικά 20 κωδικούς προϊόντων μαζί με τις υποκατηγορίες των τυριών. Οι εγκαταστάσεις της (χωράφια, κτηνοτροφική μονάδα, τυροκομείο, αποθήκες, κτλ.) εκτείνονται σε 50 στρέμματα στην πεδιάδα του Δήμου Προσοτσάνης και συνεργάζεται με παραγωγούς από Δράμα, Σέρρες, Κιλκίς και Σοχό Θεσσαλονίκης.

Τα προϊόντα της διατίθενται σε επιλεγμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και καταστήματα delicatessen σε Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Γιαννιτσά, Έδεσσα και Νάουσα, ενώ στην Αττική είναι διαθέσιμα σε παντοπωλεία βιολογικών προϊόντων, επιλεγμένα καταστήματα delicatessen και σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. 

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 50 εργαζόμενους, κυρίως από την περιοχή της Δράμας.