Παπουτσάνης: Οι πυλώνες που ανέβασαν τις πωλήσεις και θα φέρουν διψήφια ανάπτυξη το 2025

Παπουτσάνης: Οι πυλώνες που ανέβασαν τις πωλήσεις και θα φέρουν διψήφια ανάπτυξη το 2025

Η εταιρεία έχει δυνατή ανάπτυξη το Α΄ τρίμηνο του 2025, παρά το παγκόσμιο ευμετάβλητο περιβάλλον. Οι επενδύσεις και ο στρατηγικός σχεδιασμός φαίνεται ότι αποδίδουν και δεν επηρεάζεται η κερδοφορία της εταιρείας από παραμέτρους, όπως η αυξητική πορεία των τιμών πρώτων υλών και της ενέργειας, ηαγοραστική δύναμη, τα επιτόκια και ο τουρισμός.

Η Παπουτσάνης για το σύνολο του 2025 προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών, στην οποία αναμένεται να συνεισφέρουν και οι τέσσερις πυλώνες που δραστηριοποιείται η εταιρεία, ειδικότερα μετά την επέκταση νέων συνεργασιών των παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών. Επιπλέον, αναμένεται σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας επωνύμων προϊόντων, καθώς ήδη από το 2024 η Παπουτσάνης πέραν των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, στα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιείται επί δεκαετίες, έχει επεκταθεί και στην κατηγορία οικιακής φροντίδας.

Οι πυλώνες δραστηριότητας

Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να διατηρήσει και το 2025 την δυναμική ανάπτυξή του, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων και της μεγαλύτερης διείσδυσης στην κατηγορία της οικιακής φροντίδας με νέα προϊόντα. Επιπλέον, σημαντικά ενισχυμένες προβλέπεται να είναι και οι εξαγωγές των επώνυμων προϊόντων για το 2025. 

Ο τομέας των ξενοδοχειακών προϊόντων αναμένεται να αποτελέσει κύριο άξονα ανάπτυξης για την Παπουτσάνης, καθώς οι προβλέψεις για τον τουρισμό παραμένουν προς το παρόν θετικές, τόσο στην Ελλάδα, έπειτα από μία χρονιά ρεκόρ το 2024, όσο και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα εξακολουθούμε να χτίζουμε δυναμικά τις μακροχρόνιες υπάρχουσες συνεργασίες με στρατηγικούς πελάτες μας, ενώ έχουν μπει ισχυρές βάσεις για την ανάπτυξη των εξαγωγών των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων μας σε μία σειρά από νέες αγορές. 

Τέλος, οι κατηγορίες παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών αναμένεται να συνεχίσουν την ανάπτυξή τους κυρίως μέσω διεύρυνσης του πελατολογίου και περαιτέρω ανάπτυξης της γκάμας των προϊόντων που παράγουμε για τους πελάτες αυτούς, αλλά και ανάπτυξης των συνθετικών σαπωνομαζών.

Τα οικονομικά αποτελέσματα Α΄ τριμήνου 

Ο κύκλος εργασιών το Α’ τρίμηνο του 2024 είναι αυξημένος κατά 21% και διαμορφώθηκε σε 17,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,2 εκατ. ευρώ το Α’ τρίμηνο του 2024. Σημαντική η ενίσχυση των επωνύμων προϊόντων κατά 26% και σημαντική βελτίωση κατά 27% στο μικτό κέρδος που ανήλθε σε 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Αύξηση του EBITDA κατά 25%, το οποίο ανήλθε σε 2,3 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ για το Α’ τρίμηνο του 2025 έναντι 0,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι 0,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 61% του κύκλου εργασιών.

Να σημειώσουμε ότι το κεφάλαιο κίνησης αυξήθηκε σημαντικά και ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ την 31.12.2024.

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 17,2 εκατ. ευρώ (έναντι 14,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024), ήτοι αυξημένος κατά 21%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 61% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Η ισχυρή ανάπτυξη οδήγησε σε βελτίωση όλων των δεικτών κερδοφορίας με τα κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται σε 1,2 εκατ. Ευρώ, βελτιωμένα κατά 78,5% (έναντι 0,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024).

Συγκεκριμένα, το μικτό κέρδος ανήλθε σε 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 37,1% έναντι 35,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Τα λειτουργικά έξοδα (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) αυξήθηκαν κατά 25%, καθώς επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των πωλήσεων και κυρίως αυτών της κατηγορίας των επωνύμων. 

Στη βελτίωση των Κερδών μετά από φόρους συντελεί και ο μειωμένος φόρος εισοδήματος ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης επενδυτικών προγραμμάτων που προβλέπουν φοροαπαλλαγές.

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Όσον αφορά την συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του Α’ Τριμήνου 2025, επισημαίνεται ότι το 28% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 15% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 42% από παραγωγές τρίτων και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά  26% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ως αποτέλεσμα της δυναμικής επέκτασης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και της εισόδου της Εταιρείας σε νέες σημαντικές κατηγορίες φροντίδας νοικοκυριού. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης στις κατηγορίες Οικιακής Φροντίδας σχεδόν διπλασιάστηκε το Α’ Τρίμηνο του έτους (+91% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), χάρη και στην θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στα καινοτόμα προϊόντα της Εταιρείας, ενώ θετικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και στις παραδοσιακές κατηγορίες δραστηριοποίησης, αυτές της Προσωπικής Περιποίησης, καταγράφοντας ανάπτυξη 4% το Α’ Τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο του 2024.

Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 34% το Α’ τρίμηνο του 2025, οδηγούμενες από την ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και από τις εξαγωγές ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων.

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα):  Οι πωλήσεις της κατηγορίας σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη το Α’ τρίμηνο καθώς έκλεισαν με αύξηση +21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, χάρη στη διεύρυνση της συνεργασίας με υφιστάμενους πελάτες.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2024 κυρίως μέσω της διεύρυνσης του πελατολογίου.