Ρεκόρ επιδόσεων στη Θεσσαλονίκη καταγράφουν για το 2024 οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων στο 11μηνο του έτους να είναι αυξημένες 11,25% σε σχέση με την περσινή χρονιά και την Toyota να κρατά τα σκήπτρα στις επιλογές των Θεσσαλονικέων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Νοεμβρίου φαίνεται πως υπήρξε «όρεξη» για αγορά νέου αυτοκινήτου καθώς πωλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη 8.397 αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι πωλήσεις ήταν 7.548. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σημειώνουν ήδη θετικές επιδόσεις αφού οι μέχρι τώρα αγορές έχουν ξεπεράσει το 2023 (8.096 οχήματα μαζί με τον Δεκέμβριο του 2023). Περισσότερες πωλήσεις κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024 σημειώθηκαν και σε εθνικό επίπεδο με την αύξηση, αν και μικρότερη, να φτάνει το 1,7% με βάση τα περσινά δεδομένα, δηλαδή πωλήθηκαν 128.377 οχήματα έναντι 126.244 πέρσι.
Τι επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς
Στο ενδεκάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία, στην κούρσα ηγείται η ιαπωνική Toyota με 2.005 πωλήσεις στη Θεσσαλονίκη (άνοδος κατά 40,80% σε σχέση με το 2023) και ακολουθεί με διαφορά η ιαπωνική Suzuki και η κορεατική Hyundai (Όμιλος Βασιλάκη) με 691 και 632 πωλήσεις αντίστοιχα. Ανοδικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του έτους καταγράφει στη Θεσσαλονίκη και η Tesla με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν τις 333. Η εταιρεία μάλιστα στο πλαίσιο της ανάπτυξης της στην πόλη αναζητούσε νέους χώρους αλλά και προσωπικό. Σε εθνικό επίπεδο, ωστόσο, η κατάταξη είναι διαφορετική, αφού εκτός από την Toyota που διατηρεί τα πρωτεία με 22.352 ταξινομήσεις, δεύτερη είναι η γαλλική Peugeot (Όμιλος Συγγελίδη) με 10.126 και τρίτη η Suzuki με 10.071.
Η εικόνα τον Νοέμβριο
Πτωτικά κινήθηκαν ωστόσο οι πωλήσεις τον περασμένο μήνα στη Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2024 πωλήθηκαν 724 καινούργια οχήματα, όταν τον ίδιο μήνα του 2023 είχαν πωληθεί 882 αυτοκίνητα. Συνεπώς, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων ανά μήνα διαμορφώθηκαν ως εξής: 905 τον Ιανουάριο, 784 τον Φεβρουάριο, 765 τον Μάρτιο, 755 τον Απρίλιο, 841 τον Μάιο, 816 τον Ιούνιο, 768 τον Ιούλιο, 710 τον Αύγουστο, 685 τον Σεπτέμβριο και 644 τον Οκτώβριο.
Από την άλλη, με ελαφρώς θετικό πρόσημο κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στη Μακεδονία, καθώς οι ταξινομήσεις ήταν 466 νέα αυτοκίνητα, ενώ τον Νοέμβριο του 2023 ήταν 464. Αύξηση στις πωλήσεις καταγράφηκε και στη Θράκη, με τις συνολικές ταξινομήσεις να φτάνουν τα 130 οχήματα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ήταν 97. Τα καινούργια οχήματα που κυκλοφόρησαν συνολικά στη χώρα ανέρχονται σε 10.670 έναντι 10.452 του περσινού μήνα, άνοδος δηλαδή κατά 2,1%.
Αναφορικά με τις εμπορικές επιδόσεις των εταιρειών αυτοκινήτων και τις επιλογές των Θεσσαλονικέων, η αυτοκινητοβιομηχανία Toyota βρέθηκε και πάλι στην κορυφή της λίστας μεταξύ των 44 καταγεγραμμένων εταιρειών για τον μήνα Νοέμβριο. Στη δεύτερη θέση με 80 ταξινομήσεις στην πόλη κατατάσσεται η BYD με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τρίτη έρχεται η BMW με 53 ταξινομήσεις. Όσον αφορά τη Μακεδονία, πρώτη σε πωλήσεις νέων οχημάτων αναδείχθηκε και πάλι η Toyota όπως αντίστοιχα και στη Θράκη.
Οι χαμηλές επιδόσεις
Παράλληλα, ανάμεσα στις εταιρείες αυτοκινητοβιομηχανίας, ορισμένες κατέγραψαν ελάχιστες έως και μηδενικές πωλήσεις στη Θεσσαλονίκη. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Subaru, η ιταλική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Maserati, όπως και οι εταιρείες αυτοκινήτων Smart, Jaguar, Alfa Romeo, Ferrari, Lexus, Bentley σημείωσαν χαμηλές επιδόσεις.
Κερδίζουν έδαφος τα υβριδικά
Σχετικά, τέλος, με το είδος καυσίμου, οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων κερδίζουν έδαφος, καθώς στο ενδεκάμηνο αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών με το ποσοστό να φτάνει το 42%, ενώ ακολούθησαν τα βενζινοκίνητα με 36,6% (πτώση 5,7% σε σύγκριση με το 2023) και τα επαναφορτιζόμενα με 11,8% (αύξηση 0,7% σε σχέση με πέρσι).