Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η ολοκλήρωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η ολοκλήρωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε πάνελ συζήτησης στο 4ο Thessaloniki Future Thinking Dialogues που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

«Η Εγνατία Οδός, ένας κορυφαίος οδικός άξονας 658 χιλιομέτρων χρειάζεται βαριά συντήρηση, άνω του ενός δισ. ευρώ αλλά και περαιτέρω συζήτηση για την πλήρη αξιοποίησή του, με στόχο και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής κρίσης» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος μίλησε στη συνέχεια και για τα επιπλέον έργα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών μέχρι το 2027. 

«Στη Θεσσαλονίκη καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια για την αναβάθμιση των υποδομών της», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας, κάνοντας αναφορά αρχικά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», με την πόλη να διαθέτει πλέον ένα εξαιρετικό αεροδρόμιο, αντάξιο των αναγκών της.

Για το Μετρό, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου, σημείωσε ότι η βασική γραμμή του με τους 13 σταθμούς, σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ενώ έως το τέλος του 2025 θα παραδοθούν και οι επόμενοι πέντε σταθμοί μέχρι την Καλαμαριά, με το έργο να αγγίζει συνολικά τα 3 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος της δυτικής Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, με τη χρηματοδότηση να είναι ήδη εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ, ενώ έχει εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση για τη συνδεσιμότητα των λιμένων της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, γεγονός που, κατά τον ίδιο, θα ενισχύσει τη διασυνδεσιμότητά της και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. «Είναι μεγάλο το ενδιαφέρον της βουλγαρικής και της σερβικής κυβέρνησης αντίστοιχα για την καλύτερη αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης», συμπλήρωσε ο κ. Σταϊκούρας.

Το επόμενο διάστημα, κατά τον υπουργό, θα τρέξουν και οκτώ διαγωνισμοί για οδικά και σιδηροδρομικά έργα στην Κεντρική Ελλάδα, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, με σημαντικό μέρος να χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. 

«Σημαντικό έργο αποτελεί και το Flyover, το οποίο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Δεν παραλείπεται και η ανανέωση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, με τις σχετικές προσπάθειες να βρίσκονται σε εξέλιξη, διασφαλίζοντας σύγχρονες και αξιόπιστες μετακινήσεις για τους πολίτες. Με όλες αυτές τις αλλαγές μέχρι το 2027 η καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα είναι πολύ καλύτερη», είπε ακόμη ο κ. Σταϊκούρας.

Τη δική της οπτική για τις υποδομές έδωσε στη συνέχεια η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) κα Λουκία Σαράντη που συμμετείχε στο ίδιο πάνελ συζήτησης, υποστηρίζοντας ότι η πολυπόθητη γεωγραφική αποκέντρωση στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου είναι επιτακτική ανάγκη πλέον, παραμένει ανεκπλήρωτη. «Η επίτευξή της θα ενίσχυε σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της περιοχής και θα συνέβαλε στην αποτροπή του μαρασμού πόλεων, ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά», δήλωσε.

Χαρακτήρισε επίσης ως ανύπαρκτα εμπορευματικά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί με αυτόν τρόπο η ανάπτυξη της Θράκης και της Ηπείρου.

Πρόσθεσε επίσης ότι για πολλά χρόνια ακούμε και για την ανάπτυξη των υποδομών του δικτύου πανεπιστημίων στην πόλη. «Είναι καιρός να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις και να υλοποιήσουμε αυτό το κρίσιμο βήμα για το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Να φέρουμε καλούς πανεπιστημιακούς, καθώς η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού είναι γερασμένο, να προσελκύσουμε και να χρησιμοποιήσουμε σωστά τα απαραίτητα κονδύλια», τόνισε η κα Σαράντη.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Ιωάννης Σαρακάκης που συντόνιζε το πάνελ συζήτησης ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη διεκδικεί πλέον την κεντρική θέση που της αξίζει και μπορεί να γίνει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, γεωστρατηγικός, ακαδημαϊκός και τεχνολογικός κόμβος.