«Συγκατοίκηση» ΙΚΕΑ και Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου: Η νέα στρατηγική του Φουρλή

«Συγκατοίκηση» ΙΚΕΑ και Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου: Η νέα στρατηγική του Φουρλή

Τρία brands του Ομίλου Fourlis, ΙΚΕΑ, INTERSPORT και Holland & Barrett, μαζί με το μεγαλύτερο κατάστημα της Πλαίσιο στην Ελλάδα μεγέθους 3.000 τμ., πλέον συστεγάζονται στο ανακαινισμένο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου.

Περιορίζοντας τα τετραγωνικά μέτρα των αποθηκών του, το ΙΚΕΑ δημιούργησε χώρο για τη συστέγαση των υπόλοιπων καταστημάτων.

Το πλάνο αυτό είχε αποφασιστεί από καιρό στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της ΙΚΕΑ, που στοχεύει στη μείωση του χώρου για την παραλαβή προϊόντων (pick-up), επιτρέποντας έτσι στον Όμιλο Fourlis να αξιοποιήσει εμπορικά τα επιπλέον τετραγωνικά μέτρα.

«Προτεραιότητά μας είναι να εξελίσσουμε την omnichannel φιλοσοφία, προς όφελος του καταναλωτή, με όσο το δυνατόν περισσότερο εξατομικευμένες υπηρεσίες», ανέφερε ο Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, καλωσορίζοντας στο ανανεωμένο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο το νέο κατάστημα Πλαίσιο.

«Λειτουργώντας συνεργειακά οι πωλήσεις όλων των καταστημάτων θα πάνε πάρα πολύ καλά» σημείωσε ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, καθώς δημιουργείται ένας «εμπορικός μαγνήτης».

Όσον αφορά τα νέα καταστήματα ΙΚΕΑ, ο κ. Φουρλής δήλωσε πως αντιπροσωπεύουν την τακτική μείωσης αποθηκών και αύξησης εμπορικής δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα, ο ίδιος σημείωσε ότι έχει παρατηρηθεί μείωση των αποθεμάτων και των αποθηκών στα μαγαζιά λόγω της εξέλιξης του εμπορίου και της λιανικής, όπου πλέον η ύπαρξη του e-commerce και του omni channel δεν απαιτεί τεράστια αποθέματα στα καταστήματα. 

«Για τον λόγο αυτό εμείς έχοντας αρκετά καταστήματα που θα μπορούσαν να μειώσουν τους αποθηκευτικούς χώρους και να αυξήσουν την εμπορική παρουσία, προχωρήσαμε σε ένα πρόγραμμα στα Γιάννενα, φυσικά και εδώ στο αεροδρόμιο, έπεται και η Λάρισα, όπου μειώνουμε τις αποθήκες και αυξάνουμε την εμπορική δραστηριότητα», εξήγησε.

Στο αεροδρόμιο είναι το κλασσικότερο παράδειγμα αυτής της προσπάθειας, όπως αναφέρει, καθώς το ΙΚΕΑ, το οποία αρχικά ήταν κοντά στα 25.000τ.μ., αυτή τη στιγμή είναι 15.000τ.μ. Έτσι, δημιουργήθηκαν τα υπόλοιπα καταστήματα (Intersport, Holland & Barrett, Πλαίσιο).

Αύξηση 30% στις πωλήσεις

Οι πωλήσεις του καταστήματος ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο σημείωσαν αύξηση 30% στις πωλήσεις μετά το καλοκαίρι, ενώ όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής η ΙΚΕΑ θα βρίσκεται +6% φέτος, σε σχέση με την περυσινή χρονιά, με την Intersport να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα.

Το επόμενο ΙΚΕΑ θα ανοίξει τις πόρτες του στις αρχές του καλοκαιριού το 2025 στο Ηράκλειο και θα έχει έκταση περίπου 12.000τ.μ., ενώ θα βρίσκεται ακριβώς μεταξύ του αεροδρομίου του Ηρακλείου και της πόλης. Αυτή η ανάπτυξη γίνεται από την trade Estates την θυγατρική του real estate του Ομίλου Fourlis. Μαζί με το ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο θα λειτουργούν και 1-2 ακόμη καταστήματα. 

