Στο μέτωπο της επέκτασης, μέσω δημιουργίας νέων καταστημάτων αλλά και εξαγορών υπαρχόντων μεταφέρεται σταδιακά ο ανταγωνισμός των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς οι ανατιμήσεις του τελευταίου δωδεκαμήνου, παρά τη σταδιακή υποχώρηση του πληθωρισμού και παρά τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες του «καλαθιού του νοικοκυριού» και των market pass, εξακολουθούν να υφίστανται.
Παράλληλα, εκτός από την επέκταση σε φυσικά καταστήματα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσπαθούν να κάνουν εντονότερη την παρουσία τους με επέκταση των συνεργασιών τους και με τις επιγραμμικές πλατφόρμες, αλλά επενδύοντας και στη ψηφιακή μετάβαση.
Η τελευταία εξέλιξη είναι αυτή της AB Βασιλόπουλος, η οποία ανακοίνωσε τη λειτουργία στο επόμενο χρονικό διάστημα 60 καταστημάτων από τα οποία τα 10 θα είναι ιδιόκτητα. Στόχος της επέκτασης αυτής είναι η αύξηση του μεριδίου που κατέχει στην αγορά.
Προκειμένου να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους, η εταιρεία θα προχωρήσει στην έκδοση ανεξασφάλιστου ομολογιακού δανείου ύψους 70 εκατ. ευρώ και διάρκειας πέντε ετών, με ετήσιο σταθερό επιτόκιο 6,16%. Στο ομολογιακό δάνειο θα συμβληθούν ως ομολογιούχοι η Lion Retail Holding S.a.r.l. που είναι μητρική της ΑΒ και θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 17,5 εκατ.ευρώ και η Ahold Delhaize Finance Company N.V., Curaçao, που είναι συνδεδεμένη με την ΑΒ και ελέγχεται εμμέσως από Koninklijke Ahold Delhaize N.V., η οποία και θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 52,5 εκατ.ευρώ.
Ακόμη, η ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω του επενδυτικού της προγράμματος θα ενισχύσει την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς και τη συνεχιζόμενη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού.
Στρατηγική επέκτασης είχε αναγγείλει πριν δύο μήνες και ο όμιλος Metro. Μέσα στο 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν 25 νέα καταστήματα, τα περισσότερα Mymarket local, με τη μέθοδο franchising. Συνολικά, ως το 2025 αναμένεται η λειτουργία 80 νέων καταστημάτων Mymarket local.
Παράλληλα η παρουσία του ομίλου επεκτείνεται σταδιακά και στις επιγραμμικές πλατφόρμες. Ήδη εδώ και ενάμιση χρόνο συνεργάζεται με τη Wolt, ενώ τον προηγούμενο χρόνο ξεκίνησε η συνεργασία του ομίλου με την InstaShop. Και οι δύο αυτές συνεργασίες, σταδιακά, επεκτείνονται.
Από τις επενδύσεις, ύψους 280 εκατ.ευρώ που έχουν προγραμματιστεί για την τετραετία 2023 - 2026, εκτός από τα νέα καταστήματα, σημαντικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν και στον τομέα της ενέργειας από ΑΠΕ, αλλά και στο ψηφιακό μετασχηματισμό. Στα πλάνα της Metro, περιλαμβάνεται και η αγορά ακινήτου στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως κέντρο logistics.
Ο όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος, πρόσφατα, συμπεριελήφθη στη λίστα της Deloitte με τις 250 κορυφαίες εταιρείες του κόσμου για φέτος, συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο, το οποίο, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εξαγορές ή συνεργασίες με μικρότερες τοπικές αλυσίδες αλλά και επέκταση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Στα τέλη του 2022, η εταιρεία έθεσε σε λειτουργία ένα ακόμη υπερμάρκετ στον κόμβο Renault στη Νέα Φιλαδέλφεια, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία της σε αυτόν τον τομέα. Η επένδυση άγγιξε τα 15 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένων των εργασιών κατασκευής, αλλά και της απόκτησης του ακινήτου, ενώ το κατάστημα διαθέτει 2 υπόγειους χώρους στάθμευσης αλλά και έναν υπαίθριο. Το κατάστημα είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή, λειτουργώντας με τη μέθοδο του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering).
Σε ό,τι αφορά τον τρέχοντα μήνα, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι εργασίες κατασκευής και ενός ακόμη καταστήματος που απέκτησε ο Σκλαβενίτης στη Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα ακόμα κατάστημα στην ευρύτερη περιοχή, εκτός από τα ήδη υπάρχοντα, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης σε Βούλα και Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα σημείο πώλησης που διασφαλίζει την προσβασιμότητα του κοινού σε ένα κατάστημα πόλης, εκτός των δύο προαναφερόμενων που βρίσκονται επί της κεντρικής οδικής αρτηρίας της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε προς λειτουργία και το κατάστημα της Μυτιλήνης.
Για το σύνολο του 2023 το πλάνο επενδύσεων του ομίλου Σκλαβενίτη εκτιμάται σε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της. Παράλληλα θα ενισχυθούν και οι υποδομές στο νέο κέντρο μαναβικής και στο παρασκευαστήριο έτοιμων φαγητών στην περιοχή της Αττικής, καθώς και η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.