Με τη συμμετοχή 342 εκθετών εγκαινιάζεται την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου η 39η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού και Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Philoxenia-Hotelia, που με συνέπεια και συνέχεια αποτελεί ουσιαστικό θεμέλιο για το εγχώριο τουριστικό επιχειρείν, αλλά και μια τουριστική «γιορτή» για τη Θεσσαλονίκη, η οποία θα διαρκέσει έως τις 16 Νοεμβρίου.
Ο τουριστικός χάρτης του 2025, όλες οι νέες τάσεις και καινοτομίες της αγοράς, οι πιο ελκυστικοί και ανερχόμενοι προορισμοί, η ανάπτυξη των σχέσεων με τις σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις, σχετικά με τον εξοπλισμό των καταλυμάτων, περιλαμβάνονται στο πλούσιο περιεχόμενο της φετινής διοργάνωσης.
Εκτός από τους Έλληνες εκθέτες, συμμετέχουν και 24 χώρες του εξωτερικού, καλύπτοντας συνολικά 12.000 τ.μ. σε τέσσερα εκθεσιακά περίπτερα, με αύξηση κατά 10% στα τετραγωνικά μέτρα των ξένων εκθετών και στις απευθείας ξένες συμμετοχές. Ειδικότερα, οι ξένες συμμετοχές προέρχονται μεταξύ άλλων από Αρμενία, Ινδονησία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αίγυπτο, Σερβία ενώ η Μολδαβία, η Κούβα και οι Χώρες του Ινδικού Ωκεανού λαμβάνουν μέρος για πρώτη φορά στη Philoxenia-Hotelia.
Αναφορικά με τους ξένους εμπορικούς επισκέπτες (Full Hosted Buyers) είναι περισσότεροι από 140 από 36 χώρες, ενώ συνολικά θα πραγματοποιηθούν 4.000 ραντεβού, μεταξύ αυτών και των εκθετών. Για πρώτη φορά, φέτος, «έτρεξε» και ειδικό πρόγραμμα προσκεκλημένων επισκεπτών από το εξωτερικό, εξειδικευμένων σε πολιτιστικές διαδρομές. Σημειώνεται δε ότι την έκθεση θα επισκεφτούν δύο επιχειρηματικές αποστολές, περίπου 80 ατόμων, από τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία.
Η φετινή διοργάνωση έχει Τιμώμενο Προορισμό τον δήμο Διδυμοτείχου, ο οποίος, με τον ανεξίτηλο πολυπολιτισμικό του χαρακτήρα δημιουργεί ένα ποιοτικό τουριστικό «χαρμάνι», ελκυστικό για κάθε ταξιδιώτη.
Παράλληλα με τις δύο εκθέσεις διοργανώνεται και το Συνέδριο με τίτλο “Experience. Culture. Everywhere. - Connecting the Dots” με σκοπό να αναδείξει την αλληλένδετη και πολύπλευρη σχέση μεταξύ τουρισμού και πολιτισμού και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για την ανάπτυξη βιώσιμων προορισμών, που σέβονται και αξιοποιούν την πολιτιστική κληρονομιά. Φορείς διοργάνωσης του συνεδρίου είναι ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) και η ΔΕΘ-HELEXPO.
Κατά τη διάρκεια και των τριών ημερών της Philoxenia Hotelia, θα φιλοξενηθούν και πολλές ακόμη παράλληλες εκδηλώσεις από δημόσιους και ιδιωτικούς τουριστικούς φορείς, Περιφέρειες, Δήμους, επιχειρήσεις κα.
Στις 15 και 16 Νοεμβρίου, στο Συνεδριακό Κέντρο, «Ι. Βελλίδης» φιλοξενείται επίσης το Thessaloniki #JobFestival 2024, που διοργανώνεται για άλλη μία φορά από το skywalker.gr, με ελεύθερη είσοδο για τους επισκέπτες.
Σημαντική ώθηση αντλεί η Philoxenia Hotelia από τις εντυπωσιακές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά, ανέφερε κατά τη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΘ- HELEXPO κ. Τάσος Τζήκας. «Έχοντας επισκεφθεί, πριν από μερικές ημέρες, τη World Travel Market στο Λονδίνο, έλαβα τα αισιόδοξα τουριστικά μηνύματα και πήρα ένα θετικό feedback από τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να κρατήσουν τον τουρισμό ψηλά», τόνισε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ- HELEXPO κ. Κυριάκος Ποζρικίδης σημείωσε ότι η Philoxenia Hotelia έρχεται να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σεζόν, που εξελίχθηκε σε μια ακόμη μεγάλη επιτυχία του ελληνικού τουρισμού.
Ο ακριτικός προορισμός
Παίρνοντας τον λόγο, στη συνέχεια, ο δήμαρχος Διδυμοτείχου κ. Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, έκανε λόγο για έναν ακριτικό προορισμό του Έβρου, με πολλές φυσικές ομορφιές και πλούσιο παρελθόν, στοιχεία τα οποία θα αναδειχθούν στη φετινή διοργάνωση. Τόνισε δε ότι το Διδυμότειχο θέλει να σταματήσει να είναι η… δύσκολη μετάθεση στο μυαλό του κόσμου, και πώς δεν αποτελεί την άκρη της Ελλάδας, αλλά την αρχή της.
Αισιοδοξία για τη Θεσσαλονίκη
«Μετά από χρόνια, υπάρχει μια αισιοδοξία και πάλι για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης», σημείωσε με τη σειρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέας Μανδρίνος, αποδίδοντας τα εύσημα στον κεντρικό δήμο για το τουριστικό master plan, την καθαριότητα της πόλης, τη μείωση της ηχορύπανσης και την αύξηση των χώρων στάθμευσης, στοιχεία με θετικό αντίκτυπο και στους τουρίστες της πόλης.
Γιορτή του τουρισμού και της Θεσσαλονίκης χαρακτήρισε τη Philoxenia Hotelia η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κα Βίκυ Χατζηβασιλείου, τονίζοντας πως αποτελεί παράλληλα πόλο έλξης επιχειρήσεων του κλάδου.
Η Philoxenia Hotelia είναι μια έκθεση που αποτυπώνει την επιτυχία της Θεσσαλονίκης και στον συνεδριακό τουρισμό, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau, κ. Πρόδρομος Μοναστηρίδης, ο οποίος μετέφερε τις προσδοκίες του για μια καλή διοργάνωση που θα βοηθήσει στην έλευση περισσότερων συνεδρίων στην πόλη. «Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον στην 26η θέση στην Ευρώπη σχετικά με τον συνεδριακό τουρισμό και στην 42η θέση παγκοσμίως, ενώ πριν 10 χρόνια ήταν στη 211η θέση, με τα στοιχεία να δείχνουν το μέγεθος της ανάπτυξης της πόλης στον τομέα αυτό. Φιλοξενήσαμε επίσης 400 συνέδρια στη Θεσσαλονίκη το 2023», πρόσθεσε ο κ. Μοναστηρίδης.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι η έκθεση είναι ανοιχτή μόνο για εμπορικούς επισκέπτες στις 14 Νοεμβρίου από 11:00 έως 19:00, ενώ στις 15 και 16 Νοεμβρίου θα μπορεί να υποδεχθεί και όλους τους επισκέπτες που επιθυμούν να ενημερωθούν για το επόμενο ταξίδι τους από 10:00 έως 19:00. Τα εγκαίνια της Philoxenia Hotelia θα τελέσει η Υφυπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Ράπτη.