Σχετικά με το κατάστημα της Πάτρας, το οποίο άνοιξε πριν από λίγες ημέρες, «πηγαίνει ήδη πολύ καλά και σε λίγες εβδομάδες ανοίγουν και τα υπόλοιπα καταστήματα εκεί», σημείωσε ο κ. Φουρλής.

Αναφερόμενος στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας, ο κ. Φουρλής επεσήμανε ότι γίνεται μια προσπάθεια αναγέννησης και εκμοντερνισμού του Συνδέσμου, όπου ανήκουν όλες οι σύγχρονες αλυσίδες και επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων. «Έχουμε σκοπό να τον χρησιμοποιήσουμε ως ένα εκπαιδευτικό όργανο τόσο των καταναλωτών, όσο και των εργαζομένων για να ανεβάσουμε το επίπεδο της λιανικής στην Ελλάδα», υπογράμμισε.

Πλαίσιο: Επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ 

Το νέο κατάστημα Πλαίσιο στο Αεροδρόμιο είναι το 26ο της αλυσίδας ενώ πρόκειται για μία επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Κώστα Γεράρδος.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεράρδος δήλωσε: «Αυτό το κατάστημα είναι μέρος του στρατηγικού πυλώνα ανάπτυξης δικτύου των καταστημάτων του Πλαισίου. Την τριετία 24-25-26 είχαμε πει ότι θα ανοίξουμε 10 καταστήματα. Αυτό είναι το 2ο μας για το 2024, μετά από το κατάστημα των Ιωαννίνων».

«Καταρχάς έχουμε την ωραία γειτνίαση με τους πολύ δυνατούς retailers IKEA, INTERSPORT, Holland & Barrett. Το δεύερο αξιόλογο του καταστήματος είναι ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο Πλαίσιο στην Ελλάδα, 3.000 τ.μ. με τεράστια γκάμα σε όλες τις κατηγορίες και experience points.

Το τρίτο σημαντικό που θέλω να πω είναι πως αυτό είναι το κατάστημα που έχουμε βάλει το νέο retail identity. Φτιάξαμε μια πιο νέα ταυτότητα σχεδίασης καταστημάτων, την πιλοτάραμε στα Ιωάννινα και αυτό είναι το πρώτο που έχουμε στην Αθήνα. Από πλευράς περιοχών, προφανώς καλύπτει όλα τα ανατολικά προάστια και περιμένουμε σημαντικό όγκο πωλήσεων», ανέφερε ο ίδιος.

Ο κ. Γεράρδος ανέφερε ότι «το νέο κατάστημα της αλυσίδας αναπτύσσεται με τη νέα retail ταυτότητα της εταιρείας, τοποθετημένο σε σημείο που εξυπηρετεί τα ανατολικά προάστια καθώς και τμήματα των βορείων και νοτίων προαστίων. Στεγάζεται σε χώρο με άνετο parking, λειτουργεί Κυριακές για έξι μήνες το χρόνο και "συμβιώνει" με τρία εξαιρετικά brands».

Υπενθυμίζεται ότι έως το 2026, η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό πλάνο τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ, με στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, την ενίσχυση του e-commerce, της τεχνολογίας, των υποδομών και των συστημάτων logistics.

Σχετικά με τη μελλοντική ενίσχυση του εμπορικού «αποτυπώματος» της αλυσίδας, ο κ. Γεράρδος αποκάλυψε ότι τα νέα καταστήματα θα ανοίξουν στην περιφέρεια. «Δεν έχουμε παρουσία σε περιοχές όπως η Ρόδος, η Καλαμάτα, η Ξάνθη και η Κέρκυρα», σημείωσε, προσθέτοντας όμως ότι το συγκεκριμένο concept δεν θα επεκταθεί εκεί