Νέο άνοιγμα στον τομέα των audiobooks (ηχητικών βιβλίων) στην ελληνική γλώσσα, επιχειρεί το Public Group, με στόχο τη διεύρυνση του αναγνωστικού κοινού αλλά και την κατάκτηση σημαντικού μεριδίου αγοράς στον συγκεκριμένο χώρο του βιβλίου, που αποτελεί βασικό κομμάτι του core business του Ομίλου.
Όπως ανέφεραν ο κ. Νίκος Βαρβαδούκας Vice President Brand, Customer & Omnichannel του Public Group και ο κ. Βασίλης Ζαρκαδούλας, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας παραγωγής audiobooks, Bookvoice, πρόκειται για μια συνεργασία που έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο, από το 2021.
Η μέχρι στιγμής πορεία της δραστηριότητας αυτής είναι αρκετά ενθαρρυντική, σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαδούλα, δεδομένου ότι την προηγούμενη εβδομάδα καταμετρήθηκαν περί τα 30.000 downloads (κατεβάσματα) ηχητικών βιβλίων.
Πρόκειται, ανέφερε απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Liberal, για μια επένδυση η οποία, μέχρι στιγμής έχει ξεπεράσει το μισό εκατ.ευρώ, ενώ, όπως εκτιμάται, θα κάνει break - even σε ένα βάθος τριετίας. Η προσπάθεια που καταβάλλεται από το 2021 ως σήμερα και θα συνεχίσει στο εξής, έχει στόχο ο τομέας του ηχητικού βιβλίου να καταλάβει ένα μερίδιο της τάξεως του 4 με 5%, ακόμη και 10% στην συνολική αγορά.
Αν και η αγορά είναι αχαρτογράφητη και από τις έρευνες μάρκετινγκ που γίνονται δεν εξάγονται σαφή συμπεράσματα, εν τούτοις, τα πρώτα μηνύματα είναι αρκετά αισιόδοξα.
Όπως επεσήμανε, η Bookvoice συνεργάζεται ήδη με 31 εκδοτικούς οίκους σε επίπεδο άδειας χρήσης, με 145 ηθοποιούς - αφηγητές φωνής, ενώ διαθέτει πέντε στούντιος στα οποία γίνεται η εγγραφή των ηχητικών βιβλίων.
Επιλέξαμε την Bookvoice, επεσήμανε ο κ. Βαρβαδούκας διότι κρίναμε ότι ήταν η καταλληλότερη στο πλαίσιο των επιλεγμένων στρατηγικών συνεργασιών του Ομίλου. Άλλωστε ο αρχικός σχεδιασμός περιελάμβανε όλο το οικοσύστημα εκδοτικών οίκων και αφηγητών.
Ο τρόπος λειτουργίας, όπως εξήγησε, είναι απλός. Ο χρήστης πρέπει να κατεβάσει και να εγκαταστήσει στο κινητό του, το τάμπλετ του ή στον υπολογιστή του την σχετική εφαρμογή. Στη συνέχεια επιλέγει από το σχετικό μενού το βιβλίο που προτιμά, το αγοράζει και στη συνέχεια μπορεί να το ακούσει μέσα από την εφαρμογή.
Μάλιστα ο όμιλος Public πρόσθεσε ένα ακόμα βήμα για να διευκολύνει τους χρήστες της υπηρεσίας. Τοποθέτησε σχετικό κατάλογο και στο site του Public και μετά την επιλογή και αγορά του βιβλίου κατευθύνεται αυτόματα στο site της Bookvoice.
Στόχος της συνεργασίας αυτής μεταξύ Public και Bookvoice είναι να ξεπεραστεί το φράγμα των 1.000 τίτλων βιβλίων σε ηχητική μορφή ως το τέλος του 203 με αρχές 2024.
Παράλληλα, θα απευθυνθεί και στους απόδημους έλληνες στις υπόλοιπες χώρες, ενισχύοντας έτσι την εξωστρέφεια της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία που έδωσαν ο Νίκος Βαρβαδούκας και ο Βασίλης Ζαρκαδούλας, η αγορά ηχητικών βιβλίων ανέρχεται σε 8-10 τίτλους, κατά μέσο όρο, ανά χρήστη ετησίως, ενώ αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα 6 βιβλία ανά χρήστη.